Ik ben weer eens bezig om kunstof busjes uit de draagarmen van een Blaster te vervangen maar dat is best een gedoe. De kraag breekt af dus je kunt er moeilijk een platte schroevedraaier tussen wurmen. Er uit slaan vanaf de andere kant wil ook niet doordat ze erg versleten zijn, er is bijna geen randje meer om een schroevedraaier tegeaan te zetten.
Weet iemand een handige truuk om die oude busjes er makkelijker uit te krijgen?
Hoe busjes Yamaha draagarmen te verwijderen?
Hoe busjes Yamaha draagarmen te verwijderen?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Hoe busjes Yamaha draagarmen te verwijderen?
uit boren
je zegt ze uitslaan van de andere kant is moeilijk omdat ze ver versleten zijn maar er is toch altijd nog wel een stuk goed of beter om de schroevendraaier tegen te zetten of klop ze met de schroevendraaier in stukken. uit krijgen is normaal geen probleem als ze zo dun zijn dan kap je de schroevendraaier er achter en breekt ze in stukken
je zegt ze uitslaan van de andere kant is moeilijk omdat ze ver versleten zijn maar er is toch altijd nog wel een stuk goed of beter om de schroevendraaier tegen te zetten of klop ze met de schroevendraaier in stukken. uit krijgen is normaal geen probleem als ze zo dun zijn dan kap je de schroevendraaier er achter en breekt ze in stukken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Hoe busjes Yamaha draagarmen te verwijderen?
Kun je geen staaf of iets erin duwen wat steeds dikker wordt ( wat wel nog door de buitenste buis past )? zodat hij zich halverwege klemt en je hem zo eruit kan tikken?
Re: Hoe busjes Yamaha draagarmen te verwijderen?
met een los zaagblaadje van een ijzerzaag door zagen
never drive faster then your angel can fly