Aankoop LTR 450 of 525XC advies gevraagd
Aankoop LTR 450 of 525XC advies gevraagd
Hallo Quadliefhebbers!
Ik ben nieuw in deze hobby en wil een quad aanschaffen voor op de weg te rijden voornamelijk.
Ik ben nog aan het twijfelen tussen een KTM 525xc of een LTR 450.
Ik heb afgelopen weekend bij Bart Powersports gekeken en die had een LTR 450 staan van 2007 die ook ook wel erg mooi vond.
Ook heb ik op de KTM gereden, heel erg gaaf ding!
Ook heb ik op een raptor 700 gereden maar dit is niet mijn smaak kwa uiterlijk, dus dat gaat hem niet worden.
Mijn voorkeur gaat uit naar de ktm maar die is een stuk duurder omdat deze pas sinds 2010 op de markt is in kenteken uitvoering en is dus bijna alleen nieuw te verkrijgen.
Ik dacht dat de LTR een goed alternatief was maar nu lees ik dat daar nogal eens wat problemen mee zijn met de vesnellingsbak.
Nu heb ik ook gelezen dat er een verstevegingsstuk geplaatst kan worden maar dit schijnt ook niet altijd de oplossing te zijn?
Ik zit dus daarom ook te twijfelen of ik dan niet beter een nieuwe ktm kan kopen...
Wat denken jullie er van?
Groeten Peter
Ik ben nieuw in deze hobby en wil een quad aanschaffen voor op de weg te rijden voornamelijk.
Ik ben nog aan het twijfelen tussen een KTM 525xc of een LTR 450.
Ik heb afgelopen weekend bij Bart Powersports gekeken en die had een LTR 450 staan van 2007 die ook ook wel erg mooi vond.
Ook heb ik op de KTM gereden, heel erg gaaf ding!
Ook heb ik op een raptor 700 gereden maar dit is niet mijn smaak kwa uiterlijk, dus dat gaat hem niet worden.
Mijn voorkeur gaat uit naar de ktm maar die is een stuk duurder omdat deze pas sinds 2010 op de markt is in kenteken uitvoering en is dus bijna alleen nieuw te verkrijgen.
Ik dacht dat de LTR een goed alternatief was maar nu lees ik dat daar nogal eens wat problemen mee zijn met de vesnellingsbak.
Nu heb ik ook gelezen dat er een verstevegingsstuk geplaatst kan worden maar dit schijnt ook niet altijd de oplossing te zijn?
Ik zit dus daarom ook te twijfelen of ik dan niet beter een nieuwe ktm kan kopen...
Wat denken jullie er van?
Groeten Peter
Re: Aankoop LTR 450 of 525XC advies gevraagd
een 450 zal meer onderhoud vragen dan een 525.
op de ktm 525 staan er ook al veel opties op origineel, kijk maar even naar de remmen, de vering, de luchtfilter, de voorbocht, regelbare achteras, regelbare voorarmen, velgen, ... daarom ook waarschijnlijk dat hij wat meer kost!
op de te koop topic staat er een ktm te koop, zeer mooie! ook op http://www.quadshop.be/" onclick="window.open(this.href);return false; is er een actie voor ktm en staat er een okkazie op met nog wat meer opties!
hou ons op de hoogte
op de ktm 525 staan er ook al veel opties op origineel, kijk maar even naar de remmen, de vering, de luchtfilter, de voorbocht, regelbare achteras, regelbare voorarmen, velgen, ... daarom ook waarschijnlijk dat hij wat meer kost!
op de te koop topic staat er een ktm te koop, zeer mooie! ook op http://www.quadshop.be/" onclick="window.open(this.href);return false; is er een actie voor ktm en staat er een okkazie op met nog wat meer opties!
hou ons op de hoogte
als je op de baan rijdt zou ik eerder een ktm kopen, bij een ltr moet je ook na een bepaald aantal rijuren de piston vervangen, en bij een 525XC niet, dus is aan onderhoud veel voordeliger
Yamaha YFZ480Build in progress
-
- Quadrider
juist! kies de ktm voor meer betrouwbaardheid. En heel wat meer vermogen
ja, zeker voor de baan is dat de beste oplossing, want de versnellingsbakken van Suzuki zijn niet betrouwbaar.
