Pagina 1 van 2
PC3 of PC5
Geplaatst: zo 12 dec, 2010 18:29
door Belgian Pro
Heeft er iemand ervaring met deze powercommanders.
Weet niet goed welke te kiezen.
Heb momenteel een HMF optimizer bij mijn HMF uitlaat maar daarmee kan je niet precies gaan afstellen terwijl je bij een powercommander precies je modificaties kan gaan kiezen en die in een map zetten toch?
Iemand ervaring met deze powercommanders?
Re: PC3 of PC5
Geplaatst: zo 12 dec, 2010 21:59
door tjobbie
ongeveer, je zult moeten kijken welke mods, je op je kawa bouwt, hierna kun je kijken of je ergens(bijv. op powercomm.site) een basismap kunt krijgen voor je mods, daarna ga je naar de dyno om hem perfect af te stellen.
je kunt ook een pc5 met autotune nemen, die zou dit automatisch moeten doen maar heb al vernomen van een xaantal mensen dat ze toch liever een dyno zien als de autotune.
het is aan jezelf om een keuze te maken.

Re: PC3 of PC5
Geplaatst: zo 12 dec, 2010 22:09
door Belgian Pro
ja, heb dat ook gelezen over die autotune, is wel leuk want als ik eens met db killer moet rijden past die dat auto aan... Anders kloppen je verhoudingen weer niet meer =/
Is natuurlijk niet goedkoop die PC5 & autotune
Re: PC3 of PC5
Geplaatst: zo 12 dec, 2010 22:21
door tjobbie
goed en goedkoop gaan niet vaak samen

(behalve aldi dan

)
Re: PC3 of PC5
Geplaatst: zo 12 dec, 2010 22:29
door Belgian Pro
Haha, Lidle niet vergeten dan

Re: PC3 of PC5
Geplaatst: zo 12 dec, 2010 22:30
door Belgian Pro
Heb jij ook zo een pc5 en autotune tjobbie?
Re: PC3 of PC5
Geplaatst: zo 12 dec, 2010 22:38
door tjobbie
nee, ik vertrouw niet op autotune, wil het liever zeker weten
pc3
Re: PC3 of PC5
Geplaatst: zo 12 dec, 2010 23:26
door Lazii
Ma waar vind ge dan juist zo'n dyno? Ik veronderstel dat die niet hetzelfde zijn als die voor auto's?
Re: PC3 of PC5
Geplaatst: ma 13 dec, 2010 08:28
door tjobbie
Lazii schreef:Ma waar vind ge dan juist zo'n dyno? Ik veronderstel dat die niet hetzelfde zijn als die voor auto's?
je hebt meedere soorten dyno's dus als je vaker gaat, ga dan ook altijd terug naar dezelfde ivm. verschil in uitlezing.
volgens mij kun je ook gewoon op de dyno,s waar auto,s op gaan.
ben zelf ook nog nooit geweest.

Re: PC3 of PC5
Geplaatst: ma 13 dec, 2010 21:47
door yfz450
als je de keus hebt zou ik voor pc5 gaan ipv pc3
mogelijkheden zijn groter bij de pc5 mbt bijregelen
rij zelf met pc5 met autotune .
werkt verder prima
ben er zelf wel over te spreken.
voorwaarde is natuurlijk wel dat je uitlaatsysteem geen valse lucht trekt,waardoor de sensor verkeerde waarden registreerd en dus ook verkeerd bijregeld.
je laad een map die het dichtst bij je eigen mods zit en zorgt dat de autotune aan staat.
het zal ong. een 3/4 tank duren maar hij regelt echt bij
dit kun je duidelijk zien als je de laptop ver aan hangt en alles uitleest.
Re: PC3 of PC5
Geplaatst: ma 13 dec, 2010 22:23
door tjobbie
je kunt misschien zien dat ie bijregelt, maar je weet nog steeds niet of de f/a verhouding ook echt goed is.
dit kun je alleen op de bank zien, maar ik ben wel met je eens, als de wallet het toelaat zou ik ook voor de pc5 gaan omdat ie meer mogelijkheden hebt.
Re: PC3 of PC5
Geplaatst: ma 13 dec, 2010 22:58
door mobydirk
tjobbie schreef:je kunt misschien zien dat ie bijregelt, maar je weet nog steeds niet of de f/a verhouding ook echt goed is.
dit kun je alleen op de bank zien, maar ik ben wel met je eens, als de wallet het toelaat zou ik ook voor de pc5 gaan omdat ie meer mogelijkheden hebt.
dat weet je wel tjob
want daarom zit er een lamdazonde in de uitlaat om dat te meten
met de autotune blijft hij alleen wel op de veilige kant
dus er zijn dan nog wel wat pk'tjes te vinden
maar hij blijft wel heel
als je de setup wel eens verandert (db killer/andere uitlaat/)
en als je hem in de hartje zomer laat afstellen
is het dan pervect voor de winter?
met autotune wel
het kost een hoop geld maar als je veel wisselende omstandigheden rijd
top
altans wat ik er van gehoordt en over gelezen heb
Re: PC3 of PC5
Geplaatst: ma 13 dec, 2010 23:08
door yfz450
mobydirk schreef:tjobbie schreef:je kunt misschien zien dat ie bijregelt, maar je weet nog steeds niet of de f/a verhouding ook echt goed is.
dit kun je alleen op de bank zien, maar ik ben wel met je eens, als de wallet het toelaat zou ik ook voor de pc5 gaan omdat ie meer mogelijkheden hebt.
dat weet je wel tjob
want daarom zit er een lamdazonde in de uitlaat om dat te meten
met de autotune blijft hij alleen wel op de veilige kant
dus er zijn dan nog wel wat pk'tjes te vinden
maar hij blijft wel heel
als je de setup wel eens verandert (db killer/andere uitlaat/)
en als je hem in de hartje zomer laat afstellen
is het dan pervect voor de winter?
met autotune wel
het kost een hoop geld maar als je veel wisselende omstandigheden rijd
top
altans wat ik er van gehoordt en over gelezen heb
air/fuel verhouding is wel bekend kun je nl zelf veranderen.
staat standaard ingesteld rond de 13:1 is zon beetje ideale verhouding.
adhv deze waardes regelt de sonde bij.
zal mss niet het meeste vermogen geven maar zit we aan de veilige kant.
en in wisselende omstandigheden zou die idd ook wat bij moeten regelen.
Re: PC3 of PC5
Geplaatst: di 14 dec, 2010 00:58
door tjobbie
ik weet dat de lambdasonde de a/f meet en hierop de veranderingen maakt, maar hoe nauwkeurig is ie?
ik geloof er pas in als ik een rappie met autotune op de bank heb gezien met een mooie stabiele a/f lijn over het hele rev. bereik
zonder handmatige bijstellingen.
Re: PC3 of PC5
Geplaatst: di 14 dec, 2010 08:42
door Ardjuh
tjobbie schreef:ik weet dat de lambdasonde de a/f meet en hierop de veranderingen maakt, maar hoe nauwkeurig is ie?
ik geloof er pas in als ik een rappie met autotune op de bank heb gezien met een mooie stabiele a/f lijn over het hele rev. bereik
zonder handmatige bijstellingen.
Hij zit erop...

Hoop binnen 2 weken weer te kunnen rijden, heb alleen geen zin om naar testbank te gaan.
