Stunts met de quad
Stunts met de quad
Ik ga mijn vraag kort en krachtig stellen: hoe doen jullie dat toch?
Ik neem aan dat het eenvoudigste om te leren een gewone wheelie is? Nu heb ik op internet al eens zitten zoeken hoe je daar aan begint maar duidelijk is dat toch niet.
Ik neem aan dat het als volgt moet:
1. trage snelheid opbouwen (20km/h)
2. koppeling indrukken
3. toeren verhogen
4. koppeling lossen
Op deze manier lukt dat dus langs geen kanten
Iemand tips en ook tips voor andere stunts?
Ik neem aan dat het eenvoudigste om te leren een gewone wheelie is? Nu heb ik op internet al eens zitten zoeken hoe je daar aan begint maar duidelijk is dat toch niet.
Ik neem aan dat het als volgt moet:
1. trage snelheid opbouwen (20km/h)
2. koppeling indrukken
3. toeren verhogen
4. koppeling lossen
Op deze manier lukt dat dus langs geen kanten
Iemand tips en ook tips voor andere stunts?
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: Stunts met de quad
hangt ook veel van de quad af is hij verlaagd welke tandwiel verhouding heb je. maar vooral hoeveel lef heb je om gas te geven best doe je van stilstand,zet je meer naar achter, 1ste vitesse halfgas en koppeling los laten schieten als hij dan niet omhoog komt weet ik het niet
een maat van mij ging gewoon meer naar achter zitten versnelling terug en koppeling los en gas erop zelfs in 3de geen probleem de quad heeft in het begin meer op zijn kappen gelegen dan op zijn wielen maar moet zeggen die gast kende het wel reed km's op 2 wielen en zijwielen ook geen probleem
ooit tijdens een rit reed hij op zijn achterste wielen de straat over raakte de stoep en reed zeker 10m op 1 wiel waarna hij de straat op zijn 2 achterste wielen verder afreed iedereen die achter hem reed op dat moment direct op de rem maar hij ging gewoon door
na 2 jaar heeft hij zijn raptor 700 verkocht voor 2000€ was ook niet meer waard op dat moment
een maat van mij ging gewoon meer naar achter zitten versnelling terug en koppeling los en gas erop zelfs in 3de geen probleem de quad heeft in het begin meer op zijn kappen gelegen dan op zijn wielen maar moet zeggen die gast kende het wel reed km's op 2 wielen en zijwielen ook geen probleem
ooit tijdens een rit reed hij op zijn achterste wielen de straat over raakte de stoep en reed zeker 10m op 1 wiel waarna hij de straat op zijn 2 achterste wielen verder afreed iedereen die achter hem reed op dat moment direct op de rem maar hij ging gewoon door
na 2 jaar heeft hij zijn raptor 700 verkocht voor 2000€ was ook niet meer waard op dat moment
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
-
- Quadverslaafde
heel simpel, gewoon een paar ballen kweken en proberen.
het grootste probleem is gewoon dat je bang bent om je dure ride naar de klote te helpen.
als je hier overheen kunt stappen gaat het al een stuk makkelijker
het grootste probleem is gewoon dat je bang bent om je dure ride naar de klote te helpen.
als je hier overheen kunt stappen gaat het al een stuk makkelijker
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Op je zijwielen rijden vind ik makkelijker dan een wheely. Stoppie kun je ook rustig oefenen, is ook niet zo lastig....
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Angst voor mijn eigen heb ik niet, ben wel wat gewoon Maar inderdaad, soms heb ik schrik dat ik de quad omzeep zou helpen terwijl het maar een simpele bashan 250 is van amper 2300€ en geen raptor of dergelijke en je weet zelf dat die bashans eigenlijk vanzelf uit elkaar vallen
De quad is standaard en er is niets aan veranderd (behalve straatbanden en die kosten ook weer wat).
Op welke ondergrond kan je best oefenen? Op grind en zand blijven de wielen gewoon ter plekke ronddraaien.
Het klinkt misschien allemaal stom en amateuristisch
Ik kan hem wel al vanuit stilstand 180° draaien (op grind of zand) en hem keren zonder te stoppen (je weet wel wat ik bedoel).
Als je dat op filmkes ziet gaat dat precies met het grootste gemak tot je op die quad zit en denkt "shit dat spel weegt toch nog redelijk veel, hoe krijg ik dat van de grond en in evenwicht"
Persoonlijk vind ik het 'indrukwekkends' nog altijd vanop zijn twee zijwielen naar één wiel en zo naar de achterste.
Blijven oefenen zeker
De quad is standaard en er is niets aan veranderd (behalve straatbanden en die kosten ook weer wat).
Op welke ondergrond kan je best oefenen? Op grind en zand blijven de wielen gewoon ter plekke ronddraaien.
Het klinkt misschien allemaal stom en amateuristisch
Ik kan hem wel al vanuit stilstand 180° draaien (op grind of zand) en hem keren zonder te stoppen (je weet wel wat ik bedoel).
