Importeren agriculturual / landbouw quad UK op NL-kenteken

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Rts83
Toeschouwer
Toeschouwer

Importeren agriculturual / landbouw quad UK op NL-kenteken

Bericht door Rts83 »

Beste mensen,
Wie kan mij van je juiste info voorzien?
Ik wil een raptor 660 gaan kopen en heb een hele mooie gezien in Engeland. Deze quad staat geregistreerd op landbouwkenteken sinds 2004 waar de politie in Engeland blijkbaar?? niet zo moeilijk over doet aangezien het aantal quads wat op een dergelijke wijze rondrijd.
Nu weet ik dat wanneer hij in een Europees land volledig straat legaal is, er in Nederland enkel een schouwing (+ natuurlijk bpm betalen) dient plaats te vinden om hem op nederlands kenteken te krijgen. Terwijl het straatlegaal krijgen van quads zonder kenteken een kostbare onderneming kan zijn.
Echter is dit ook het geval als hij als agricultural geregistreerd staat? Of maakt het niet uit voor het op nederlands kenteken krijgen?
Alvast bedankt voor de reacties!
MVG Rikkert
cor
Quadrunner
Quadrunner

Re: Importeren agriculturual / landbouw quad UK op NL-kenteken

Bericht door cor »

even aan mark t vragen die heeft er ook een uit engeland en volgens mij heeft hij hem via duitsland op kenteken moeten zetten plus de nodige euro's
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Welkom op het forum.

1. Had even de tijd genomen om het forum te bekijken, zodat je weet waar je het topic moest plaatsen. ( niet in onderdeel forum dus )
2. Wanneer je de zoek functie zou gebruiken zou je al een heel eind komen.
Zie => viewtopic.php?f=16&t=33541

3. Ik weet niet hoe je de quad wilt gaan gebruiken. Maar houdt er rekening mee dat hij als landbouw voertuig geregistreerd staat.
Rts83
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Rts83 »

cor schreef:even aan mark t vragen die heeft er ook een uit engeland en volgens mij heeft hij hem via duitsland op kenteken moeten zetten plus de nodige euro's
Dank! Ik heb hem een pb gestuurd..
Rts83
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Rts83 »

quad-racerrr schreef:Welkom op het forum.

1. Had even de tijd genomen om het forum te bekijken, zodat je weet waar je het topic moest plaatsen. ( niet in onderdeel forum dus )
2. Wanneer je de zoek functie zou gebruiken zou je al een heel eind komen.
Zie => viewtopic.php?f=16&t=33541

3. Ik weet niet hoe je de quad wilt gaan gebruiken. Maar houdt er rekening mee dat hij als landbouw voertuig geregistreerd staat.
Bedankt voor de info!

Wat betreft de registratie: Ik wil hem in Nederland gewoon op de weg gebruiken en hem dus ook een volledig kenteken geven. Maar heb geen idee in hoeverre deze invoerprocedure verschilt van de procedure bij het invoeren van een reeds in Engeland straatlegale raptor en waar ik op moet letten... Dus wie kan mij helpen???
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Normaal is eenmaal ingeschreven voor iets. Dan blijft hij het zelfde houden.
Dus landbouw voertuig blijft landbouw voertuig. belgie nederland engeland maakt niet uit.

Je krijgt hem dus ook niet zomaar verzekerd en je mag maar 25 of 40km/u op de weg ermee ( van boerderij tot werkplek )
mike04011977
Quad Master
Quad Master

Bericht door mike04011977 »

een goeie tip: :idea: niet aan beginnen
je kunt hij niet op een normaal kenteken krijgen tenzij je heel veel geld kwijt wilt

als je er eentje wilt kopen in het buitenland let dan op dat het een quad is die op een normaal kenteken staat (dus geen landbouw voertuig) en dat op de papieren (kentekenbewijs) geen groene strepen staan :bier:
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Afbeelding
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

quad-racerrr schreef:Normaal is eenmaal ingeschreven voor iets. Dan blijft hij het zelfde houden.
Dus landbouw voertuig blijft landbouw voertuig. belgie nederland engeland maakt niet uit.

Je krijgt hem dus ook niet zomaar verzekerd en je mag maar 25 of 40km/u op de weg ermee ( van boerderij tot werkplek )
Een quad die in Nederland op landbouwkenteken staat kun je wel op auto kenteken krijgen ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Rts83
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Rts83 »

Boncari schreef:
quad-racerrr schreef:Normaal is eenmaal ingeschreven voor iets. Dan blijft hij het zelfde houden.

Een quad die in Nederland op landbouwkenteken staat kun je wel op auto kenteken krijgen ;)
Zou je mij kunnen vertellen hoe dit dient te gebeuren?
Alvast bedankt voor de reactie.
MVG
mike04011977
Quad Master
Quad Master

Boncari schreef:

het kan idd wel maar ga er dan van uit dat je 1500 euro kwijt ben alleen voor een keuring (het gaat dan om een grote keuring)
dan komt de btw en bpm er nog bij
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Afbeelding
Rts83
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Rts83 »

Mensen bedankt voor jullie reacties!
Ik weet genoeg, ik ga er eentje die al een volledig kenteken heeft zoeken...
mike04011977
Quad Master
Quad Master

s6 met je zoektocht :bier:
don't ride, just fly
yfz 450
Afbeelding
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Bij mijn Wolverine, stond op landbouwkenteken, zei de dealer dat die zo een autokenteken kon aanvragen, maar dat kostte idd veel geld ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Mark_T »

1400 euro ben je klaar, inclusief BPM en alle bijkomende kosten. Maar om alle ellende te voorkomen zou ik er lekker 1 met straat kenteken kopen :)
Raptor 660 SM
Plaats reactie