motorstoring lampje raptor

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
chimbo
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 12 okt, 2009 19:04

motorstoring lampje raptor

Bericht door chimbo »

hallo,

heb eens een vraag over de storingslamp van de motor bij een raptor 700.
gistere starte de quad zonder enig probleem, vandaag wilde de quad niet meer starten.
alles in na gekeken, ontsteking geeft hij, alleen de quad wil niet aanslagen bij starten.
ik las hier daarnet ergens op forum via search dat als je de kabels van de batterij een uurtje losmaakt dat de computer zich zou resetten en dat hij dan terug zou moeten werken. klopt dat? of iemand een ander idee van wat er zou mis zijn?

grtz
Gebruikersavatar
cor
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 724
Lid geworden op: ma 15 okt, 2007 17:54
Locatie: omg rotterdam

Re: motorstoring lampje raptor

Bericht door cor »

heb verleden jaar ook problemen gehad hadden mij dat ook verteld
maar heeft bij mij niet geholpen omdat het probleem ergens anders zat :x los draadje
je kan wel door middel van het motor lampje (als die knipperd)tellen 1 keer langzaam 5 maal snel is code 15 zo zijn er verschillende code's die op internet op te zoeken zijn ben alleen de naam van de site vergeten dus even via google
chimbo
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 12 okt, 2009 19:04

Re: motorstoring lampje raptor

Bericht door chimbo »

merci cor voor de info.
dus bij jou was er gewoon ergens een draadje los als ik het goed begrijp?

iemand enig idee wat de site zou zijn?
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 dec, 2010 18:45
Locatie: Peer

Re: motorstoring lampje raptor

Bericht door Schuer »

Juist hier op uit gekomen. Weten we tog weer iets meer :wink:

http://www.raptorforum.com/forums/showt ... hp?t=56718

Grtz,

Schuer

PS: is blijkbaar wel geschreven voor slechtziende... kan het nog groter... :shock:

*Edit: voor de goedziende onder ons :lol:
http://www.moddedraptor.com/community/7 ... codes.html
Laatst gewijzigd door Schuer op zo 26 dec, 2010 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 dec, 2010 18:45
Locatie: Peer

Re: motorstoring lampje raptor

Bericht door Schuer »

K juist die lamp codes es gecheckt: 5 trage en daar opvolgende 5 snelle. Da's dus code 55? of zie ik dat verkeerd?

Iemand een idee wat code 55 betekent? Vind deze niet echt terug op de hier boven vermelde lijst.. :?

*Edit: zal code 46 wel zijn volgens mij, klein communicatie foutje hoogst wss (via telefoon :lol:)

Is dit dan gewoon een kwestie van de batterij volledig te herladen? Of gewoon direct een nieuwe steken? Want deze is wel aan de platte kant atm... Maar wat ik wel gek vindt.. We hadden geprobeerd em te starten met een accu booster, zoals je bij een auto ook doet, dan zou ie normaal tog wel voldoende stroom moeten krijgen? :?
Gebruikersavatar
cor
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 724
Lid geworden op: ma 15 okt, 2007 17:54
Locatie: omg rotterdam

Re: motorstoring lampje raptor

Bericht door cor »

http://www.quadsuk.net/forums/yamaha-ra ... codes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
sorry voor de late reactie ja bij mij was het een los draadje van de powercommander die er afgehaald was
en het bovenvermelde is de site waar ik het heb gevonden van de foutcode's
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 dec, 2010 18:45
Locatie: Peer

Re: motorstoring lampje raptor

Bericht door Schuer »

Het is dus code 46. Heb echter nog wel niet gevonden wat juist het probleem is..
Hebben de quad al zo goed als volledig gedemonteerd en de meeste kabels gecontroleerd op kabel breuk (lees: kijken of er ergens koper bloot ligt, dat eventueel kortsluiting kan veroorzaken.) (alleen de electrische leidingen onder de naft bak heb ik nog niet degelijk kunnen controleren) Tot nu toe alleen de kabel van het achterlicht had een kleine beschadiging, maar het maken hiervan leidde niet tot het verwachte resultaat :x Da ding blijft flikkere.. Morgen vroeg es met de computer naar de shop zodat ze die eens kunnen uitlezen.. En hopelijk weet ik dan meer.. :chagarijn:
Schuer
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 dec, 2010 18:45
Locatie: Peer

Re: motorstoring lampje raptor

Bericht door Schuer »

Quad is weer gefixt! :applaus:
Het was een combinatie van code 30 en 46 (kwame we te weten toen em aan de computer hing)
Ander bougie ingestoken en nog een paar kabels gesoldeerd und fertig! Nu kan ik morgen eindelijk eens rijden! Whiiiii! :) :crosser:
Plaats reactie