quad verkocht ,nu blok vastgelopen...

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Dees & Angela
Toeschouwer
Toeschouwer

quad verkocht ,nu blok vastgelopen...

Bericht door Dees & Angela »

ik heb 2,5 maand een suzuki ltz 400 uit 2005 in mijn bezit gehad.
ik heb hem bij aankoop direct een grote beurt laten geven bij een erkend bedrijf en toen gezegt
dat als er nog iets meer aan is deze te vervangen. (maar toen ik hem op ging halen melde hun mij dat hij 100% goed is )
toen heb ik er nog 2 maanden op gereden en geen problemen gehad .
Nu rij ik hem uit de garage want er waren kopers.
Hun inspecteerden de quad en een testritje gemaakt .
Voor de koop gaf de koper aan dat hij hem rauw vond klinken , dat vond ik ook bij de aankoop vandaar dat ik hem direct
een beurt heb laten geven en hem tzt heb laten nakijken .Toen is mij verteld dat er niks aan de hand was .
Nu kocht hij hem gister ,hij was met zijn vader . hij had 10j motorcross ervaring en meer motorkennis als ik.
belt hij 4u later op dat het blok is vastgelopen??????????
Voor zover ik weet had dat nooit kunnen gebeuren (kan natuurlijk altijd) ,ik heb er geen problemen mee gehad.
Nu wil hij een tegemoet koming met de kosten maar ik ben al zeer laag gegaan kwa prijs omdat ik het geld nodig heb
omdat ik een huis ga kopen maar hij denkt dat ik het wist denk ik en dat daarom de prijs zo laag was. (dat is dus echt niet zo maar kan het inbeelden dat je zo n senario in je hoofd haalt)

De quad is voor 3650 verkocht ,de gemiddelde prijs is 4400 euro voor 1 met kenteken. en om dan nog een 500 a 600 bij te leggen vind een beetje teveel van het goede.

Vanuit mij gezien was de quad goed en had geen problemen of defecten ,gezien mijn twijfels bij aankoop direct na de dealer gegaan voor een grote beurt en inspectie.(voor deskundig oordeel)
Hij vond hem rauw klinken en gaf aan dat hij daar een beettje huverig voor was , en daarover twijfelde.
Heeft testrit gemaakt en de quad bekeken.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aanmoet.
Ook gezien de rechtspositie van hem ,maar voor zover ik weet zijn het hem kosten .

hoop op een reactie
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Re: quad verkocht ,nu blok vastgelopen...

Bericht door JohnBeton »

tja, dat is een risico als je als KOPER een 2de hands voertuig gaat kopen.
Hij heeft het getest en had er zijn twijfels over, en heeft toch gekocht, dus is het zijn schuld.
Ik weet niet of je een verkoopdocument hebt opgesteld ? Daar moet je altijd op schrijven dat je de quad verkoopt in de staat zoals hij zich bevind en dat de koper alle zichtbare en onzichtbare gebreken op zich neemt.
Dees & Angela
Toeschouwer
Toeschouwer

zo dacht ik ook .
nee ik heb geen verkoopdocument vastgelegd ,heb er ook niet bij stilgestaan ...dacht ook dat hij gewoon goed was.
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Na 4 uur al vastgelopen?? Elk blok kun je binnen 4 uur vast laten lopen.... als je maar goed je best doet!

Als die het niet vertrouwde had hij hem met toestemming van jouw direct naar een dealer moeten brengen en de
dealer een inspectie moeten laten doen. Over de financiële gevolgen daarvan had je dan fatsoenlijke afspraken
kunnen maken.

Iemand met 10 jaar motor cross ervaring die hem inspecteert en proefrit maakt, om (er vanuit gaande) bij normaal
gebruik 4 uur verder vast te lopen, lijkt mij dat dat zijn eigen risico is.

Succes!

PS, is het blok wel echt vast gelopen??? :wink:
No Can't Do!
XeromeX
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door XeromeX »

ja...wie weet is hij niet eens vastgelopen ofzo..... en tja vast laten lopen....dat hoeft niet zo moeilijk te zijn als je een beetje je best doet :lol: als het WAAR is natuurlijk.
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006

Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
Dees & Angela
Toeschouwer
Toeschouwer

misschien dat hij na 2 u is vast gelopen , 4u later belde hij mij dat weet ik niet precies.
als hij hem naar de dealer uit eindelijk had willen brengen had dat ook nog wel gekunt want ik stond echt achter me quad.
tevens ook dat hun mij vertelde dat hij goed was.

hij vertelde mij dat hij compleet was geblokkeerd en niet meer liep.
hij laat de quad nu zsm uit elkaar halen en belt mij dan wat het is ....

vind t zo lullig voor die jongen maar in feite kan op geen enkel punt er iets vanaf geweten hebben en had het ook bij mij kunnen gebeuren .....misschien ....want dat blijft de vraag voor mij ,want ik weet dat hij er ookal mee het terrein in is geweest , daarna liep hij niet meer dan 300meter.

