Het E-Ton Topic
Het E-Ton Topic
Omdat er vraag naar was hier is het dan Het E-Ton Topic
Ben je zelf een E-ton rijder post het hier.
Voor vragen over je E-Ton post het en je kan er antwoord op krijgen.
Heb zelf een E-ton Viper ST150cc
bevalt me tot nu toe prima heb alleen wel bij 1300 km een pakking en keering moeten vervangen omdat
hij olie lekte maar dat heb ik vakkundig opgelost
Over E-Ton
E-Ton is een thaise merk met (vermoedelijk) Minerelli blokken
moddellen:
Off road:"Viper 90cc (R), Challenger 150cc
Straat legaal: Yukon 150cc, Viper ST 150cc, Vector ST250, Vector ST300.
voor zover enige informatie over de blokken de 150cc zijn dezelfde.
Voor Dealers Schuurman BV is Importeur van dit merk,
Sevink Quads heeft een uitgebreide webshop van E-ton artikelen,
rob kuijpers racing verkoopt ook onderdelen en heeft hiervan ook een webshop.
Ben je zelf een E-ton rijder post het hier.
Voor vragen over je E-Ton post het en je kan er antwoord op krijgen.
Heb zelf een E-ton Viper ST150cc
bevalt me tot nu toe prima heb alleen wel bij 1300 km een pakking en keering moeten vervangen omdat
hij olie lekte maar dat heb ik vakkundig opgelost
Over E-Ton
E-Ton is een thaise merk met (vermoedelijk) Minerelli blokken
moddellen:
Off road:"Viper 90cc (R), Challenger 150cc
Straat legaal: Yukon 150cc, Viper ST 150cc, Vector ST250, Vector ST300.
voor zover enige informatie over de blokken de 150cc zijn dezelfde.
Voor Dealers Schuurman BV is Importeur van dit merk,
Sevink Quads heeft een uitgebreide webshop van E-ton artikelen,
rob kuijpers racing verkoopt ook onderdelen en heeft hiervan ook een webshop.
Re: Het E-Ton Topic
hallo,
die pakking waar je het over hebt is alleen bij een bepaald bouwjaar, daar hebben ze van 1 pakking het verkeerde materiaal gemaakt wat op den duur oplost.
opvoeren kan prima, er zijn ook andere uitlaten voor te koop, dit in combinatie met een andere cilinder en eventueel nokkenas levert wel degelijk een vermogens winst op, je komt zeker boven de 7 kw.....
ik heb zelf met cilinder, uitlaat gereden en dat levert aardig wat op.
tandwiel verhouding zo aangepast dat hij 100 liep op de weg en nog zelfde acceleratie had als een orginele, dit vergeleken met orginele en bleef sneller......
als je de uitlaat aanpast zal alleen iets vermogens winst opleveren, geen snelheid. je toeren worden begrensd en dan doet je vario de rest, en dan ga je niet harder.
maar harder als 85/90 moet je naar mijn mening niet willen met een 150 cc, dan blijft ut nog net comfortabel..
eton heeft eigen blokken, ze bouwen deze zelf, de 90 en 50cc zijn idd minarelli blokken.
.
groeten,
René
die pakking waar je het over hebt is alleen bij een bepaald bouwjaar, daar hebben ze van 1 pakking het verkeerde materiaal gemaakt wat op den duur oplost.
opvoeren kan prima, er zijn ook andere uitlaten voor te koop, dit in combinatie met een andere cilinder en eventueel nokkenas levert wel degelijk een vermogens winst op, je komt zeker boven de 7 kw.....
ik heb zelf met cilinder, uitlaat gereden en dat levert aardig wat op.
tandwiel verhouding zo aangepast dat hij 100 liep op de weg en nog zelfde acceleratie had als een orginele, dit vergeleken met orginele en bleef sneller......
als je de uitlaat aanpast zal alleen iets vermogens winst opleveren, geen snelheid. je toeren worden begrensd en dan doet je vario de rest, en dan ga je niet harder.
maar harder als 85/90 moet je naar mijn mening niet willen met een 150 cc, dan blijft ut nog net comfortabel..
eton heeft eigen blokken, ze bouwen deze zelf, de 90 en 50cc zijn idd minarelli blokken.
