verbruik CFmoto 500A normaal of niet?
verbruik CFmoto 500A normaal of niet?
ik ben nog niet lang in het bezit van een nieuwe CF 500 A momenteel rond de 1000km op de teller.Ik zit momenteel met een verbruik (alleen rustig baanrijden) van méér dan 10L /100 km ofwel 1 op 10 dat vind ik wel een beetje overdreven voor een 500 cc motor. Bij de dealers ondervond ik dat ze met dit probleem ook niet goed weg weten en zeggen ze dan maar dat het normaal is. Ik begrijp best dat deze machine wel meer verstookt dan een motor maar dit is voor mij toch wel een beetje aan de hoge kant. Graag reactie van mensen die ervaring hebben met deze type quad .
- cyberdrone
- Quadracer
Re: verbruik CFmoto 500A normaal of niet?
Ik denk dat dit normaal is, mijn Kingske 450cc verbruikt ook zo een 9l op de gewone weg, en als ik ga ploeteren tegen de 12..
Denk niet dat er een zuinige 4x4 bestaat ...
Denk niet dat er een zuinige 4x4 bestaat ...
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Ik denk dat dit wel geld voor de meeste 4x4 quads.
Over het asfalt met wegband loopt mijn King Quad 1 op 13, leg ik de off-road banden erop zo 1 op 10.
Als er eens een dagje in de modder gespeelt wordt mag je blij zijn als je 1 op 7 doet.
Mijn vorige quad (TGB 425LE) was ook niet zuiniger dan 1 op 11.
Als je een quad wilt rijden die zuiniger is zal je moeten overstappen op een 2 wiel aangedreven.
Ik ken iemand die een TGB250 rijdt een verbruik heeft van ongeveer 1:20, en een raptorrijder met ongeveer 1:18.
Maar aan de andere kant mag hobby toch ook wel een beetje geld kosten
Over het asfalt met wegband loopt mijn King Quad 1 op 13, leg ik de off-road banden erop zo 1 op 10.
Als er eens een dagje in de modder gespeelt wordt mag je blij zijn als je 1 op 7 doet.
Mijn vorige quad (TGB 425LE) was ook niet zuiniger dan 1 op 11.
Als je een quad wilt rijden die zuiniger is zal je moeten overstappen op een 2 wiel aangedreven.
Ik ken iemand die een TGB250 rijdt een verbruik heeft van ongeveer 1:20, en een raptorrijder met ongeveer 1:18.
Maar aan de andere kant mag hobby toch ook wel een beetje geld kosten
Suzuki King Quad, 750
King Off the Road
King Off the Road
-
- Quadrider
wil je zuinig rijden moet je meestal geen quad gaan rijden.wil je lekker ploeteren door zand-modder-enz en bijna overal door komen koop dan een quad en heb de lol van je leven!!!
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
ik heb ooit s met de rhino op een RB van 27km een 20ltr benzine verstookt
een 4x4quad of ssv heeft de stroomlijn van een schoendoos, weegt dik over de 400kg met berijder en heeft noppen/modderprofiel-banden die op verharde weg slijten als chocolade op de verwarming
dan weet ge toch al bij aankoop dat zoiets redelijk zuipt
een 4x4quad of ssv heeft de stroomlijn van een schoendoos, weegt dik over de 400kg met berijder en heeft noppen/modderprofiel-banden die op verharde weg slijten als chocolade op de verwarming
dan weet ge toch al bij aankoop dat zoiets redelijk zuipt
Ik heb nog maar 85 km op de teller van mijn Can Am 800R Max en mijn tank van 17l is al zo goed als leeg (ik vermoed dat er nog 2l inzit). Nochthans is hij nieuw dus heb er alleen nog maar rustig mee gereden... Maar zoals hier al vermeld is denk ik niet dat er een zuinige 4x4 bestaat!
Het verbruik van uw CF moto lijkt mij dus normaal, spijtig genoeg!
Het verbruik van uw CF moto lijkt mij dus normaal, spijtig genoeg!