Pagina 1 van 2
waterkoeling blaster
Geplaatst: ma 02 aug, 2004 14:40
door Ludovic 250
bestaat er een kit voor van een luchtgekoelde blaster een watergekoelde te maken?
heeft mss iemand een site en een prijs?
Geplaatst: ma 02 aug, 2004 16:00
door Robby
nee, maar je kan er wel een blok van een watergekoelde dt of wr200 induwen, passen perfect zonder aanpassingen.
greetz
Geplaatst: di 03 aug, 2004 10:51
door Ralph
De Blaster is al voorbereid op waterkoeling, je zal er een andere cilinder op moeten gooien en wat rommelen voor dat waterpompje. De aansluitingen zijn er al, verder weet ik niet wat er aan moet gebeuren.
Geplaatst: di 03 aug, 2004 12:16
door Robby
Ralph schreef:De Blaster is al voorbereid op waterkoeling, je zal er een andere cilinder op moeten gooien en wat rommelen voor dat waterpompje. De aansluitingen zijn er al, verder weet ik niet wat er aan moet gebeuren.
ik denk dat het blasterblok niet fuctioneel is met waterkoeling, want je kunt er geen tandwielen bijsteken voor de pomp hebbek gezien. gewoon dt of wr blok steken.
greetz
Geplaatst: di 03 aug, 2004 15:04
door Ralph
De buisjes zitten er wel in, hoe het er verder binnen uit ziet heb ik geen idee van.
Geplaatst: di 03 aug, 2004 15:12
door sjarty
een oliekoeler geen betr idee
Geplaatst: di 03 aug, 2004 19:01
door Ludovic 250
ik heb een blaster gezien met culas watergekoeld en de cilinder luchtgekoeld
Geplaatst: di 03 aug, 2004 22:30
door Robby
Ludovic 250 schreef:ik heb een blaster gezien met culas watergekoeld en de cilinder luchtgekoeld
hunk??? raar ding?? foto??
greetz
Geplaatst: di 03 aug, 2004 23:09
door Ludovic 250
Geplaatst: di 03 aug, 2004 23:19
door Robby
volgens mij lekt dat ding als een zift, dat is een zelgemaakte bud kop zo te zien. heel veel effect zal het niet hebben. compleet ander blok steken is de boodschap. zal veel beter gaan.
greetz
Geplaatst: wo 04 aug, 2004 04:40
door Roadrunner
De aansluitingen die je aan het blok van een blaster ziet zijn idd voor een oliekoeler op aan te sluiten.
Geplaatst: wo 04 aug, 2004 07:48
door keesie
blast Racer AKA sdsracer schreef:volgens mij lekt dat ding als een zift, dat is een zelgemaakte bud kop zo te zien. heel veel effect zal het niet hebben. compleet ander blok steken is de boodschap. zal veel beter gaan.
greetz
ik heb hier zo een set liggen, deze koppen hebben een heel andere verbrandingskamer en laten de blaster zeer goed "lopen".
ik kon eenvoudig met de blaster in 3 e versnelling wheelies trekken in mul zand.
de 2 o-ringen die er in moeten heb ik niet meermaar daar is wel wat op te vinden.
Geplaatst: wo 04 aug, 2004 08:18
door Ludovic 250
heb jij een ander blok of ook zo'n water-luchtgekoelde kit voor de blaster?
is het betrouwbaarder dan luchtkoeling?prijs?waar te koop?
Geplaatst: wo 04 aug, 2004 09:13
door Mika
Ludovic, ik denk dat je nog meer resultaten gaat behalen als je een Yamaha 125cc watergekoelde crosser in één van je Blaster zou leggen ! Kijk maar naar je snelste tegenstander
En zo'n blok kost echt niet veel denk ik
Geplaatst: wo 04 aug, 2004 12:12
door Robby
Mika schreef:Ludovic, ik denk dat je nog meer resultaten gaat behalen als je een Yamaha 125cc watergekoelde crosser in één van je Blaster zou leggen ! Kijk maar naar je snelste tegenstander
En zo'n blok kost echt niet veel denk ik
waarom 125cc als er perfect een 250cc inpast??? wel geen yz inleggen, maar een ktm of een kawasaki, kdacht dat er voor de 250 problemen waren met de hoogte van de cilinderkop.
greetz
ps:oliekoeler op blaster???? op een warrior is een oliekoeler, omdat dit een viertakt oliegekoeld blok is, maar bij 2-takt word toch geen oliekoeling gebruikt?? of ben ik mis??