.
groeten,
René
Re: Het E-Ton Topic
ja mijn oliepakking was een plaats helemaal weg gewoon weggevreten heb daar een nieuwe voor gehaald.
Ik wil nog een andere uitlaat weet nog niet wat misschien maak ik eerst een gat in me demper doe ik er een soort popnagel in met schroefdraad in zodat ik altijd kan dempen missien kan ik hierdoor al meer vermogen krijgen (denk het niet)
ja klopt van die 50 cc ik had het zelf fout.
Wat heb jij voor e-ton en wat heb je allemaal aangepast ? Eventueel foto's?
Ik wil nog een andere uitlaat weet nog niet wat misschien maak ik eerst een gat in me demper doe ik er een soort popnagel in met schroefdraad in zodat ik altijd kan dempen missien kan ik hierdoor al meer vermogen krijgen (denk het niet)
ja klopt van die 50 cc ik had het zelf fout.
Wat heb jij voor e-ton en wat heb je allemaal aangepast ? Eventueel foto's?
Re: Het E-Ton Topic
zo gister even kleppen stellen (in 0.10 uit 0.10) goed gelukt
daarna even carb schoonmaken en gaatje boren in me uitlaat heeft verder geen invloed op topsnelheid van
het voertuig dus maakt wel een racy geluid (ga ik nog dicht lassen)
daarna even carb schoonmaken en gaatje boren in me uitlaat heeft verder geen invloed op topsnelheid van
het voertuig dus maakt wel een racy geluid (ga ik nog dicht lassen)
Re: Het E-Ton Topic
ik heb een viper 150cc aangepast.
zit nu 170 á 180 cc cilinder op met uitlaat van een challenger.
andere veren, frame gepoedercoat en verstevigd, stuur verhoogd, ander kappenset, koplamp op het stuur, enzzz. alles vervangen en verbeterd.
deze is nu te koop inclusief nederlands kenteken, foto's kun je via pb opvragen. plaatsen wil me hier nog niet helemaal lukken . loopt nu ongeveer 75/80, zit nu orginele vertanding op.
René
zit nu 170 á 180 cc cilinder op met uitlaat van een challenger.
andere veren, frame gepoedercoat en verstevigd, stuur verhoogd, ander kappenset, koplamp op het stuur, enzzz. alles vervangen en verbeterd.
deze is nu te koop inclusief nederlands kenteken, foto's kun je via pb opvragen. plaatsen wil me hier nog niet helemaal lukken . loopt nu ongeveer 75/80, zit nu orginele vertanding op.
René
-
- Quad Master
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: do 04 mar, 2010 19:28
- Locatie: zuid-holland
Re: Het E-Ton Topic
iemand een idee welke maat bougie sleutel je nodig hebt voor de bougie van een eton yukon 150?
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Re: Het E-Ton Topic
denk 16
maar die 170 cc kit heeft dus geen invloed op je snelheid of acceleratie ?
maar die 170 cc kit heeft dus geen invloed op je snelheid of acceleratie ?
-
- Quad Master
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: do 04 mar, 2010 19:28
- Locatie: zuid-holland
Re: Het E-Ton Topic
top danku
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Re: Het E-Ton Topic
op de snelheid heeft deze direct geen invloed.
op je acceleratie wel, je krijgt meer vermogen en koppel, duidelijk voelbaar.
dus je hebt veel meer trekkracht, hierdoor kun je je tandwiel verhouding aanpassen zodat hij harder gaat lopen, en omdat je meer vermogen hebt hoef je niet in te leveren op je acceleratie tov standaart, bij mij was de accelerratie hoger dan standaart.......
