Warrior tuning

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Warrior tuning

Bericht door Domi »

Ik heb bij mn warrior nu een twinair luchtfilter en rino demper bijgezet. Vandaag op het parcours in kaulille merkte ik duidelijk dat hij nu veel heviger is, wat eigenlijk ook de bedoeling was. Wat ik me echter afvraag, hij geeft op mijn snelheidsmeter aan dat m maximum 95 haalt ofzo, kan dit kloppen ondanks dat ik deze aanpassingen heb gedaan? Dit resultaat is namelijk hetzelfde als voor die onderdelen erbij gezet zijn. Hij heeft wel geen grotere sproeier meegekregen...
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

je top gaat niet niet veranderen alleen de kracht en soepelheid van de motor ook je gasreactie word beter ik zal wel even naar de afstelling laten kijken wat je sloopt het zonder de juiste sproeier
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Met andere demper zou je top iets hoger kunnen gaan liggen (maar niet noodzakelijk) het kan zo zijn dat je jetting niet goed is waardoor je prestaties ook niet optimaal zijn in het hoge-toerengebied.
Als hij bijvoorbeeld te rijk staat (mainjet) dan zal je topsnelheid verliezen.

Je zegt zelf dat je de sproeier niet veranderd hebt. Dit is toch wel een vereiste (kijk het op zn minst na) zoals je hier overal op het forum kunt lezen.
Waarschijnlijk is je sproeier iets te klein waardoor je niet profiteert van je verbeterde inlaat/uitlaat.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Plaats reactie