Ps. Die ktm bij Quadshop is best mooi, heb m al int echt gezien en op gezete, mooie quad met redelijk veel opties.
Ps. Die ktm bij Quadshop is best mooi, heb m al int echt gezien en op gezete, mooie quad met redelijk veel opties.
Yamaha YFZ480Build in progress
ik denk dat als je een goede ltr hebt met dezelfde opties als een 525 dat je helemaal niet onderdoet voor een ktm.
Ltr is alleen open luchtfilterdeksel cherry bomb erop en demper deruit, en klaar is kees. Over onderhoud gesproken een ltr die gewoon goed onderhoud krijgt (en hiermee bedoel ik dus altijd mooi om 10/15 uur olie +filters) dan kan deze makkelijk 90/100 uren draaien met een zuiger, dus het verhaaltje dat elke 450 om 50 uur zuigertje nodig heeft is onzin. En de versnellingsbak
ik heb er een verstevingings stuk ingezet en nooit problemen mee gehad.
Ltr is alleen open luchtfilterdeksel cherry bomb erop en demper deruit, en klaar is kees. Over onderhoud gesproken een ltr die gewoon goed onderhoud krijgt (en hiermee bedoel ik dus altijd mooi om 10/15 uur olie +filters) dan kan deze makkelijk 90/100 uren draaien met een zuiger, dus het verhaaltje dat elke 450 om 50 uur zuigertje nodig heeft is onzin. En de versnellingsbak
ik heb er een verstevingings stuk ingezet en nooit problemen mee gehad.
w-tec club member
Bedankt voor de reacties, dat maakt de keuze weer wat makkelijker!
Bij quadshop staat ook een mooie ja! Maar ik woon in nederland dus dan zit ik natuurlijk wel met het overschrijven en de bpm.
Is er in NL nog een goede dealer die ktm verkoopt tegen een goede prijs?
Groeten Peter
Bij quadshop staat ook een mooie ja! Maar ik woon in nederland dus dan zit ik natuurlijk wel met het overschrijven en de bpm.
Is er in NL nog een goede dealer die ktm verkoopt tegen een goede prijs?
Groeten Peter
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
Beste Peter,
als je inmiddels overtuigd bent om een KTM te kopen dan kan ik je garanderen dat je bij ons de beste deal kan doen!
Dat zou niet anders mogen zijn.
Gr. Bart
als je inmiddels overtuigd bent om een KTM te kopen dan kan ik je garanderen dat je bij ons de beste deal kan doen!
Dat zou niet anders mogen zijn.
Gr. Bart
Barts Powersports: Het adres voor quads tegen de scherpste prijs. Nearly New Quads, Yamaha, Suzuki, Honda, Kawasaki.
Ook bij de KTM moet je om de 5000km zuiger, lagers etc. vervangen.
lees boekje maar na (ook van de polaris 525 IRS)
staar je hier niet op blind.
van de LTR zijn wel meer aftermarket spullen te verkrijgen...
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
van de KTM toch ook...PeRReWePS schreef:Ook bij de KTM moet je om de 5000km zuiger, lagers etc. vervangen.
Niet zo veel naar mijn idee en zijn vrij prijzig, zeker als je kijkt naar originele onderdelen...
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
aan een suzuki zal je al redelijk wat mogen veranderen om gelijk te zitten met een ktm 525
www.ktmracing.be the orange army
alleen motorisch een cherry bomb erop en dan zijn ze min of meer even snel. Bovendien is een ltr breder als een 525 en hijs groter wat bij langere mensen als ik toch de doorslag kan geven
w-tec club member
En hoe zit het dan met de versnellingsbak waar een verstevegingstuk in is gezet? Ik heb Wil van der Laan gesproken en hij zei dat ook met verstevegingsstuk de bakken kapot gaan...
Of hebben jullie andere ervaringen?
-
- Quad Expert
Uit eindelijk gaat alles kapot... je vraagt het wel aan een Yamaha man hé.peter157 schreef:En hoe zit het dan met de versnellingsbak waar een verstevegingstuk in is gezet? Ik heb Wil van der Laan gesproken en hij zei dat ook met verstevegingsstuk de bakken kapot gaan...
No Can't Do!