René
op je acceleratie wel, je krijgt meer vermogen en koppel, duidelijk voelbaar.
dus je hebt veel meer trekkracht, hierdoor kun je je tandwiel verhouding aanpassen zodat hij harder gaat lopen, en omdat je meer vermogen hebt hoef je niet in te leveren op je acceleratie tov standaart, bij mij was de accelerratie hoger dan standaart.......
René
Re: Het E-Ton Topic
oke misschien schaf ik er nog een aan maar ben momenteel bezig met me andere project rij ook niet veel meerkolkie schreef:op de snelheid heeft deze direct geen invloed.
op je acceleratie wel, je krijgt meer vermogen en koppel, duidelijk voelbaar.
dus je hebt veel meer trekkracht, hierdoor kun je je tandwiel verhouding aanpassen zodat hij harder gaat lopen, en omdat je meer vermogen hebt hoef je niet in te leveren op je acceleratie tov standaart, bij mij was de accelerratie hoger dan standaart.......
René
op de quad wil eerst de CR afhebben en dan zie ik wel weer
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 135
- Lid geworden op: do 11 nov, 2010 09:45
- Locatie: Terband,friesland
Re: Het E-Ton Topic
heej allemaal,
Ik heb nog een e-ton viper 50 te koop ,met raceuitlaat.
Als je interesse hebt stuur me een pb en ik reageer binnen 48 uur.
GRTZ Leon
Ik heb nog een e-ton viper 50 te koop ,met raceuitlaat.
Als je interesse hebt stuur me een pb en ik reageer binnen 48 uur.
GRTZ Leon
Finaly a Yamaha blaster 200
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
MY OLD QUADS: china pocket quad RIP china midi quad 110cc RIP E-ton viper 50 (ook bijna RIP ) Apex mxr 90 (sold)
Re: Het E-Ton Topic
Hoi ik ben ook een eton rijder
Ik heb een eton vector 300
Wel wennen aan het vermogen (kom van een bromquad)
Maar ik heb een vraag
Ik zoek een front bumper plastic
Das het onderdeel wat over de front bumper heen gaat
Ik was te voorbarig met het demonteren van mijn front bumper helemaal uit mekaar gespat
Dus als er iemand is met een plastic front bumper ik hou mij aanbevolen
Ik heb een eton vector 300
Wel wennen aan het vermogen (kom van een bromquad)
Maar ik heb een vraag
Ik zoek een front bumper plastic
Das het onderdeel wat over de front bumper heen gaat
Ik was te voorbarig met het demonteren van mijn front bumper helemaal uit mekaar gespat
Dus als er iemand is met een plastic front bumper ik hou mij aanbevolen
Re: Het E-Ton Topic
Eton viper quad,
hallo ik heb een Eton viper quad van 90 cc,
de stickers hiervan zijn beschadigd en ik wil graag nieuwe bestellen.
Weet iemand een site waar ik de originele stickers kan vinden?
mvg
hallo ik heb een Eton viper quad van 90 cc,
de stickers hiervan zijn beschadigd en ik wil graag nieuwe bestellen.
Weet iemand een site waar ik de originele stickers kan vinden?
mvg
Re: Het E-Ton Topic
Jooreon schreef:Eton viper quad,
hallo ik heb een Eton viper quad van 90 cc,
de stickers hiervan zijn beschadigd en ik wil graag nieuwe bestellen.
Weet iemand een site waar ik de originele stickers kan vinden?
mvg
Weet niet of je al gegoogled hebt?
Maar ik weet dat https://sevinkquads.nl dealer is, en onderdelen heeft.. al is Eton al poosje failliet
Anders Ebay
http://quadwebshop.com/E-ton%20Parts/VI ... Manual.pdf
Succes!
Can-am outlander L 570 max
-
- Toeschouwer
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za 06 apr, 2019 21:51
Re: Het E-Ton Topic
Hallo iedereen, ik heb een Viper 90 CC. Weet iemand waar ik informatie over mijn eigen exemplaar kan vinden? (bouwjaar etc..) Ik hoor het graag