Ik heb namelijk het probleem dat ik meestal na een rit mijn quad wel kuis, maar ik heb ik weinig verstand van mechaniek. wat zou je allemaal moeten doen na een rit (met veel modder en plassen)? bestaat er een manier om dit te leren via een boek ofzo? Het kost namelijk wel wat om mijn quad telkens te laten repareren. nog een vraag ik heb vaak water in mijn carburator. hoe los ik dit op?
grtz
darkrider
wat juist doen na rit
wat juist doen na rit
ride to live and live to ride
Re: wat juist doen na rit
Ik spuit hem altijd gewoon af met de hoge druk.darkrider schreef:Ik heb namelijk het probleem dat ik meestal na een rit mijn quad wel kuis, maar ik heb ik weinig verstand van mechaniek. wat zou je allemaal moeten doen na een rit (met veel modder en plassen)? bestaat er een manier om dit te leren via een boek ofzo? Het kost namelijk wel wat om mijn quad telkens te laten repareren. nog een vraag ik heb vaak water in mijn carburator. hoe los ik dit op?
grtz
darkrider
Daarna zowizo eerst een ritje maken (dan wordt de motor warm en zal er zowizo al nergens water blijven waar het niet moet.
En verder ben ik ook altijd gulzig met wd40. ketting, wiellagers, andere lager...
In hoeverre dat mijn werkwijze gezond is durf ik niet te geranderen. Maar ik doe het altijd zo en tot hier toe geen trobbels
Ook mijn ketting is nog heel clean en loopt goed.
En tja, water in de carbu. Komt dit water via de luchtinlaat dan? Of ergens een lek?
- 2002 Yamaha Warrior 350
- 2002 Volvo v40 1.9dci 102pk
via de luchtinlaat komt het binnen. ben aan het denken om een snorkelkit te plaatsen. ik heb trouwen ne cardin ipv van een ketting dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
alvast bedankt!!
darkrider
alvast bedankt!!
darkrider
ride to live and live to ride
darkrider schreef:via de luchtinlaat komt het binnen. ben aan het denken om een snorkelkit te plaatsen. ik heb trouwen ne cardin ipv van een ketting dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
alvast bedankt!!
darkrider
het zou mij verbazen als langs daar water binnenkomt of ge moet extreem diep in de modder of het water gezeten hebben. kijk uw luchtfilter eens na als die vochtig is komt het langs daar
Ik weet niet met wat voor een quad je rijdt, maar in het boekje van mijn outlander staat vrij goed beschreven wat je moet doen om je quad te onderhouden. Misschien is dit bij jou ook het geval.
Zelf ken ik ook niet zoveel van mecaniek maar met de tekeningetjes in het boekje lukt het wel
Zelf ken ik ook niet zoveel van mecaniek maar met de tekeningetjes in het boekje lukt het wel
-
- Toeschouwer
gulzig zijn met wd 40? moet je mee oppassen een quad zit vol kogellagers.wd 40 kruipt namelijk overal tussen met gevolg het vet loopt tussen de kogellagers uit.( zeker niet vergeten dan van er nieuw vet tussen te spuiten.)
Vet wordt inderdaad af en toe ververst. Maar niet na elke rit, daarom dat ik het er niet bij zijdeerhunter schreef:gulzig zijn met wd 40? moet je mee oppassen een quad zit vol kogellagers.wd 40 kruipt namelijk overal tussen met gevolg het vet loopt tussen de kogellagers uit.( zeker niet vergeten dan van er nieuw vet tussen te spuiten.)
- 2002 Yamaha Warrior 350