Heb sinds kort nen quad gekocht, een z400 model 2010. Staat zo goed als origineel maar wil me nu wat verder informeren omtrent straatbanden enzo. Heb de quad gekocht voor wat recreatief rijden en voor volgend jaar wordt ze ingezet voor woonwerk, is maar 20km op en af. Voor het woonwerk overweeg ik dus er andere velgen met straatbanden op te plaatsen, http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/nie ... 873372.htm" onclick="window.open(this.href);return false;, deze advertentie leek me wel nice of is dit toch geen aanrader ?? Nu wou ik ook es informeren bij jullie of dit voldoende is of raden jullie me nog aanpassingen aan om de weg op te gaan, zoiets als andere veren en etc ?? Bedoeling is dat hij snel om te zetten is van straat naar cross maar is deze standaard eigenlijk doenbaar voor recreatief gebruik en woonwerk zonder al te veel aanpassingen ?? Heb niet de bedoeling er massa´s euros aan te spenderen omdat er voor volgend jaar een kleintje op koms is en deze dan ook wel prioriteit numero uno is .
Heb ondertussen nog wat zitten neuzen, klapke gedaan en ben zo al te weten gekomen dat ge nie maar ff in 1-2-3 uw masjien omzet van cross naar sm dumass, heb ik me weer iets laten wijsmaken .
Nu moet ik keuze kunnen maken of ik hem cross hou of sm zet ?? Om gewoon wat recreatief mee rond te bollen wat zijn dan jullie meningen ervaring, als hij degelijk opgzet is kun je dan met je crossbanden fun beleven op de gewone weg ??
Miss verlaag ik hem iets, spoorverbreders erop en dan zien we wel weer....
Ik wissel telkens van crossbanden naar wegbanden, zo kun je lekker crossen en ook nog lekker toeren.
Ik heb wegbanden gekocht omdat de crossbanden veel te hard slijten op de weg, ook is de wegligging met wegbanden veel beter!
Eigenlijk maakt de motor teveel toeren, maar ik houd wel van lekker snel optrekken en het is met crossen beter...
Ik doe het zelfde, ik heb er wegbanden onder omdat het superlekker rijdt. En als ik een keer wil crossen dan wissel ik de banden even, is een kwartiertje werk met een krik en een slagmoersleutel.
Mij is er aangeraden spoorverbreders te plaatsen en andere veren, kostprijs daarvan;
Spoorverbreders komt op 85€ per set. Dus totaal 170€
Setje kw verlagings veren komt op 295€
Daarnaast nog setje velgen met straatbanden en klaar is kees dus ???
@Daniello heb eerst nog andere zaken vooraleer ik begin met de quad te veranderen maar als ge me een prijs maakt + de bumper wil ik wel es heeellll goed nadenken erover
Spoorverbreders is sowieso aan te raden, tenminste aan de achterkant. Hierdoor kun je veel harder door de bocht, bij spoorverbreders aan de voorkant moet je zwaarder sturen, dus niet doen.
Met verlagingsveren kun je eigenlijk niet crossen, vanwege de lage bodemvrijheid en omdat die veren niet gemaakt zijn om mee te crossen.
mauzzer schreef:Mij is er aangeraden spoorverbreders te plaatsen en andere veren, kostprijs daarvan;
Spoorverbreders komt op 85€ per set. Dus totaal 170€
Setje kw verlagings veren komt op 295€
Daarnaast nog setje velgen met straatbanden en klaar is kees dus ???
@Daniello heb eerst nog andere zaken vooraleer ik begin met de quad te veranderen maar als ge me een prijs maakt + de bumper wil ik wel es heeellll goed nadenken erover
Dat van die spoorvrbreders is onzin, je kunt zelf bep[alen of je die erop wilt, ja of nee...he is geen must...
Wat betreft de velgen en bumper....ik maak je een mooie prijs...dus bij deze: "je hebt PB "
Los van de andere banden veranderen jullie dus eigenlijk niet al teveel. Ik wil er vooral voort mee kunnen crossen en zoals vermeld in goeie dagen ermee naar men werk rijden.
Een setje andere wielen en wegbanden is natuurlijk nooit mis, dar zou ik gewoon mee beginnen. Dan kun je altijd kijken of je nog wilt verlagen, maar het zou ook prima kunnen dat je misschien wel meer gaat crossen dan je van tevoren verwacht had.