Aantal PK Suzuki LTZ400

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Daniello
Quadrunner
Quadrunner

Aantal PK Suzuki LTZ400

Bericht door Daniello »

Ik vroeg mij af hoeveel PK een Suzuki LTZ400 nu heeft? In de papieren staat 15KW, maar ik neem aan dat dat begrenst is.

Omdat ik via de zoekfuntie mijn antwoord niet terug kon vinden, maar even deze vraag. Zia google ben ik op zo'n 35/38PK gestuit...maarja...klopt dit?

De mijne is gejet, heeft K&N filter + Leo uitlaat....wat zou deze leveren aan PK?

-
Grtz Daan

Banshee CT-Racing SM
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Re: Aantal PK Suzuki LTZ400

Bericht door Kev006 »

Alle quads hebben 15kw op papier. Ook bv de raptor 700.

Wilt dus niks zeggen. klopt van geen kanten.

Maar hoeveel de LTZ 400 is weet'k niet. als je er dan ook nog Mods aan hebt gedaan. Nja, dan ga je het nooit weten tot je hem aan de testbank hangt.
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
maxxer
Quadracer
Quadracer

Bericht door maxxer »

ja de testbank is de enige mogelijkheid om de PK's :evil: te meten :p
grjtzz
<<<MAXXER_300>>>
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Gielen_24 »

ik wil de mijne binnen kort eens bij jumpingjet op de rollen zetten en hem nog eens opnieuw laten af te stellen 8)
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Je hebt SAE pk's en DIN pk's .
in europa gebruiken ze de SAE pk en in Amerika DIN , daarom komt dit niet overeen ;-) ( is een andere maatstaf )
Maar een ltz heeft indd rond de 38 SAE pk ;-)
Raptor 700 en de 450cc's liggen meestal rond de 50 pk

grtzzz
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
racemini
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door racemini »

het beste is hem eens op een testbank zetten , heb da ook gedaan met mijn predator en deze kwam op 59 pk (niet meer origineel)
anders eens op onderstaande link klikken
greetz
http://www.ehow.com/how_6455125_convert-din-sae.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wernerverhagen
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door wernerverhagen »

dacht iets van 138pk.
ik zou wel willen dat mijn yfz450 50 pktjes had.
mike04011977
Quad Master
Quad Master

Bericht door mike04011977 »

wernerverhagen schreef:dacht iets van 138pk.
ik zou wel willen dat mijn yfz450 50 pktjes had.

die yfztjes zit al rond de 43 pktjes standaar
dus me wat aanpassingtjes zit je zo bij die 50 pk

je kan je standaar nokas 1 tandje verleggen (gelijk wat pktjes erbij)
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Afbeelding
johnjeep
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door johnjeep »

in europa gebruiken ze de SAE pk en in Amerika DIN
Volgens mijn bescheiden mening staat SAE voor alles wat met voertuigen te maken heeft. Is ook de afkorting van
Society of Automotive Engineers. Die doen ook wel andere dingen, maar deze norm vindt zijn ontstaan in de voertuigtechniek.
En DIN staat voor Duitse Industrie norm.
Vermogen duid men in Europa aan in Kw en in de US in hp (horse power)
Omdat de vermogens van hetzelfde voertuig in de US of Europa verschillen zit hem in het feit dat een Europeaan het geleverd vermogen gaat meten aan de krukas (vliegwiel) en een Amerikaan gaat dit meten aan de wielen. Of daar waar men het vermogen gaat gaan afnemen. vb Aftakas van een traktor.
Er zit steeds een hoeveelheid verlies tussen motor en eindpunt dus daarom geeft een US vermogen minder aan dan een Europees vermogen. Omgerekend naar dezelfde eenheid (kw of hp) wel te verstaan.

Greetz John
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

johnjeep schreef:
in europa gebruiken ze de SAE pk en in Amerika DIN
Volgens mijn bescheiden mening staat SAE voor alles wat met voertuigen te maken heeft. Is ook de afkorting van
Society of Automotive Engineers. Die doen ook wel andere dingen, maar deze norm vindt zijn ontstaan in de voertuigtechniek.
En DIN staat voor Duitse Industrie norm.
Vermogen duid men in Europa aan in Kw en in de US in hp (horse power)
Omdat de vermogens van hetzelfde voertuig in de US of Europa verschillen zit hem in het feit dat een Europeaan het geleverd vermogen gaat meten aan de krukas (vliegwiel) en een Amerikaan gaat dit meten aan de wielen. Of daar waar men het vermogen gaat gaan afnemen. vb Aftakas van een traktor.
Er zit steeds een hoeveelheid verlies tussen motor en eindpunt dus daarom geeft een US vermogen minder aan dan een Europees vermogen. Omgerekend naar dezelfde eenheid (kw of hp) wel te verstaan.

Greetz John

hmm, ja dat klinkt logisch ! Nog niet over nagedacht ...
Wel al opgemerkt indd dat de pk's in Amerika lager liggen dan in Europa ( je verliest indd pk's door uw overbrenging )
Is dan de sae = kw en de din = pk ??

( op mijn papieren van de auto, quad, moto, ... staat indd altijd het aantal Kw vermeld en niet pk's of dergelijke )

mvg
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
johnjeep
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door johnjeep »

Je moet eigenlijk SAE en DIN zien als organisatie of groep die op een bepaalde manier het vermogen gaan meten op een motor.
De ene doet het zus en de andere zo.
Vroeger sprak men algemeen van de din pk omdat de manier van het meten volgens dat bepaalde principe/manier gebeurde.
Je kan wel begrijpen dat als je aan bv een Italiaanse wagenbouwer moet gaan zeggen dat hij volgens de DUITSE norm het vermogen van zijn motor moet gaan opgeven dat hij daar niet zo gedreven zal voor zijn. Ik denk dat daar veel chauvinisme/fierheid bij te pas komt.
Daarom zet men alles nu in Kw wat meer neutraler klinkt. Het kan nochtans goed zijn dat de "manier" waarop men de meting uitvoert nog steeds hetzelfde is.
Het kind heeft een andere naam voor iets wat eigenlijk hetzelde is. Buiten de omrekingsfactor van Pk naar Kw.

Greetz John
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

En dan is er ook nog een verschil van bank tot bank :chagarijn: . Maar iedere tester beweert natuurlijk dat de zijne juist is, en dus zullen we het nooit 100% juist weten :p
Trouwens Jumpingjet heeft geen bank (jammer genoeg), SF tuning in Maarheze wel en kostte vorig jaar nog 45 eurie voor een rondje. :idea:
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Plaats reactie