Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
Quadrijders,
Ik heb een vraag (heb de zoekmachine gebruikt, maar heb er nog steeds geen antwoord op). Stel je koopt een quad in belgie die nog nooit ingeschreven is geweest op de baan, maar wel met coc papieren is die dan direct in te voeren in Nederland?
Heeft iemand nog tips waar ik echt rekening mee moet houden qua papieren? Heb wel veel gelezen over E-keur merk onderdelen etc. Iemand enig idee wat zo'n geintje ongeveer kost?
Keuring €250??
BPM € ....? van nieuwe raptor 700
????
Hoor het graag.
Gr.
Raun
Ik heb een vraag (heb de zoekmachine gebruikt, maar heb er nog steeds geen antwoord op). Stel je koopt een quad in belgie die nog nooit ingeschreven is geweest op de baan, maar wel met coc papieren is die dan direct in te voeren in Nederland?
Heeft iemand nog tips waar ik echt rekening mee moet houden qua papieren? Heb wel veel gelezen over E-keur merk onderdelen etc. Iemand enig idee wat zo'n geintje ongeveer kost?
Keuring €250??
BPM € ....? van nieuwe raptor 700
????
Hoor het graag.
Gr.
Raun
Yamaha Raptor 700 SE!
Re: Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
Keuring is in totaal €100.
Maar de BPM hangt af van het bouwjaar. Als die nieuw is kan je rekenen op -+ 1500 euro. Je kan op de site van de belastingdienst de BPM berekenen.
Maar de BPM hangt af van het bouwjaar. Als die nieuw is kan je rekenen op -+ 1500 euro. Je kan op de site van de belastingdienst de BPM berekenen.
Raptor 660 SM
Re: Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
Wel is het veel makkelijker als de quad al op kenteken heeft gestaan in het buitenland, dan heb je alleen maar een snelle administratieve keuring.
Maar doe anders eens een mailtje aan het RDW, iedere situatie is weer anders namelijk en het hangt van heel veel factoren af. Het bouwjaar van de quad bijvoorbeeld, kan er voor zorgen dat je een hele andere route moet volgen dan iemand anders met een jongere of oudere quad.
Maar doe anders eens een mailtje aan het RDW, iedere situatie is weer anders namelijk en het hangt van heel veel factoren af. Het bouwjaar van de quad bijvoorbeeld, kan er voor zorgen dat je een hele andere route moet volgen dan iemand anders met een jongere of oudere quad.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
dit ben ik het niet helemaal met je eens, als de rdw namelijk denkt dat hij toch niet aan de eisen voldoet wordt ie gewoon opnieuw door de molen heen gehaald.Jazzy schreef:Wel is het veel makkelijker als de quad al op kenteken heeft gestaan in het buitenland, dan heb je alleen maar een snelle administratieve keuring.
Maar doe anders eens een mailtje aan het RDW, iedere situatie is weer anders namelijk en het hangt van heel veel factoren af. Het bouwjaar van de quad bijvoorbeeld, kan er voor zorgen dat je een hele andere route moet volgen dan iemand anders met een jongere of oudere quad.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
Er zullen altijd wel uitzonderingen zijn, maar in principe worden quads die al op kenteken hebben gestaan in een EU land niet meer technisch gekeurd. Ze controleren alleen framenummer en dergelijke. Is volgens mij sinds en jaar of twee, maar als je er één of ander wrak neerpleurt zullen ze wel wat moeilijker doen.tjobbie schreef:dit ben ik het niet helemaal met je eens, als de rdw namelijk denkt dat hij toch niet aan de eisen voldoet wordt ie gewoon opnieuw door de molen heen gehaald.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
Ja dat is in principe ook mijn vraag:
Als die een Coc heeft, is die toch in principe al helemaal "gekeurd"? Schijnbaar kan je met die papieren hem zo ergens inschrijven.. weet niet of dat klopt?
Hoe bepalen ze de cataloguswaarde van de quad, want het is niet het nieuwste model...?! Staat dat op je COC papieren? Gaan ze dan uit van het inschrijf jaar of van het "echte" bouwjaar?
Gr.
Raun
Als die een Coc heeft, is die toch in principe al helemaal "gekeurd"? Schijnbaar kan je met die papieren hem zo ergens inschrijven.. weet niet of dat klopt?
