Pagina 1 van 2

afstellen barossa

Geplaatst: ma 20 sep, 2010 18:57
door silverhawk
halo
ik heb een probleem met mijn barossa silverhawk 250,
ik heb mijn carburateur
eraf gehaald en er terug opgezet
als ik hem nu start loopt hij stationair heel hard
ik kan hem stationair wel harder maar niet zachter laten lopen
hoe kan dat ?
hoe moet ik hem dan afstellen
of wat moet ik veranderen.
groetjes luc :D

Re: afstellen barossa

Geplaatst: ma 20 sep, 2010 19:02
door bonzaiking
hoi ik denk dat je carb er toch niet goed op zit dan trekt i valse lucht en dan gaat hij heel hoog stationair lopen erg slecht voor je blok het kan ook nog zijn dat je gaskabel (buitenkabel) niet goed zit dan staat je gasklep iets open gaat hij ook hoog lopen
sucses :wink:

Re: afstellen barossa

Geplaatst: ma 20 sep, 2010 20:55
door silverhawk
ik zal het proberen
bedankt :D

Re: afstellen barossa

Geplaatst: ma 20 sep, 2010 21:34
door Jazzy
Ik gok ook op de gaskabel. Als je het dekseltje er op schroeft dan verstel je ongemerkt de gaskabel, als je dat rubbertje even wegschuift dan zie je het duidelijk.

Re: afstellen barossa

Geplaatst: di 21 sep, 2010 06:27
door silverhawk
oke bedankt
ik had het al geprobeerd
maar moet dat hulsje van de gaspin
heel die opening afsluiten ? :)

Re: afstellen barossa

Geplaatst: di 21 sep, 2010 13:07
door Jazzy
silverhawk schreef:oke bedankt
ik had het al geprobeerd
maar moet dat hulsje van de gaspin
heel die opening afsluiten ? :)
Nee, die moet op een klein kiertje blijven staan. Ik denk zo'n milimeter of twee, drie.

Lees anders mijn topic eens, ik had indertijd het zelfde probleem: http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =8&t=26827" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: afstellen barossa

Geplaatst: di 21 sep, 2010 14:53
door silverhawk
hallo
wat had jij eraan gedaan
zodat hij niet te hard ging lopen
groeten :)

Re: afstellen barossa

Geplaatst: di 21 sep, 2010 14:56
door Jazzy
Staat in het topic. :)

Re: afstellen barossa

Geplaatst: di 21 sep, 2010 18:55
door silverhawk
hoi
ik snap er nu niks meer van
ik begon toenstraks met het afstellen van mijn carburateur
gisteren startte mijn quad gewoon nu start hij niet eens
ik ben blij met al de reacties maar heeft er iemand een goude tip
om mijn quad weer lopende te krijgen
zou het ook te maken kunnen hebben met de lucht sproeier?
dat hij veel te veel toeren draait als hij loopt?
alvast bedankt :crosser:

Re: afstellen barossa

Geplaatst: di 21 sep, 2010 19:01
door Jazzy
Hoe is het nu met je gaskabel? Heb je de verstelling bovenop de carburateur zo ver teruggedraaid dat er weer speling op de gaskabel zit?

Re: afstellen barossa

Geplaatst: di 21 sep, 2010 19:53
door silverhawk
hoe bedoel je speling
ik heb alle standen van dat boutje gehad
maar er komt geen beweging in mijn quad
als ik de stationair sproeier open draai gaat de gaspin naar beneden
ik heb er 2 tot 3 mm tussen gehouden en nu start hij niet eens ook al
doe ik andere afstellingen hij start gewoon niet ook niet met de shoke open.
heb jij nog een goede raad? :?

Re: afstellen barossa

Geplaatst: di 21 sep, 2010 19:57
door bonzaiking
ik begrijp je niet meer eerst liep je quad te hoog stationair en nu doet hij niks meer?? :?

Re: afstellen barossa

Geplaatst: di 21 sep, 2010 20:47
door silverhawk
ja eerst liep hij veel te hoog stationair
en ik kreeg hem niet lager
maar nu draaide ik de gaspin naar beneden en hij start vandaag
niet eens ook niet met de shoke
groeten :crosser:

Re: afstellen barossa

Geplaatst: di 21 sep, 2010 20:50
door bonzaiking
o jee :shock: weet je wel wat je doet?? anders kan je hem beter wegbrengen 8)

Re: afstellen barossa

Geplaatst: di 21 sep, 2010 21:24
door pointblanque
zowiezo mijn advies, breng dat ding weg naar de dealer of een bromfietshandel, in de tussentijd dat die gemaakt word kan je eens beginnen met wat kennis opdoen zoals hierin http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
zorg dat je iets "cheaps" hebt om mee te beginnen met sleutelen zoals een puch maxi (koop een ding van 50 euries die karsverrot is en ga die rustig fixen) als je dan wat sloopt b.v. cilinder dan heb je voor 70euries nieuwe zuiger en cilinder, een simpele pitbike kan ook, kan je gelijk wat 4t ervaring opdoen...
of zoek iemand die je wilt helpen en dat jij mee kan kijken/leren.

heb je uiteindelijk meer aan, dan zelf aanmodderen en met het risico iets te slopen. aanmodderen kost je ook zeeën van tijd, terwijl als je hem had weggebracht was die misschien nu al gemaakt, en had je in de tussentijd al de hoofdstukken van ene boek over caberateurs en afstellen kunnen lezen zodat je het de volgende keer zelf kan doen...

vat mijn advies niet verkeerd op, maar ben zelf vaak genoeg op m'n bek gegaan omdat ik niemand had om het van te leren en ook niet het geld (toen) om goeie boeken te kopen...dan leer je het met vallen en opstaan en dat kost nog meer geld en tijd ;)