Vraagjes over mijn Sym Quadlander 250
Vraagjes over mijn Sym Quadlander 250
Hoi,
Al meerdere keren heb ik erg nuttige informatie gevonden op dit forum, vandaar dat ik mezelf nu ook geregistreerd heb.
Mijn naam is Martin en ik ben sinds ca. een half jaar de trotse bezitter van een Sym Quadlander 250 (een 2dehandse).
Deze quad bevalt prima. Echter heb ik een paar vragen waarop ik via de zoekfunctie niet direct het antwoord kan vinden.
Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.
1. Ik rij regelmatig op 80 km/h wegen. Echter moet ik dan bijna continue vol gas geven om een beetje mee te komen met het verkeer. Nu zeggen sommigen dat dit slecht is, anderen geven aan dat het niets uit maakt. Wie kan mij opheldering geven?
2. Zoals gezegd is de maximumsnelheid van mijn quad ca. 80 km/h. Graag wil ik hem een beetje kietelen zodat hij ca. 100km/h loopt. Is het voldoende om alleen achter een kleiner tandwiel te laten monteren of moet er dan meer gebeuren? Welk tandwiel moet ik dan nemen? Verliest hij dan veel trekkracht? Kortom, wat is jullie advies?
3. Er is al een tijdje geen onderhoud meer uitgevoerd. Ik heb te weinig kennis om het op dit moment zelf te doen, maar ik wil het graag leren. In mijn woorden gezegd heeft hij een "grote beurt" nodig. Heeft iemand een soort onderhoudsschema voor mij, in kneusjestaal zodat ik het begrijp? Of een aantal zaken waar ik op moet letten. Stukje bij beetje wil ik zelf toch het onderhoud gaan doen.
Dat waren mijn vragen. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.
groet, PHPFreak
Al meerdere keren heb ik erg nuttige informatie gevonden op dit forum, vandaar dat ik mezelf nu ook geregistreerd heb.
Mijn naam is Martin en ik ben sinds ca. een half jaar de trotse bezitter van een Sym Quadlander 250 (een 2dehandse).
Deze quad bevalt prima. Echter heb ik een paar vragen waarop ik via de zoekfunctie niet direct het antwoord kan vinden.
Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.
1. Ik rij regelmatig op 80 km/h wegen. Echter moet ik dan bijna continue vol gas geven om een beetje mee te komen met het verkeer. Nu zeggen sommigen dat dit slecht is, anderen geven aan dat het niets uit maakt. Wie kan mij opheldering geven?
2. Zoals gezegd is de maximumsnelheid van mijn quad ca. 80 km/h. Graag wil ik hem een beetje kietelen zodat hij ca. 100km/h loopt. Is het voldoende om alleen achter een kleiner tandwiel te laten monteren of moet er dan meer gebeuren? Welk tandwiel moet ik dan nemen? Verliest hij dan veel trekkracht? Kortom, wat is jullie advies?
3. Er is al een tijdje geen onderhoud meer uitgevoerd. Ik heb te weinig kennis om het op dit moment zelf te doen, maar ik wil het graag leren. In mijn woorden gezegd heeft hij een "grote beurt" nodig. Heeft iemand een soort onderhoudsschema voor mij, in kneusjestaal zodat ik het begrijp? Of een aantal zaken waar ik op moet letten. Stukje bij beetje wil ik zelf toch het onderhoud gaan doen.
Dat waren mijn vragen. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.
groet, PHPFreak
-
- Easy Quadrider
Re: Vraagjes over mijn Sym Quadlander 250
sym quadlander is hetzelfde als een can-am ds250 alleen het plastic is anders onderhuids twee druppels water
de hele tijd volgas vinden ze niet echt lekker nee maar een km of 20 kan geen kwaad
ik deed altijd een beetje spelen met het gas
om hem te kietelen kan je een dynojet zetten met een andere uitlaat
voor de tandwielen is toch wel ff kijken ik zou beginnen met 1 tand aan de voorkant erbij
dan hoef je bijna niets aan je ketting te doen alleen tandwielen voor sym of ds is moeilijk te vinden
1 tand groter voor staat voor 3 tanden kleiner achter
de hele tijd volgas vinden ze niet echt lekker nee maar een km of 20 kan geen kwaad
ik deed altijd een beetje spelen met het gas
om hem te kietelen kan je een dynojet zetten met een andere uitlaat
voor de tandwielen is toch wel ff kijken ik zou beginnen met 1 tand aan de voorkant erbij
dan hoef je bijna niets aan je ketting te doen alleen tandwielen voor sym of ds is moeilijk te vinden
1 tand groter voor staat voor 3 tanden kleiner achter
van cr250 naar can-am ds250 naar ltz400
Alfa164 hartelijk bedankt voor je reactie.
Helaas heb ik nog niet zoveel kennis van dit hele gebeuren.
Ik heb op internet gezocht naar zowel een uitlaat als een dynojet kit echter heb ik geen idee of ik de goede zoek en waar ik verder op moet letten.
Kun je mij adviseren welke ik dan kopen moet? En heb je eventueel wat websites waarop ik naar dit soort spullen zoeken moet?
PS: Het tandwiel ben ik nog steeds aan het zoeken, dat is inderdaad moeilijk te vinden haha.
