startmotor hapert..

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Anoniem43235
Quadrider
Quadrider

startmotor hapert..

Bericht door Anoniem43235 »

Hallo,

Ik heb een week geleden nieuwe olie in het blok van mijn kfx450 gedaan.
Toen heb ik een flink ritje gemaakt. De startmotor werkte toen nog perfect. Tijdens dit ritje ben ik een aantal keren gestopt en startte direct. :crosser:
Toen ik de volgende dag weer een ritje wilde gaan maken kreeg de accu de startmotor niet rond. :? Dus ik dacht accu kapot. Ff checke of het echt de accu was dus met de auto overgestart. Hij deed het gewoon. Dus nieuwe accu gehaald maar deze accu krijgt de startmotor op een bepaald punt ook nog moeilijk rond. :verymad: Hij blijft even hangen. Als ik de startknop gewoon inhoud gaat hij wel over dit punt heen en start dan. Ligt dit aan het relais of ligt het aan de startmotor?
Heeft al ooit iemand dit eerder gehad?

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Re: startmotor hapert..

Bericht door FLIPmode »

Ergens slechte massa? Heb ik nl ook al vaker gehad, losgetrild bvb.
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

of decompressie systeem wat niet werkt
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
YannickC
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door YannickC »

Ik denk eerder aan een doorgefikte wikkeling waardoor er een doodpunt is :wink:
- 2002 Yamaha Warrior 350
- 2002 Volvo v40 1.9dci 102pk
Anoniem43235
Quadrider
Quadrider

Zat ook al aan een doorgebrande wikkeling te denken. Maar als er maar 2 wikkelingen intakt zijn, zal de startmotor uit zichzelf toch niet beginnen met draaien? En de startmotor draait toch door de compressie heen of heb ik het nu verkeerd.
Hoe kan het aan de massa liggen als hij op een bepaald punt alleen hapert? Zou je mij hier wat meer uitleg over kunnen geven dan?

Alvast bedankt jongens!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

ik weet het niet van jouw quad maar een raptor 700 bijv. heeft een decompressor erop zitten om de compressie te verlagen tijden het opstarten, omdat de startmotor te licht is om de grote zuiger door de compressie stroke heen de persen.

ik zou als eerste nog eens de autoaccu proberen, als dit wel goed gaat zou je is de spanning moeten meten op je nieuwe accu tijdens het starten.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

eerst even je spanning meten bij je startmotor tijdens het starten dan weten we meer :D
Anoniem43235
Quadrider
Quadrider

Ik zal nog eens de autoaccu eraan hangen en dan de spanning meten en nogmaals proberen te starten. Het enige verschil met de autoaccu is dat deze een veel hoger Amperage heeft waardoor de startmotor ook makkelijker rond zal gaan.
Ik wil best de spanning meten bij de startmotor.. Alleen waar zit die? :shock: :lol:

Bedankt voor de reacties!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

beste is idd. zoals bonzaiking zegt, even meten op de startmotor. kun je hem niet vinden, meet dan gewoon even op de accu, de weg van accu naar startmotor is altijd kort dus zou weinig verlies op mogen treden tenzij er iets los zou zitten.
AfbeeldingAfbeelding
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Leon Henderikx schreef:Zat ook al aan een doorgebrande wikkeling te denken. Maar als er maar 2 wikkelingen intakt zijn, zal de startmotor uit zichzelf toch niet beginnen met draaien? En de startmotor draait toch door de compressie heen of heb ik het nu verkeerd.
Hoe kan het aan de massa liggen als hij op een bepaald punt alleen hapert? Zou je mij hier wat meer uitleg over kunnen geven dan?

Alvast bedankt jongens!
Slechte massa-> meer weerstand-> minder sterk-> bij compressieslag niet vlot rond en met auto accu wel(sterker dus mag wel meer weerstand hebben)
Laad de accu nog? omdat de nieuwe eerst wel goed ging en de auto accu wel sterk genoeg is.
Ik denk maar mee hé
:bier:
Wild & Wicked
YannickC
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door YannickC »

Leon Henderikx schreef:Zat ook al aan een doorgebrande wikkeling te denken. Maar als er maar 2 wikkelingen intakt zijn, zal de startmotor uit zichzelf toch niet beginnen met draaien? En de startmotor draait toch door de compressie heen of heb ik het nu verkeerd.

Alvast bedankt jongens!
Ja maar volgens mij zijn er wel meerdere wikkelingen hoor, waardoor hij niet perse "helemaal" kracht verliest bij 1 verbrande wikkeling. Ik heb dit probleem trouwens ook gehad en toen was het de wikkeling ;)
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Ja kan ook, en met de auto accu is die iets sterker en dan gaat ie wel rond.
Starter mss eens doormeten of laten doormeten.
Wild & Wicked
Anoniem43235
Quadrider
Quadrider

Met de nieuwe accu ging het eerst goed omdat die toen helemaal vol was en dus een hogere stroom kan leveren. Nu ik een aantal keer met licht aan gereden heb (bij 450's trekt ie dan de accu leeg bij lagere snelheden) is de accu iets leger geraakt waardoor hij op een bepaald punt weer blijft hangen. De accu krijgt de startmotor wel nog over dit dode punt heen maar denk als hij nog leger raakt dat hij weer blijft hangen. Ik denk dat een wikkeling kapot is.

Het is ook maar op een punt, als de startmotor net een eind voor dit dode punt staat dan gaat ie gewoon op de normale manier aan. Als hij dan net vlak voor dit dode punt staat dan krijgt hij hem er maar net overheen. Het neutraal lampje gaat dan ook minder hard branden.
Ik zal hem binnekort doormeten heb er op het moment alleen geen tijd voor :verymad:

@YannickC: Hoe heb je dit opgelost? gewoon nieuwe startmotor gekocht?

Bedankt jongens!
nicko
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door nicko »

ik heb hetzelfde probleem alleen dan met een raptor 350. kan ook niet vinden wat het is.
heb al een auto accu geprobeert en dan hapert hij nog
YannickC
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door YannickC »

Een nieuwe startmotor was bij mij inderdaad de oplossing.
Je kan deze normaal wel herwikkelen, maar volgens mij ga je nooit goedkoper afzijn dan gewoon een compatibele te kopen op ebay. Bij mij koste deze een 150 euro. En via yahama origineel ging het richting de 400...

Tot hier toe werkt mijn nieuwe startmotor nog perfect. :D
Plaats reactie