Dit onderwerp gaat over een can-am outlander 800 2010
Tijdens het rijden krijg ik na onbepaalde duur de melding 'check DPS' en het motorlampje gaat branden.
Dit is echter geen continu blijvende melding. Als je de quad dan volledig laat uitgaan en je start terug dan is de melding weer weg. Maar het komt na enige tijd opnieuw terug.
Problemen die optreden:
Km-teller die soms wegvalt (langste keer was zo'n 15 sec).
DPS die soms eventjes wegvalt (een seconde of twee) en dat is niet echt leuk midden in een bocht.
De quad houdt sinds gisteren ook eventjes in met samenhangend de teller die rare toeren doet. (springt van hoog naar laag en omgekeerd)
Iemand een idee of weet hoe hij het moet oplossen?
mvg
Problemen tijdens het rijden
Problemen tijdens het rijden
A motorcycle is God's gift to mankind
- RteBrake
- Toeschouwer
Re: Problemen tijdens het rijden
Even een willekeurig idee, ik ken geen specifieke gevallen.
Je problemen doen zich voor op verschillende onderdelen, die onderdelen hebben een gezamelijke deler en dat is dat ze allemaal elektra nodig om te kunnen werken. Zou het kunnen zijn dat je ergens massa-gebrek hebt?
Je problemen doen zich voor op verschillende onderdelen, die onderdelen hebben een gezamelijke deler en dat is dat ze allemaal elektra nodig om te kunnen werken. Zou het kunnen zijn dat je ergens massa-gebrek hebt?
Laatst gewijzigd door RteBrake op za 18 sep, 2010 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quadrider
- Contacteer:
den eddy!!!
heb ik idd ook gezien toen we ritje deden....
ik kan me bij vorige post aansluiten,zoals ik de dag zelf zij....
je dps systeem valt soms uit...
je teller doet raar...
bij herstart werkt alles terug....
= als een stuurapp. slechte massa= meer weerstand dan daalt de systeemspanning die het app. nodig heeft...ofwel valt het app uit met foutmeldingen ofwel trekt app massa door andere kabels of apparaten. zodoende je globale elek. problemen hebt.
ik zou plastieks rond het stuur verwijderen en beginnen zoeken naar massa punten,meestal zijn dat die draden die op chassis gevezen staan.... moer kan bv los staan.....
ook laten draaien en aan kabelboom wikkelen om te zien alser geen beginnen branden.....
greets,
heb ik idd ook gezien toen we ritje deden....
ik kan me bij vorige post aansluiten,zoals ik de dag zelf zij....
je dps systeem valt soms uit...
je teller doet raar...
bij herstart werkt alles terug....
= als een stuurapp. slechte massa= meer weerstand dan daalt de systeemspanning die het app. nodig heeft...ofwel valt het app uit met foutmeldingen ofwel trekt app massa door andere kabels of apparaten. zodoende je globale elek. problemen hebt.
ik zou plastieks rond het stuur verwijderen en beginnen zoeken naar massa punten,meestal zijn dat die draden die op chassis gevezen staan.... moer kan bv los staan.....
ook laten draaien en aan kabelboom wikkelen om te zien alser geen beginnen branden.....
greets,
Blijkbaar is begin dit jaar een terugroep geweest omwille van falende dps-unit.
Doordat ik maar volgende week kan gaan, heb ik gewoon de zekering uitgetrokken en de kring onderbroken.
Vandaag eens gaan rijden (zonder de dps) en de term 'de bocht insturen' heeft nu een hele andere betekenis gekregen.
Het was een combinatie van plezier en powertraining.
Toch sympathiek van can-am om zowel plezier als conditietraining in 1 machine te steken.
Doordat ik maar volgende week kan gaan, heb ik gewoon de zekering uitgetrokken en de kring onderbroken.
Vandaag eens gaan rijden (zonder de dps) en de term 'de bocht insturen' heeft nu een hele andere betekenis gekregen.
Het was een combinatie van plezier en powertraining.
Toch sympathiek van can-am om zowel plezier als conditietraining in 1 machine te steken.
A motorcycle is God's gift to mankind