Helaas heb ik nog niet zoveel kennis van dit hele gebeuren.
Ik heb op internet gezocht naar zowel een uitlaat als een dynojet kit echter heb ik geen idee of ik de goede zoek en waar ik verder op moet letten.
Kun je mij adviseren welke ik dan kopen moet? En heb je eventueel wat websites waarop ik naar dit soort spullen zoeken moet?
PS: Het tandwiel ben ik nog steeds aan het zoeken, dat is inderdaad moeilijk te vinden haha.
-
- Easy Quadrider
hier staan wel wat shops bij die wel wat hebben
viewtopic.php?f=28&t=10804" onclick="window.open(this.href);return false;
je kan ook zoeken op can-am ds250,sym quadlander en artic-cat dvx 300
de dvx is ook dezelfde als de sym en can-am
bij veel shops als loeffler staat wel iets bij de een en bij de ander weer niet
viewtopic.php?f=28&t=10804" onclick="window.open(this.href);return false;
je kan ook zoeken op can-am ds250,sym quadlander en artic-cat dvx 300
de dvx is ook dezelfde als de sym en can-am
bij veel shops als loeffler staat wel iets bij de een en bij de ander weer niet
-
- Easy Quadrider
ik had op mijn ds250 een dynojet van dynojet zelf je hebt zo ook van tovami en ook van quadworks dan heb je een heel pakket met luchtfilter,prefilter,adapter en jet-set
voor uitlaat is het een beetje wat je zelf wil je hebt van hasselt die maakt ze zelf op maat maar je hebt ook twobrothers
je kan het zelf zo duur maken als je zelf wilt
voor uitlaat is het een beetje wat je zelf wil je hebt van hasselt die maakt ze zelf op maat maar je hebt ook twobrothers
je kan het zelf zo duur maken als je zelf wilt
-
- Easy Quadrider
en ik heb zo'n vermoeden dat de e-ton vector250 ook hetzelfde is maar pin me daar niet op vast van de andere weet ik het wel
hopelijk maakt dat het zoekwerk wat makkelijker
het frame en blok is als een joint-venture gemaakt net als de suzuki ltz400,kawasaki kfx400 en de artic-cat dvx400
hopelijk maakt dat het zoekwerk wat makkelijker
het frame en blok is als een joint-venture gemaakt net als de suzuki ltz400,kawasaki kfx400 en de artic-cat dvx400
Hartelijk dank voor je hulp. Ik denk dat ik weer een klein eindje verder ben gekomen.
Ik heb deze gevonden: http://www.dynojet.com/pdf/Q622.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; echter weet ik niet of dit de goede is. Liefst koop ik hem ook bij een NL shop.
Tandwielen en een uitlaat heb ik nog niet kunnen vinden. Zoek ik dan niet goed?
Het is en blijft een pittig uitzoekwerk als je het voor het eerst doet, daar ben ik wel achter gekomen. Maarja, een wijs man heeft ooit gezegt "al doende leert men".
Edit
Toch nog eentje in NL gevonden: http://www.quadonderdelen.nl/estore/con ... rch=can-am" onclick="window.open(this.href);return false; Is dit de goede?
Ik heb deze gevonden: http://www.dynojet.com/pdf/Q622.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; echter weet ik niet of dit de goede is. Liefst koop ik hem ook bij een NL shop.
Tandwielen en een uitlaat heb ik nog niet kunnen vinden. Zoek ik dan niet goed?
Het is en blijft een pittig uitzoekwerk als je het voor het eerst doet, daar ben ik wel achter gekomen. Maarja, een wijs man heeft ooit gezegt "al doende leert men".
Edit
Toch nog eentje in NL gevonden: http://www.quadonderdelen.nl/estore/con ... rch=can-am" onclick="window.open(this.href);return false; Is dit de goede?
-
- Easy Quadrider
dat is wel een goede anders moet je perry ff bellen van quadonderdelen.nl
die kan ook een pakket bestellen met luchtfilter prefilter en jet-set
zijn nummer vind je op http://www.brabantquads.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hij zit in sprundel vlakbij etten-leur
die kan ook een pakket bestellen met luchtfilter prefilter en jet-set
zijn nummer vind je op http://www.brabantquads.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hij zit in sprundel vlakbij etten-leur
Sorry voor mijn late reactie. Was even nogal druk met andere zaken.
Ik ga zelf nog even verder zoeken (dan leer ik ik er weer wat bij ) en Perry eens bellen.
Als ik definitief een keuze heb gemaakt laat ik het zeker hier weten!
Nogmaals bedankt voor de hulp.
Ik ga zelf nog even verder zoeken (dan leer ik ik er weer wat bij ) en Perry eens bellen.
Als ik definitief een keuze heb gemaakt laat ik het zeker hier weten!
Nogmaals bedankt voor de hulp.
-
- Easy Quadrider
graag gedaan
daar zijn we voor hier.
om elkaar te helpen.
daar zijn we voor hier.
om elkaar te helpen.
heb je hier wat aan mischien.
ik heb de tandwiel toen laten maken
tis wel al een paar maandjes terug zie ik..........
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... el#p298117" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb de tandwiel toen laten maken
tis wel al een paar maandjes terug zie ik..........
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... el#p298117" onclick="window.open(this.href);return false;
tgb 325 blade (2014)