gewone quad ombouwen naar landbouwquad
gewone quad ombouwen naar landbouwquad
ik het mogelijk om een kawasaki kef 300 die als gewoon voertuig is ingeschreven om te bouwen naar een landbouw quad
zo ja wat zijn de voorwaarden en hoe moet ik het doen?
zo ja wat zijn de voorwaarden en hoe moet ik het doen?
-
- Quadrider
- Berichten: 477
- Lid geworden op: zo 20 sep, 2009 11:02
- Locatie: noord brabant
Re: gewone quad ombouwen naar landbouwquad
grote driehoek erachter op ,verzekeren als landbouwvoertuig en misschien nog zon 16km sticker erop.
Re: gewone quad ombouwen naar landbouwquad
begrenzen, kentekenbewijs laten aanpassen , zonder zkkelijke bestemming niet meer in t buitenland welkom
Re: gewone quad ombouwen naar landbouwquad
Volgens mijn weten kan je een voertuig ingeschreven als gewone quad niet meer inschrijven als landbouw en omgekeerd ook niet. Toch in Belgie niet. Het is zelfs zo dat niet zomaar elke quad kan ingeschreven worden als landbouw.
Als je naar het buitenland gaat met een voertuig als landbouw ben je wel welkom, ben reeds naar Nederland en Frankrijk geweest en heb deelgenomen aan Amv quadrezienne en er is geen enkel probleem.
Als je naar het buitenland gaat met een voertuig als landbouw ben je wel welkom, ben reeds naar Nederland en Frankrijk geweest en heb deelgenomen aan Amv quadrezienne en er is geen enkel probleem.
Re: gewone quad ombouwen naar landbouwquad
kan er iemand me dan niet helpen aan een niet te dure landbouwquad?
-
- Quadfanaat
- Berichten: 75
- Lid geworden op: wo 10 mar, 2010 21:37
Re: gewone quad ombouwen naar landbouwquad
landbouwquad ik zeg je het, zet het meteen uit je hoofd...
ik wilde het eerst ook doen (ik(16 jaar) woon op een boerderij, en ben in bezit van mijn trekkercertificaat).
want je moet je aan heel veel eisen houden, en er wordt leterlijk op je gejaagd.
1, je mag de quad alleen voor landbouwdoeleinden gebruiken, dus met andere woorden je moet altijd een pak hooi bij hebben.
2, je quad mag niet harder lopen als 25 km/h
3, als je quad wel harder loopt en er gebeurd iets, dan kun je blijven dokken.
4, als de politie je aanhoud, heb je altijd trouble en hoge boetes
5, grote kans dat naar een paar maanden je quad wordt afgepakt
6, je moet altijd met een gevare driehoek of zwaailicht rijden
7, je mag maar in een straal van 20km weg van het (landbouw)bedrijf waar het op staat
8, je moet het op naam zetten van een (boeren)bedrijf
9, mag niet het buitenland in
10, je hoort bij het uitzonderlijk verkeer dus je moet aan bepaalde eisen voldoen
dus ik zou het niet doen als ik jou was, je krijgt er echt bergen gezijk mee.
ik wilde het eerst ook doen (ik(16 jaar) woon op een boerderij, en ben in bezit van mijn trekkercertificaat).
want je moet je aan heel veel eisen houden, en er wordt leterlijk op je gejaagd.
1, je mag de quad alleen voor landbouwdoeleinden gebruiken, dus met andere woorden je moet altijd een pak hooi bij hebben.
2, je quad mag niet harder lopen als 25 km/h
3, als je quad wel harder loopt en er gebeurd iets, dan kun je blijven dokken.
4, als de politie je aanhoud, heb je altijd trouble en hoge boetes
5, grote kans dat naar een paar maanden je quad wordt afgepakt
6, je moet altijd met een gevare driehoek of zwaailicht rijden
7, je mag maar in een straal van 20km weg van het (landbouw)bedrijf waar het op staat
8, je moet het op naam zetten van een (boeren)bedrijf
9, mag niet het buitenland in
10, je hoort bij het uitzonderlijk verkeer dus je moet aan bepaalde eisen voldoen
dus ik zou het niet doen als ik jou was, je krijgt er echt bergen gezijk mee.
yamaha blaster 2004 (black red)
Re: gewone quad ombouwen naar landbouwquad
In nederland is het idd een groot drama Ik rij daardoor gewoon op volledig kenteken.yamahablaster2004 schreef:landbouwquad ik zeg je het, zet het meteen uit je hoofd...
ik wilde het eerst ook doen (ik(16 jaar) woon op een boerderij, en ben in bezit van mijn trekkercertificaat).
want je moet je aan heel veel eisen houden, en er wordt leterlijk op je gejaagd.
1, je mag de quad alleen voor landbouwdoeleinden gebruiken, dus met andere woorden je moet altijd een pak hooi bij hebben.
2, je quad mag niet harder lopen als 25 km/h
3, als je quad wel harder loopt en er gebeurd iets, dan kun je blijven dokken.
4, als de politie je aanhoud, heb je altijd trouble en hoge boetes
5, grote kans dat naar een paar maanden je quad wordt afgepakt
6, je moet altijd met een gevare driehoek of zwaailicht rijden
7, je mag maar in een straal van 20km weg van het (landbouw)bedrijf waar het op staat
8, je moet het op naam zetten van een (boeren)bedrijf
9, mag niet het buitenland in
10, je hoort bij het uitzonderlijk verkeer dus je moet aan bepaalde eisen voldoen
dus ik zou het niet doen als ik jou was, je krijgt er echt bergen gezijk mee.
Re: gewone quad ombouwen naar landbouwquad
Gasten ,
Waar gaat het over , Belgie of Nederland ?
Ik rij al 3 jaar met een yamaha grizzly ingeschreven als landbouwquad. Ik mag het buitenland wel, ik rij veel verder dan een straal dan 20Km en is ingeschreven gewoon op mijn naam. Ik heb nooit hooi bij en heb geen zwaailicht meer staan.
Trouwens een zwaailicht is enkel verplicht bij valavond.
Dus zie ik geen probleem om een quad in te schrijven als landbouw.
Waar gaat het over , Belgie of Nederland ?
Ik rij al 3 jaar met een yamaha grizzly ingeschreven als landbouwquad. Ik mag het buitenland wel, ik rij veel verder dan een straal dan 20Km en is ingeschreven gewoon op mijn naam. Ik heb nooit hooi bij en heb geen zwaailicht meer staan.
Trouwens een zwaailicht is enkel verplicht bij valavond.
Dus zie ik geen probleem om een quad in te schrijven als landbouw.
Re: gewone quad ombouwen naar landbouwquad
het is voor in belgië ier mag de landbowuquad quad 40