Hoe bepalen ze de cataloguswaarde van de quad, want het is niet het nieuwste model...?! Staat dat op je COC papieren? Gaan ze dan uit van het inschrijf jaar of van het "echte" bouwjaar?
Gr.
Raun
Yamaha Raptor 700 SE!
Re: Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
Het echte bouwjaar en er zijn verschillende monieren om die prijs te bepalen. Ze gaan dan uit van de consumentenprijs excl. BTW, die kun je bijvoorbeeld uit een prijslijst halen. Bij oudere quads wordt soms ook gerekend met de dagwaarde als je een koopovereenkomst kunt laten zien.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
He Jazzy,
Bedankt voor je reactie op mijn vraag. Je moet toch de nettocatalogus prijs weten (dus de consumentenprijs - BPM bedrag / 1.19?)
Heb nog 1 vraagje voor je aangezien jij ook je quad hebt ingevoerd (raptor 350). Hoe bepalen ze de nettocatalogusprijs? Ik kan nergens een prijslijst vinden op het internet!? Of mag je bijvoorbeeld een prijslijst van een quaddealer als vergelijkingsmateriaal pakken!?
Een oud/overjarig model maar nieuwe quad kan je zeker niet onder dagwaarde laten taxeren ofwel?
Hoe heb jij dit gedaan? Heb je nog tips waar ik op moet letten? En is zo'n extra lamp op de bumper altijd nodig voor de keuring van een raptor 700?
Ik ben er nu wel achter dat je COC met aankoopnota voldoen is om hem in te voeren. Waar zouden ze die aankoopnota voor gebruiken?!
Alvast hartelijk dank voor je reactie.
Mvg,
Raun
Bedankt voor je reactie op mijn vraag. Je moet toch de nettocatalogus prijs weten (dus de consumentenprijs - BPM bedrag / 1.19?)
Heb nog 1 vraagje voor je aangezien jij ook je quad hebt ingevoerd (raptor 350). Hoe bepalen ze de nettocatalogusprijs? Ik kan nergens een prijslijst vinden op het internet!? Of mag je bijvoorbeeld een prijslijst van een quaddealer als vergelijkingsmateriaal pakken!?
Een oud/overjarig model maar nieuwe quad kan je zeker niet onder dagwaarde laten taxeren ofwel?
Hoe heb jij dit gedaan? Heb je nog tips waar ik op moet letten? En is zo'n extra lamp op de bumper altijd nodig voor de keuring van een raptor 700?
Ik ben er nu wel achter dat je COC met aankoopnota voldoen is om hem in te voeren. Waar zouden ze die aankoopnota voor gebruiken?!
Alvast hartelijk dank voor je reactie.
Mvg,
Raun
Yamaha Raptor 700 SE!
Re: Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
In de prijslijst vind je twee prijzen, eentje zonder kenteken en eentje met kenteken. Je moet hier dus rekenen met de prijs van de quad en daar de BTW aftrekken. Niet eerst de prijs pakken waar al BPM in zit en daar die BPM weer afhalen.Raun schreef:He Jazzy,
Bedankt voor je reactie op mijn vraag. Je moet toch de nettocatalogus prijs weten (dus de consumentenprijs - BPM bedrag / 1.19?)
Ik zocht naar een online uitleg en vond dit artikel: http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1z20fd.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;Heb nog 1 vraagje voor je aangezien jij ook je quad hebt ingevoerd (raptor 350). Hoe bepalen ze de nettocatalogusprijs? Ik kan nergens een prijslijst vinden op het internet!? Of mag je bijvoorbeeld een prijslijst van een quaddealer als vergelijkingsmateriaal pakken!?
Daar staat zo'n beetje alles in, denk ik. Scheelt mij weer een heel eeind typen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
dit is om concurrentie met dealers tegen te gaan.Ik ben er nu wel achter dat je COC met aankoopnota voldoen is om hem in te voeren. Waar zouden ze die aankoopnota voor gebruiken?!
oftewel mag je geen koopje hebben anders steken ze er een stokje voor.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
Nee hoor, dat zal de douane worst zijn. Je betaalt gewoon BPM, maakt niet uit vie welke route of handelaar het product ons land binnen komt.tjobbie schreef:dit is om concurrentie met dealers tegen te gaan.Ik ben er nu wel achter dat je COC met aankoopnota voldoen is om hem in te voeren. Waar zouden ze die aankoopnota voor gebruiken?!
oftewel mag je geen koopje hebben anders steken ze er een stokje voor.
