quad te laag ?? met dubbele uitlaat

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
gdog
Quadrider
Quadrider

quad te laag ?? met dubbele uitlaat

Bericht door gdog »

Ik heb een raptor 700 en die is verlaagd met kw veren en mijn achterste link is ook gedraaid zaodat hij mooi laag staat ,nu het probleem is dat mijn ketting tegen mijn uitlaatbuis slaat van mijn dmc's ze zijn splinternieuw en k'heb geen zin om mijn buis aan de kl*ten de rijden

wie geeft er een oplossing ? kweet dat ier nog op het forum zijn met dubbele uitlaten op een verlaagde quad dus die mensen moeten het probleem ook al voorhad...
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Re: quad te laag ?? met dubbele uitlaat

Bericht door Gielen_24 »

je zou mss een beugeltje over je buis van je uitlaat kunnen zetten :idea:
of ofver je ketting
mvg Gielen_24
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
gdog
Quadrider
Quadrider

Bericht door gdog »

een beugeltje... en dan ?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

heb exact hetzelfde probleem gehad,
ik heb de buis laten inkorten, dit was de enigste manier. :chagarijn:
moet wel perfect gebeuren want ik kreeg m,n bocht er naderhand bijna niet meer op(erop moeten meppen)
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

ik heb mijn buis volledig omhoog geduwd tot vast tegen mijn kader heb zelfs een klein blutsje in de buis geklopt zodat hij nog enkele mm hoger kon en het bevestigingspunt aan de kader langer gemaakt. ook heb ik een extra plaatje tegen mijn uitlaat laten lassen zodat ik minder rap door de buis zit na een tijdje krijg je 2 groeven in de buis en begint het rolletje tussen uw ketting tegen de buis te lopen en dan is de slijtage ook minder :p
Afbeelding

mijn ketting raakt alleen in te lage toeren en bij terug schakelen heb hem al 3keer open gezaagd met mijn ketting de laatste keer heb ik direct 2 plaatje er tegen laten lassen kom ik langer toe :lol:

mijn maat heeft een dubbele barkers steken heb er een extra bevestiging gemaakt daar waar zijn hitte schild normaal zit voor de kappen te beschermen en de buis in gekort. Maar vorige maand is dan de buis uitgescheurt omdat normaal daar enkel een klein hitte schild vast zit en geen bevestiging. We hebben dan een extra plaatje van 3mm dik rond de buis gelast en daar het busje met schroefdraad opgelast nu komen de krachten over een grotere oppervlakte
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
gdog
Quadrider
Quadrider

Bericht door gdog »

ik ben vandaag ook achter een kettingrol geweest maar die is te dik om tussen uitlaat en ketting te passen :verymad: eenigste oplossing voorlopig is quad omhoog (veer weer omhoog gedraaid )maar dat is ook nog niet genoeg kzou die link weer moeten draaien ,maar dat zie ik niet zitten

maandag ga ik kijken met een vriend voor een oplossing want quad omhoog is echt geen optie :hot:

alvast bedankt voor de reacties en duidelijke uitleg met foto is altijd handig
ik zou toch een oplossing wellen vinden die er ook woor zorgd dat ik de ketting niet meer hoor slaan tegen mijn uitlaat
k'ga kijken of ik een kunststofblokje kan maken die ik kan vervangen als die teveel afgesleten is

moest er nog iemand een andere oplossing hebben zet het hier dan neer dat ik maandag al de mogelijke oplossingen kan bekijken 8)
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

ik heb ook een tijd een ketting rol gehad was aan de kader geschroefd en met een ijzer van 20 cm tot boven de ketting gebracht juist achter de bocht zo raakte de ketting juist mijn uitlaat niet
Afbeelding
vond niet direct een duidelijkere foto maar hier zie je het wel op

maar na mijn ex mij verlaten had ben ik agressiever gaan rijden om mijn frustratie kwijt te geraken en ben ik eens tegen 140km/u over een vluchtheuvel gereden zodat ik 50cm hoog vloog en paar meter verder neerkwam met alle gevolgen van dien :oops:kettingrol weg, kader een stuk afgebroken uitlaat geplooid en pols verstuikt (vluchtheuvel was stijler dan ik dacht )
ben nu aan het kijken om een rol op de brug te monteren door een steun op mijn beschermplaat van de brug te maken deze tot boven te laten komen. of een ketting geleider maar het oog wilt ook iets dus liggen hier al 3 modellen van rollen en platen maar allemaal :braak:
ook heb ik eens gedacht aan een ketting spanner zoals wij op het werk hebben met een veer deze worden normaal op het NIET trekkende gedeelte gemonteerd maar krijg deze niet kwijt op de quad
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
gdog
Quadrider
Quadrider

Bericht door gdog »

ik denk niet dat het veel zou uitmaken bij mij zoals op de laatste foto want het is dicht bij mijn kleine tandwiel dat mijn ketting tegen mijn uitlaat slaat
het probleem is ook als je zo laag bent dat als je op de quad ga zitten de ketting slapper komt te staan nu is mijn ketting overdreven gespannen als ik niet op de quad zit maar als ik erop ga zitten is die wat slapper
ik moet ook zien dat als ik iets monteer mijn ketting nog kan bewegen é :lol:
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

maar als je de ketting in de helft al kunt leiden dan slaat hij al minder ver omhoog bij mij stond de rol ook 10cm verder dan de plaats waar de ketting raakte en zelfs met de rol hoorde je soms nog dat het raakte maar toch minder dan zonder mijn rol en alle beetjes helpen :p
Groetjes Kris
zati
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door zati »

ai, dat valt wel tegen aangezien ik ook dmc's wil zetten en dezelfde veren heb.

Ben juist eens gaan meten en lig ongeveer 18 a 19cm hoog (tot bodemplaat gemeten) maar h'm staat nu niet op vlakke grond, zal straks nog eens meten als h'm ergens op de asfalt staat.
Hoe hoog lig de jouwe nog van de grond?
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

mijne ligt op 5 cm van bodemplaat gemeten :p met mij er op
mijn maat met de barkers ligt op 10 cm maar hij rijd veel met 2 man en komt dan op 7 cm onder de bodemplaat gemeten
Groetjes Kris
gdog
Quadrider
Quadrider

Bericht door gdog »

ik kan nu niet meten hoe hoog ik van de grond ben want ik heb die terug omhoog gedraaid ,maar als je enkel kw veren hebt zal het geen probleem zijn als je kw veren hebt en uw achterste link draaid dan kom je in de problemen :x
pitn
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door pitn »

ofwel de quad verhogen
ofwel Fp uitlaten monteren want die dempers zijn korter en rond van vorm
ofwel ne keer binnen springen hé Gdog we gaan ne keer zien misschien kan ik iets fabriceren :D

tot straks hé :crosser:
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Gielen_24 »

of bij iemand die uitlaten maakt binnen springen
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

pitn schreef: ofwel Fp uitlaten monteren want die dempers zijn korter en rond van vorm
je kunt ook de ovale en langere dempers van fp hebben deze maken minder kabaal en hebben meer power in de hoge toeren :p alleen in de lage toeren heb je minder

@ gielen het probleem is de uitlaat buis aan de ketting kant zodra je quad op 8cm komt heb je te weinig plaats voor een uitlaat zonder schuren te plaatsen
jona van het forum vroeger lag ooit op 3 cm zijn ketting schuurde zelfs tegen zijn kader daar was zelfs geen plaats voor een ketting :lol:
Groetjes Kris
Plaats reactie