Hallo Quad rijders,
Ik heb mijn quad Barossa Cheetah 250cc heefteen tikkend geluid uit het rechter voorwiel.
Na demontage van het wiel met velg de naaf moer los gemaakt en de remtrommel verwijderd (remblokken zijn in orde) de lagers voelen goed maar tussen de lagers zit een (messing/koper) bus van ongeveer 3 cm lang en deze heeft verticaal speling (horizontaal zit hij klem tussen de lagers)
De volgende vragen.
A-Is deze speling normaal en moet ik verder zoeken.
B-Is deze speling niet normaal en heb ik de oorzaak.
Dan de volgende en zeker belangerijke vraag.
Wat kan ik er aan doen om deze bus vast te zetten.
A-Nieuwe bus er in steken.
B-Anders namelijk??
Alvast bedankt groeten,
Horst
bus tussen wiellagers
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: bus tussen wiellagers
die bus zal origineel ook speling gehad hebben op de as. bij mijn raptor 700 achteras zit ook een bus tussen de lagers dient enkel om de binnen ringen van de lagers tegen elkaar te houden zodat er geen zijdelingse krachten op de lagers komen als je uw moer aandraaid
normaal draai je uw moer van de wielnaaf zo vast dat de lagers de bus klemmen zodat die niet beweegt in eender welke richting. het kan zijn dat bij het demonteren een lager iets verschoven is waardoor de bus niet meer volledig spant na demontage
de lagers zelf zijn nog goed? voelt geen hapering tijdens het ronddraaien, was uw moer van de wielnaaf goed vast kan zijn als de bus los zat deze steeds terug op uw as viel tijdens het rond draaien . monteer even alles terug en doe wat vet tussen de lagers zodat deze goed vettig zijn en de speling van de bus goed vol zit zo zal de bus niet kunnen bewegen. en draai uw wielnaaf moer maar goed vast zodat de binnen ringen van de lagers de bus goed klemmen
normaal draai je uw moer van de wielnaaf zo vast dat de lagers de bus klemmen zodat die niet beweegt in eender welke richting. het kan zijn dat bij het demonteren een lager iets verschoven is waardoor de bus niet meer volledig spant na demontage
de lagers zelf zijn nog goed? voelt geen hapering tijdens het ronddraaien, was uw moer van de wielnaaf goed vast kan zijn als de bus los zat deze steeds terug op uw as viel tijdens het rond draaien . monteer even alles terug en doe wat vet tussen de lagers zodat deze goed vettig zijn en de speling van de bus goed vol zit zo zal de bus niet kunnen bewegen. en draai uw wielnaaf moer maar goed vast zodat de binnen ringen van de lagers de bus goed klemmen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Hoi,
Nu je het zegt zit er inderdaad wel heel weinig vet in het lager en op de bus.
Als ik volgend weekend vrij heb demoteer ik het geheel opnieuw en zal proberen het lager er ook uit tehalen en er dan bij monteren extra vet instoppen en dan een kijken wat het resultaat is.
Bedankt en ik post na een proef ritje even de uitkomst,
groeten,
Sailor
Nu je het zegt zit er inderdaad wel heel weinig vet in het lager en op de bus.
Als ik volgend weekend vrij heb demoteer ik het geheel opnieuw en zal proberen het lager er ook uit tehalen en er dan bij monteren extra vet instoppen en dan een kijken wat het resultaat is.
Bedankt en ik post na een proef ritje even de uitkomst,
groeten,
Sailor
Hallo,
Zo juist het wiel er af gehaald en gemonteerd met veel vet en inderdaad dit was de oorzaak.
Bedankt,
Sailor
Zo juist het wiel er af gehaald en gemonteerd met veel vet en inderdaad dit was de oorzaak.
Bedankt,
Sailor