Als je dat op filmkes ziet gaat dat precies met het grootste gemak tot je op die quad zit en denkt "shit dat spel weegt toch nog redelijk veel, hoe krijg ik dat van de grond en in evenwicht"
Persoonlijk vind ik het 'indrukwekkends' nog altijd vanop zijn twee zijwielen naar één wiel en zo naar de achterste.
Blijven oefenen zeker
-
- Quad Expert
- Contacteer:
stilstaand is idd het makkelikst
ga naar voren hangen
half gass
koppeling los, en tegelijk ga je naar achter strek je armen helemaal!
oefenen, ik kan het ook nog niet goed..
ga naar voren hangen
half gass
koppeling los, en tegelijk ga je naar achter strek je armen helemaal!
oefenen, ik kan het ook nog niet goed..
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
Dus stilstaand is het gemakkelijkst. En ook rechtop (ipv zitten) zou beter zijn?
En hoe voorkom je het best dat de quad achterover slaat of zou je er ook voor kunnen zorgen dat hij stukje bij beetje van de grond komt. Bv. eerst 5cm, 15cm, enz...
En hoe voorkom je het best dat de quad achterover slaat of zou je er ook voor kunnen zorgen dat hij stukje bij beetje van de grond komt. Bv. eerst 5cm, 15cm, enz...
weet niemand ergens een duidelijk filmpje, waar uitleg wordt gegeven van hoe en wat ?
wil dat ook leren
wil dat ook leren
Op youtube staan er zo twee waar ze uitleg geven. Ik vind ze maar niets omdat ze doen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Daarom ook dat ik de vraag hier stel om wat tips (in het nederlands) te verzamelen
Zoals ik het hier hoor is het grootste struikelblok gewoon angst. Kben eens op ALG moto gaan kijken en zie dat ze daar veel wisselstukken hebben voor de carroserrie van bashans tegen enkele euro's. Dat maakt mij al veel geruster
Allé, ik hoop dat dat stuk oud ijzer op wielen sterk genoeg is.
Kzal hem eerst maar eens nakijken ook voor ik er zotte dingen mee begin te doen. Hij was overlaatst op controle geweest en toen ik ermee thuis kwam was hij weer defecter als daarvoor. Een grote schroef van de achteras zat los (daar waar er zo twee zitten rechts naast de rem) en de schroeven van mijn uitlaat aan de motor zaten ook allemaal los.
Kblijf nog bij die dealer voor de garantie en daarna ziet hij mij niet meer terug
Maar we wijken af he.
Het zou dus geen slecht idee zijn om een nederlandstalig filmke te maken met (goede) uitleg!
Zoals ik het hier hoor is het grootste struikelblok gewoon angst. Kben eens op ALG moto gaan kijken en zie dat ze daar veel wisselstukken hebben voor de carroserrie van bashans tegen enkele euro's. Dat maakt mij al veel geruster
Allé, ik hoop dat dat stuk oud ijzer op wielen sterk genoeg is.
Kzal hem eerst maar eens nakijken ook voor ik er zotte dingen mee begin te doen. Hij was overlaatst op controle geweest en toen ik ermee thuis kwam was hij weer defecter als daarvoor. Een grote schroef van de achteras zat los (daar waar er zo twee zitten rechts naast de rem) en de schroeven van mijn uitlaat aan de motor zaten ook allemaal los.
Kblijf nog bij die dealer voor de garantie en daarna ziet hij mij niet meer terug
Maar we wijken af he.
Het zou dus geen slecht idee zijn om een nederlandstalig filmke te maken met (goede) uitleg!
Je kunt ook een wheely bar op je grabbar maken
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
Toch het leukste trucje op een Quad is een donut draaien, ik zelf vind het super leuk om te driften todat je de bocht uitvliegt
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
-
- Quadrider
Oefenen,oefenen,oefenen!
Rustig stukje weg opzoeken,of een verlaten parkeerterrein ofzo!
En idd wat Tjobbie zegt: een stelletje nuts kweken,gewoon durven1 als je maar zorgt dat je andere niet tot last ben tijdens het experiment
Maar ik moet wel zeggen dat je met een Raptor dit soort geintjes makkelijker doet dan met een Bashan!
Niet om een Bashan af te branden maar het is en blijft 250cc.
als ik een wheelie wil maken met mijn R700 geef ik gewoon gas,in zn 1,2 en 3 gaat het dan vanzelf.
Leukste vind ik op 2 zijwielen door de bocht driften,dat gaat echt HARD ...en vliegen op de crossbaan natuurlijk!
l8rrrrrrr
Rustig stukje weg opzoeken,of een verlaten parkeerterrein ofzo!
