trailtech
-
- Toeschouwer
trailtech
ik heb net nieuwe bandjes gestoken en een nieuw tand wiel maar ik moet ook nog het kilometertellertje veranderen het is een van trailtech hoe doen jullie dit ik denk dat ik er weer naast zit met de snelheid maar niet veel help me
greetz
greetz
Op www.trailtech.net kun je de handleiding downloaden in pdf formaat.
-
- Toeschouwer
-
- Toeschouwer
-
- Toeschouwer
Tandwiel heeft niks te maken met hoeveel omwentelingen je banden doen hé. Kijk eens op je band zelf, er zal iets opstaan, bijv. 25x8x12, dat eerste getalletje heb je nodig om in je snelheidsmeter te stoppen. Zal wrs 22 of 21 zijn.met een groter tandwiel van voor dit klop niet echt hé
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Of je werkt met volgende formule
echte aantal KM * (Huidige WS waarde / Km die tripmeter aangeeft) = Correcte WS waarde
Normaal ga je om de WS waarde te bepalen de omtrek van je wiel gaan meten maar dit klopt meestal niet helemaal.
Dus rij je naar een expres baan en daar vind je meestal kilometer palen weer. Dan leg je bv 10 km af en check wat je tripmeter opgeeft. Deze gegevens smijt je in de formule en je krijgt een correcte WS waarde die je in je fietscomputer invult.
Eenvoudiger kan niet
echte aantal KM * (Huidige WS waarde / Km die tripmeter aangeeft) = Correcte WS waarde
Normaal ga je om de WS waarde te bepalen de omtrek van je wiel gaan meten maar dit klopt meestal niet helemaal.
Dus rij je naar een expres baan en daar vind je meestal kilometer palen weer. Dan leg je bv 10 km af en check wat je tripmeter opgeeft. Deze gegevens smijt je in de formule en je krijgt een correcte WS waarde die je in je fietscomputer invult.
Eenvoudiger kan niet
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
als je nu gewoon je quad even opkrikt en een lintmetertje rond je band gooit dan weet je toch direkt de omtrek en weet wel als je er gaat opzitten dat het een paar mm zal verschillen maar dit gaat geen 5km/h verschillen in snelheid hoor
is volgens mij toch de makkelijkste manier
en bart de formule die jij voorstelt is toch een rekensommetje dat je niet zomaar doet denk ik
want hoe zet je in godsnaam die gegevens die je bekomt op die 10 km in je trailtech
je moet aan de wielomtrek komen in millimeters dus leg me eens uit hoe je dat doet
is volgens mij toch de makkelijkste manier
en bart de formule die jij voorstelt is toch een rekensommetje dat je niet zomaar doet denk ik
want hoe zet je in godsnaam die gegevens die je bekomt op die 10 km in je trailtech
je moet aan de wielomtrek komen in millimeters dus leg me eens uit hoe je dat doet