Ik dacht dat je de nota nodig had voor de waardebepaling, dus bepaling van het bedrag waar je BPM over moet betalen. Maar dat is niet zo. Kan wel zijn dat je hem bij de RDW nodig hebt om de afkomst van de quad aan te tonen, dat moet bijvoorbeeld als je een wat oudere quad in wilt voeren die nog niet op kenteken heeft gestaan in het buitenland.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
Re: invoeren quad
Verstuurd: wo 08 sep, 2010 22:51
Van: doofy21
Naar: Raun
heyy ,
jup je moet naar importeur bellen voor netto catologus waarde ,
je bent wel verplicht cvo te hebben als raptor meer dan 15kw heeft op belgisch kenteken
let op gelijkvormigheids attest is geen cvo !!!!
verder is het berekenen bpm ook eenvoudig
netto catologus waarde pak je 19,4% van
zeg voor gemak raptor kost nieuw
10.000
1940 = 19,4%
stel hij is 3 jaar en 6 maanden krijg je 59 % afschrijving
59% van 1940 = 1144.6
1940-1144.6= 795.4 dus dat is de resterende bpm
maar daar mag je nog 210 €(vastgesteld bedrag) aftrekken
dus houd je 585.4euro bpm over
en de kosten rdw zijn 100 euro
let op vraag wel aangepaste nummerplaat
anders krijg je grote plaat
maar zorg dat hij in belgie 15 kw heeft anders word het moeilijk kenteken te krijgen
mvg nick
Verstuurd: wo 08 sep, 2010 22:51
Van: doofy21
Naar: Raun
heyy ,
jup je moet naar importeur bellen voor netto catologus waarde ,
je bent wel verplicht cvo te hebben als raptor meer dan 15kw heeft op belgisch kenteken
let op gelijkvormigheids attest is geen cvo !!!!
verder is het berekenen bpm ook eenvoudig
netto catologus waarde pak je 19,4% van
zeg voor gemak raptor kost nieuw
10.000
1940 = 19,4%
stel hij is 3 jaar en 6 maanden krijg je 59 % afschrijving
59% van 1940 = 1144.6
1940-1144.6= 795.4 dus dat is de resterende bpm
maar daar mag je nog 210 €(vastgesteld bedrag) aftrekken
dus houd je 585.4euro bpm over
en de kosten rdw zijn 100 euro
let op vraag wel aangepaste nummerplaat
anders krijg je grote plaat
maar zorg dat hij in belgie 15 kw heeft anders word het moeilijk kenteken te krijgen
mvg nick
-
- Quad Master
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
doofy21 schreef:
maar zorg dat hij in belgie 15 kw heeft anders word het moeilijk kenteken te krijgen
mvg nick
weet je zeker dat ie 15kw mag hebben op kenteken.
mij is namelijk verteld dat ie er onder moet zitten
alles vanaf 15kw kunnen ze moeilijk gaan doen.
ik heb gezeg dat ie 13,9 kw had en op papier hebben ze het afgerond naar 14kw
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Re: Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
heyy ,,
de keurmeester in elsoo zij 15 kw
maAr mocht je cvo hebben en erstaat daar 30kw op ofzo is het wel allemaal goed
dus beetje dubbelzinnig
de keurmeester in elsoo zij 15 kw
maAr mocht je cvo hebben en erstaat daar 30kw op ofzo is het wel allemaal goed
dus beetje dubbelzinnig
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Quad invoeren inc. COC vanuit Belgie naar Nederland
Jazzy schreef:Nee hoor, dat zal de douane worst zijn. Je betaalt gewoon BPM, maakt niet uit vie welke route of handelaar het product ons land binnen komt.tjobbie schreef:dit is om concurrentie met dealers tegen te gaan.Ik ben er nu wel achter dat je COC met aankoopnota voldoen is om hem in te voeren. Waar zouden ze die aankoopnota voor gebruiken?!
oftewel mag je geen koopje hebben anders steken ze er een stokje voor.
Ik dacht dat je de nota nodig had voor de waardebepaling, dus bepaling van het bedrag waar je BPM over moet betalen. Maar dat is niet zo. Kan wel zijn dat je hem bij de RDW nodig hebt om de afkomst van de quad aan te tonen, dat moet bijvoorbeeld als je een wat oudere quad in wilt voeren die nog niet op kenteken heeft gestaan in het buitenland.
douane heeft het me zelf verteld
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves