PC3 of PC5
-
Belgian Pro
- Quad Master

PC3 of PC5
Heeft er iemand ervaring met deze powercommanders.
Weet niet goed welke te kiezen.
Heb momenteel een HMF optimizer bij mijn HMF uitlaat maar daarmee kan je niet precies gaan afstellen terwijl je bij een powercommander precies je modificaties kan gaan kiezen en die in een map zetten toch?
Iemand ervaring met deze powercommanders?
Weet niet goed welke te kiezen.
Heb momenteel een HMF optimizer bij mijn HMF uitlaat maar daarmee kan je niet precies gaan afstellen terwijl je bij een powercommander precies je modificaties kan gaan kiezen en die in een map zetten toch?
Iemand ervaring met deze powercommanders?

09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
-
tjobbie
- Quadverslaafde

Re: PC3 of PC5
ongeveer, je zult moeten kijken welke mods, je op je kawa bouwt, hierna kun je kijken of je ergens(bijv. op powercomm.site) een basismap kunt krijgen voor je mods, daarna ga je naar de dyno om hem perfect af te stellen.
je kunt ook een pc5 met autotune nemen, die zou dit automatisch moeten doen maar heb al vernomen van een xaantal mensen dat ze toch liever een dyno zien als de autotune.
het is aan jezelf om een keuze te maken.
je kunt ook een pc5 met autotune nemen, die zou dit automatisch moeten doen maar heb al vernomen van een xaantal mensen dat ze toch liever een dyno zien als de autotune.
het is aan jezelf om een keuze te maken.

734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
Belgian Pro
- Quad Master

ja, heb dat ook gelezen over die autotune, is wel leuk want als ik eens met db killer moet rijden past die dat auto aan... Anders kloppen je verhoudingen weer niet meer =/
Is natuurlijk niet goedkoop die PC5 & autotune
Is natuurlijk niet goedkoop die PC5 & autotune

Amen
-
tjobbie
- Quadverslaafde

goed en goedkoop gaan niet vaak samen
(behalve aldi dan
)

734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
Belgian Pro
- Quad Master

Haha, Lidle niet vergeten dan 

Amen
-
Belgian Pro
- Quad Master

Heb jij ook zo een pc5 en autotune tjobbie?

Amen
-
tjobbie
- Quadverslaafde

nee, ik vertrouw niet op autotune, wil het liever zeker weten
pc3
pc3

Ma waar vind ge dan juist zo'n dyno? Ik veronderstel dat die niet hetzelfde zijn als die voor auto's?
-
tjobbie
- Quadverslaafde

je hebt meedere soorten dyno's dus als je vaker gaat, ga dan ook altijd terug naar dezelfde ivm. verschil in uitlezing.Lazii schreef:Ma waar vind ge dan juist zo'n dyno? Ik veronderstel dat die niet hetzelfde zijn als die voor auto's?
volgens mij kun je ook gewoon op de dyno,s waar auto,s op gaan.
ben zelf ook nog nooit geweest.

als je de keus hebt zou ik voor pc5 gaan ipv pc3
mogelijkheden zijn groter bij de pc5 mbt bijregelen
rij zelf met pc5 met autotune .
werkt verder prima
ben er zelf wel over te spreken.
voorwaarde is natuurlijk wel dat je uitlaatsysteem geen valse lucht trekt,waardoor de sensor verkeerde waarden registreerd en dus ook verkeerd bijregeld.
je laad een map die het dichtst bij je eigen mods zit en zorgt dat de autotune aan staat.
het zal ong. een 3/4 tank duren maar hij regelt echt bij
dit kun je duidelijk zien als je de laptop ver aan hangt en alles uitleest.
mogelijkheden zijn groter bij de pc5 mbt bijregelen
rij zelf met pc5 met autotune .
werkt verder prima
ben er zelf wel over te spreken.
voorwaarde is natuurlijk wel dat je uitlaatsysteem geen valse lucht trekt,waardoor de sensor verkeerde waarden registreerd en dus ook verkeerd bijregeld.
je laad een map die het dichtst bij je eigen mods zit en zorgt dat de autotune aan staat.
het zal ong. een 3/4 tank duren maar hij regelt echt bij
dit kun je duidelijk zien als je de laptop ver aan hangt en alles uitleest.
yfz450r Blauw/Wit 2012
-
tjobbie
- Quadverslaafde

je kunt misschien zien dat ie bijregelt, maar je weet nog steeds niet of de f/a verhouding ook echt goed is.
dit kun je alleen op de bank zien, maar ik ben wel met je eens, als de wallet het toelaat zou ik ook voor de pc5 gaan omdat ie meer mogelijkheden hebt.
dit kun je alleen op de bank zien, maar ik ben wel met je eens, als de wallet het toelaat zou ik ook voor de pc5 gaan omdat ie meer mogelijkheden hebt.

dat weet je wel tjobtjobbie schreef:je kunt misschien zien dat ie bijregelt, maar je weet nog steeds niet of de f/a verhouding ook echt goed is.
want daarom zit er een lamdazonde in de uitlaat om dat te meten
met de autotune blijft hij alleen wel op de veilige kant
dus er zijn dan nog wel wat pk'tjes te vinden
maar hij blijft wel heel
als je de setup wel eens verandert (db killer/andere uitlaat/)
en als je hem in de hartje zomer laat afstellen
is het dan pervect voor de winter?
met autotune wel
het kost een hoop geld maar als je veel wisselende omstandigheden rijd
altans wat ik er van gehoordt en over gelezen heb
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
air/fuel verhouding is wel bekend kun je nl zelf veranderen.mobydirk schreef:dat weet je wel tjobtjobbie schreef:je kunt misschien zien dat ie bijregelt, maar je weet nog steeds niet of de f/a verhouding ook echt goed is.
want daarom zit er een lamdazonde in de uitlaat om dat te meten
met de autotune blijft hij alleen wel op de veilige kant
dus er zijn dan nog wel wat pk'tjes te vinden
maar hij blijft wel heel
als je de setup wel eens verandert (db killer/andere uitlaat/)
en als je hem in de hartje zomer laat afstellen
is het dan pervect voor de winter?
met autotune wel
het kost een hoop geld maar als je veel wisselende omstandigheden rijd
altans wat ik er van gehoordt en over gelezen heb
staat standaard ingesteld rond de 13:1 is zon beetje ideale verhouding.
adhv deze waardes regelt de sonde bij.
zal mss niet het meeste vermogen geven maar zit we aan de veilige kant.
en in wisselende omstandigheden zou die idd ook wat bij moeten regelen.
yfz450r Blauw/Wit 2012
-
tjobbie
- Quadverslaafde

ik weet dat de lambdasonde de a/f meet en hierop de veranderingen maakt, maar hoe nauwkeurig is ie?
ik geloof er pas in als ik een rappie met autotune op de bank heb gezien met een mooie stabiele a/f lijn over het hele rev. bereik
zonder handmatige bijstellingen.
ik geloof er pas in als ik een rappie met autotune op de bank heb gezien met een mooie stabiele a/f lijn over het hele rev. bereik

-
Ardjuh
- Quad Expert

Hij zit erop...tjobbie schreef:ik weet dat de lambdasonde de a/f meet en hierop de veranderingen maakt, maar hoe nauwkeurig is ie?
No Can't Do!