Overstap naar Suzuki LTZ 400

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
UTwizard
Toeschouwer
Toeschouwer

Overstap naar Suzuki LTZ 400

Bericht door UTwizard »

Goedemorgen,

Ik heb hier in het verleden weleens eerder gepost over de topsnelheid van mijn Barossa. Ik heb ondertussen een betere oplossing dan het veranderen van de tandwielen, ik koop gewoon een andere quad :idea: Ik zit er over te denken om begin volgend jaar misschien naar een andere quad over te stappen. Eerst zat ik te kijken naar een TGB Target 325 (prachtige quad), maar hiermee heb ik hetzelfde probleem als ik nu met de Barossa heb, die komt ook maar met moeite boven de 80 en daarmee zou ik nog steeds het idee hebben dat ik anderen hinder als ik eens op de provinciale wegen rij. TGB Target 425 zou ook kunnen maar die is wel gelijk weer 1500 euro duurder en dat is het me op het moment niet waard. Daarnaast is de TGB een automaat en vind ik zelf juist een van de leuke dingen aan quad rijden het schakelen.

Omdat ik vanaf het begin de Suzuki LTZ 400 al een mooie quad vindt, heb ik nu mijn zinnen daarop gezet. Nu is mijn vraag aan jullie of de overstap van een Barossa Cheetah 250 naar een Suzuki LTZ 400 een beetje goed te doen is? Het zal dan waarschijnlijk niet de allernieuwste worden, maar gewoon een een 2e-hands LTZ 400 van rond 2004-2005. Racen doe ik er niet mee, het gaat me puur om de fun, bossen, tractorpaden, zandweggetjes maar ook gewoon woon-werk. Daar moet een LTZ 400 toch goed geschikt voor zijn lijkt me. Ik heb al veel gelezen over de Suzuki LTZ 400 dus ik weet al wel ongeveer wat ik mag verwchten.

Ps. Afgelopen donderdag reed rond 17:30 op de N18 bij Groenlo-Lievelde een gele quad, volgens mij ook een Suzuki LTZ 400 (ik zag het niet goed), waar wel een geweldig lekker geluid uit kwam. Is dat een bekende hier op het forum? Of laat ik het anders vragen, weet iemand over wie ik het heb en wat voor uitlaat hij/zij onder de quad heeft hangen? :P
2003 Barossa Cheetah 250
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert

Re: Overstap naar Suzuki LTZ 400

Bericht door Gielen_24 »

voor jouw doeleinden is een suzuki ltz 400 zeker geschikt
ik heb er ook een met een EP slip on demper en een jet kit
gaat goed voor uit en een mooi geluid
voor de overstap van quad moet je terecht bij Sjmallie94 die heeft deze stap ook gedaan :wink:
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

hey , klopt ik heb de zelfde overstap gedaan.
ik weet even niet hoe lang je al op je barossa rijd , maar na 4 jaar op de barossa gereden te hebben had ik genoeg ervaring om over te gaan naar een LTZ , natuurlijk moet je ook in het begin rustig aan doen , maar je hebt de 1ste belangrijken ervaringen. het zal dus helemaal geen probleem zijn

dingen die je meteen gaat merken
hij is een stuk rustiger in het stuur
je hebt er amper omkijken heen , ( in het begin heb ik wel de achterbrug en de a armen losgehaald en ingesmeert voor zekerheid) en voor de rest olie en benzine er bij en je hoeft niks meer te doen.
je vind de onderdelen veel makkenlijker.
en je zit een heel stuk beter.

voor mijn optie's en foto's kijken even in de garage ;) en foto's vind je onder tuning projecten My suzuki ltz ;)
veel succes met de zoektocht , en laat je alle tijd zodat je een goeien quad vind
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Furby
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Furby »

Heb ook een LTZje en kan er niks verkeerd van zeggen.
Rijd heel vlotjes, haalt met gemak 110 en is betaalbaar in aankoop en onderhoud.
Prima keus
Plaats reactie