groetjes
Randy Yamaha
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Randy Yamaha »

laat hem naar de kloote lopen. dat is het risico van 2de hands.
OTX
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door OTX »

In zowel de Nederlandse als Belgische wetgeving mag een verkoper geen gebreken verborgen houden. Dit is niet van toepassing omdat de koper een proefrit heeft mogen maken en zelf de quad goed heeft bevonden om daarna tot een aankoop over te gaan. Daarnaast staat er ook in de wet dat een koper de eigen verantwoordelijkheid heeft om zijn aankoop goed te controleren.
De koper heeft dus geen poot om op te staan omdat er geen enkele garantie is afgesproken. Je hoeft hem niks te vergoeden volgens de wet.

Uit fatsoen zou ik hem wel mijn medeleven betuigen en samen met naar de dealer gaan die de quad heeft klaargemaakt. Maar als er meteen een vijandige sfeer is die alleen om geld gaat dan sta je in je recht en zou ik ze er op wijzen dat ze bij een particuliere aankoop geen garantie hebben.
Dees & Angela
Toeschouwer
Toeschouwer

en evt een rechtzaak??

ga dat winnen??

iemand ervaring??
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

OTX schreef:Uit fatsoen zou ik hem wel mijn medeleven betuigen en samen met naar de dealer gaan die de quad heeft klaargemaakt. Maar als er meteen een vijandige sfeer is die alleen om geld gaat dan sta je in je recht en zou ik ze er op wijzen dat ze bij een particuliere aankoop geen garantie hebben.
Ik zou het houden bij een beleefd telefoontje waarin je verteld dat je te goeder trouw gehandeld hebt dus niets te verwijten valt. Verder niet in mee gaan want het wordt alleen maar vervelender.

Rechtzaak? Er is geen juridische grond om een zaak te starten, bovendien zal iemand niet snel een zaak starten om 500 of 600 euro. Dat is gewoon dreigen, moet je je niet door laten intimideren.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
craemertje
Quadrider
Quadrider

Bericht door craemertje »

Dees & Angela schreef:en evt een rechtzaak??

ga dat winnen??

iemand ervaring??
GEKOCHT IS GEKOCHT ALS ER NIX IS OPGEMAAKT HEEFT HIJ OOK GEEN POOT OM OP TE STAAN.
Dees & Angela
Toeschouwer
Toeschouwer

net die jongen gesproken en zegt dat t blok zodanig kapot is dat hij compleet gereviseerd moet worden.

kosten 1000 tot 1500 euro.

gezien ik de quad voor een lage prijs is verkocht en daar al 1000 euro verlies mee heb geleden omdat ik hem gekocht heb voor 4500 word het waarschijnlijk een rechtzaak want om nog 1000 euro bij te betalen word me een beetje te gek.

moet nu uitzoeken of ik het ga winnen want hij had het over een soort van garantie van 2 weken op motorvoertuigen die particulier gekocht worden.

iemand hier ooit van gehoord???????
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider

Bericht door fretje-pitbull »

Jazzy schreef:
OTX schreef:Uit fatsoen zou ik hem wel mijn medeleven betuigen en samen met naar de dealer gaan die de quad heeft klaargemaakt. Maar als er meteen een vijandige sfeer is die alleen om geld gaat dan sta je in je recht en zou ik ze er op wijzen dat ze bij een particuliere aankoop geen garantie hebben.
Ik zou het houden bij een beleefd telefoontje waarin je verteld dat je te goeder trouw gehandeld hebt dus niets te verwijten valt. Verder niet in mee gaan want het wordt alleen maar vervelender.

Rechtzaak? Er is geen juridische grond om een zaak te starten, bovendien zal iemand niet snel een zaak starten om 500 of 600 euro. Dat is gewoon dreigen, moet je je niet door laten intimideren.
ik zou het zo doen en verder verkocht = verkocht,
gelukkig is het niet gebeurt toen de quad nog van u was
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
XeromeX
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door XeromeX »

Hij kan niet eens een rechtzaak beginnen.... hij heeft hem zelfs getest bij jou....en met "al die ervaring" hadden ze dan niet tot een koop moeten komen als het echt een "slechte quad" zou geweest zijn.

Maar gewoon grote kans dat ze ff 2+- uur dat ding volop hebben zitten testen en misschien veel te ver gegaan ofzo weet jij veel wat ze gedaan hebben?
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006

Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
Dees & Angela
Toeschouwer
Toeschouwer

Dat vind ik ook , hij is getest ,hun hadden er meer kennis van dan ik....en ik hem hem ook niet onder dwang de quad laten kopen.

Tevens ben ik niet de persoon om iets niet te vermelden dat kapot is ,zelfs een piepje in de demper heb ik verteld voordat hij kwam.
Plaats reactie