beste quadfanaten,
mijn volgende probleem gaat niet alleen over mijn quad, deze gaat ook over mijn brommer, omdat deze precies hetzelfde probleem hebben.
probleem bij de quad: deze heeft al langere tijd startproblemen, vooral als deze koud is. ik moet midden in de zomer met 35 graden met dubbel schoke kicken en de gas vol inhouden om te hopen dat hij aan wil slaan. vaak is het als ik de qaud een paar keer vol gas heb gekickt en deze niet wil starten, en als ik dan 20 sec wacht, en ik kick nog maals 5x vol gas, dat deze wel wil starten. waar kan dit aan liggen? ik zelf denk dat ligt aan de hoeveelheid benzine, omdat als de quad een paar scheuten benzine heeft gehad via de gas, dat hij wil starten. (blaster 200cc)
probleem bij de brommer:
het eerste deel is eigenlijk hetzelfde als bij de quad, deze start gewoon slecht, maar de brommer wil ook zonder schoke ook gewoon niet normaal rijden. deze komt dan gewoon niet in toeren, en valt steeds in zijn 1 uit. dus ik denk ook bij deze dat hij te weinig benzine krijgt. (de brommer 50cc am6 is trouwens nieuw, deze heeft net 100km gelopen)
ik heb wel eens gelezen dat een sproeiertje veel te maken heeft met de benzine toevoer, maar mijn vraag daarbij is, hoeveel maten groter moet ik ongeveer pakken, om te zorgen dat beide weer goed gaan lopen? en moet ik verder dan nog iets aan mijn afstelling veranderen? of kan het probleem ook elders zitten bijv in het vlotterbakje of de cabarateur?
mvg, yamahablaster2004
benzinetoevoer.
-
yamahablaster2004
- Quadfanaat

benzinetoevoer.
yamaha blaster 2004 (black red)
-
fretje-pitbull
- Quadrider

Re: benzinetoevoer.
nieuw en toch al de sproeier te klein?
of heb je een andere luchtfilter erop?
of heb je een andere luchtfilter erop?
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
cagiva mito 350
-
yamahablaster2004
- Quadfanaat

luchtfilter is niet veranderd, en deze zouden beide in orde moeten zijn, want er zit bij beide een redelijk tot nieuwe filter op.
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

hoi gebruik je je brommer en quad vaak? als deze langer stil staan heb ik dit ook wel eens gehad maar bij normaal gebruik moeten deze gewoon gelijk starten starten met volgas dan heb je grote kans dat i verzuipt je kan beter shoke er op en een heel klein beetje gas
-
yamahablaster2004
- Quadfanaat

quad heeft langere tijd niet gelopen, dus ik zal hem weer een keer goed laten janken, kijken of hij het dan weer beter doet. bedankt voor de tip
mijn brommer gebruik ik haast dagelijks, dus dat ligt toch ergens anders aan. heeft iemand anders nog suggesties?
mijn brommer gebruik ik haast dagelijks, dus dat ligt toch ergens anders aan. heeft iemand anders nog suggesties?