En idd wat Tjobbie zegt: een stelletje nuts kweken,gewoon durven1 als je maar zorgt dat je andere niet tot last ben tijdens het experiment
Maar ik moet wel zeggen dat je met een Raptor dit soort geintjes makkelijker doet dan met een Bashan!
Niet om een Bashan af te branden maar het is en blijft 250cc.
als ik een wheelie wil maken met mijn R700 geef ik gewoon gas,in zn 1,2 en 3 gaat het dan vanzelf.
Leukste vind ik op 2 zijwielen door de bocht driften,dat gaat echt HARD ...en vliegen op de crossbaan natuurlijk!
l8rrrrrrr
2008 Raptor700SE Road use -SOLD.....damned!
2006 Honda TRX450R-HRC MX use full rebuild 2011
2011 sponsor: DFR @ dirtfiendracing.com
Crossbaan Maasvlakte crew"Wil ik net plankgas....is het hout op!"
Reparatie vuistregel:Zodra je handen onder het vet en de olie zitten...gaat je neus jeuken en moet je naar de WC
2006 Honda TRX450R-HRC MX use full rebuild 2011
2011 sponsor: DFR @ dirtfiendracing.com
Crossbaan Maasvlakte crew"Wil ik net plankgas....is het hout op!"
Reparatie vuistregel:Zodra je handen onder het vet en de olie zitten...gaat je neus jeuken en moet je naar de WC
de beste manier om een wheelie te doen volgens mij dan is traag aanzetten dan in 2de steken en goed gas geven terwijl je goed aan uw stuur trekt en een klein beetje meer naar achteren zit
je kan alles opbouwen als je uw voorwielen hooger wilt van de grond é (meer gas geven harder aan uw stuur trekken )
trij it t'zal zeker lukken maar ik zou het niet in mijn 1ste versnelling proberen als je het nog niet kan (veel te bruut met een 700 is het toch zo ) en met je koppeling moet je ook niet spelen volgens mij de kans is te groot dat die plots te geweldig omhoog schiet en dat is niet de bedoeling als je uw wheelies nog niet meester kan
Ik denk dat met mijn manier van doen je het rapst mee weg zal kunnen zonder teveel risico's
succes
je kan alles opbouwen als je uw voorwielen hooger wilt van de grond é (meer gas geven harder aan uw stuur trekken )
trij it t'zal zeker lukken maar ik zou het niet in mijn 1ste versnelling proberen als je het nog niet kan (veel te bruut met een 700 is het toch zo ) en met je koppeling moet je ook niet spelen volgens mij de kans is te groot dat die plots te geweldig omhoog schiet en dat is niet de bedoeling als je uw wheelies nog niet meester kan
Ik denk dat met mijn manier van doen je het rapst mee weg zal kunnen zonder teveel risico's
succes
Met de gas alleen lukt dat niet met mijn 250. Als ik stil sta kan ik heel mijn gas volledig indrukken en het enige wat dan te zien is, is wat stof en piepgeluid van de banden
Kan ook zijn dat hij gewoon te weinig trekvermogen heeft. Dat kan ik wel wat veranderen maar gaat ten koste van mijn snelheid (die al niet zo hoog ligt). Ik geloof dat je dat kan door een kleiner tandwiel te steken achteraan? Maar ik ben niet zo een technicus en zou dus niet weten hoe daaraan te beginnen
Nog een klein vraagje. Stel dat het lukt en je gaat van de grond, wat moet je dan juist doen met je gas want ik neem aan dat als je gas blijft geven je gewoon naar achteren slaat. De achterrem lijkt me ook geen goed idee om te gebruiken?
Kan ook zijn dat hij gewoon te weinig trekvermogen heeft. Dat kan ik wel wat veranderen maar gaat ten koste van mijn snelheid (die al niet zo hoog ligt). Ik geloof dat je dat kan door een kleiner tandwiel te steken achteraan? Maar ik ben niet zo een technicus en zou dus niet weten hoe daaraan te beginnen
Nog een klein vraagje. Stel dat het lukt en je gaat van de grond, wat moet je dan juist doen met je gas want ik neem aan dat als je gas blijft geven je gewoon naar achteren slaat. De achterrem lijkt me ook geen goed idee om te gebruiken?
- yamahakoppel
- Quad GOD
op een bepaald punt voel je dat de quad in evenwicht komt dit is verder dan 45° dus je kan ver eer hij achterover slaat als hij naar jouw gevoel te ver gaat uw achterrem in duwen dan valt hij normaal terug op zijn wielen zeker niet uw voeten beginnen op de grond te zetten
persoonlijk vind ik dit een vet filmpje hij kan zelfs blijven stil staan heeft hem compleet onder controle
http://www.youtube.com/watch?v=CapwhS-b ... ed&search=" onclick="window.open(this.href);return false;
persoonlijk vind ik dit een vet filmpje hij kan zelfs blijven stil staan heeft hem compleet onder controle
http://www.youtube.com/watch?v=CapwhS-b ... ed&search=" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Kris