Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
Goedendag,
Ik heb een Yamaha Raptor 700SE.
Die heb ik nog niet zolang maar nu ben ik vergeten er olie in te stoppen dat is natuurlijk niet erg slim maar ja ik ben nou eenmaal niet handig. Nu is hij vastgelopen. Ik heb hem weg gebracht en nu hebben ze er een nieuwe krukas lagers en een zuiger ingezet. Hij doet het wel weer maar hij loopt niet zo mooi meer als eerst. Hij loopt stationair onrustig en boven de 100 houdt hij in. Lijkt net of hij vastloopt.
Tenminste zo voelde het de vorige keer in ieder geval ook en toen koste het een hoop geld.
Is dit nu een fout in de afstelling of is hij gewoon niet goed in elkaar gezet?
Ik heb een Yamaha Raptor 700SE.
Die heb ik nog niet zolang maar nu ben ik vergeten er olie in te stoppen dat is natuurlijk niet erg slim maar ja ik ben nou eenmaal niet handig. Nu is hij vastgelopen. Ik heb hem weg gebracht en nu hebben ze er een nieuwe krukas lagers en een zuiger ingezet. Hij doet het wel weer maar hij loopt niet zo mooi meer als eerst. Hij loopt stationair onrustig en boven de 100 houdt hij in. Lijkt net of hij vastloopt.
Tenminste zo voelde het de vorige keer in ieder geval ook en toen koste het een hoop geld.
Is dit nu een fout in de afstelling of is hij gewoon niet goed in elkaar gezet?
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
welkom.Wieringer schreef:Goedendag,
Ik heb een Yamaha Raptor 700SE.
Die heb ik nog niet zolang maar nu ben ik vergeten er olie in te stoppen dat is natuurlijk niet erg slim maar ja ik ben nou eenmaal niet handig. Nu is hij vastgelopen. Ik heb hem weg gebracht en nu hebben ze er een nieuwe krukas lagers en een zuiger ingezet. Hij doet het wel weer maar hij loopt niet zo mooi meer als eerst. Hij loopt stationair onrustig en boven de 100 houdt hij in. Lijkt net of hij vastloopt.
Tenminste zo voelde het de vorige keer in ieder geval ook en toen koste het een hoop geld.
Is dit nu een fout in de afstelling of is hij gewoon niet goed in elkaar gezet?
Als je het bij een gerenomeerd bedrijf hebt laten doen zou ik gewoon terug gaan.
je moet er toch vanuit kunnen gaan dat deze mensen er verstand van hebben en dat de quad 100% in orde wordt gemaakt.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
hoeveel km's is er mee gereden voor hij vast liep ?
wat is er vervangen? enkel krukas en krukas lagers? en versnellingsbak hoe was die? alle tanden gekraakt waardoor deze slecht lopen
roderen ooit al van gehoord? hoeveel km's sinds revisie? misschiens wat meer rijden zodat alle tandwielen terug wat ingelopen zijn op elkaar
dit is nu een reden waarom ik mijn onderhoud LAAT doen, mij zal zo iets NOOIT gebeuren, en als dit ooit in mijn garage zou gebeuren dan weet ik waar ik ga aankloppen
op mijn werk doe ik reparatie's en onderhoud van het hele machienepark, revisie van tandwielkasten en lagers en bussen dus technische kennis genoeg. maar toch sleutel ik niet aan mijn moterblok, onderhoud quad is volgens mij iets meer dan olie verversen en filters vervangen, nippels en ketting smeren om de X aantal km remblokken . een goede garage luisterd naar de noden van uw quad kleppen stellen carburator afregelen, injectie afstelling. natuurlijk luister en kijk ik mijn quad op tijd zelf na voor slijtage
ik heb nu 26.000 km ( laatste jaar heeft hij veel stil gestaan ) om de 2000 km binnen is dus 13 keer X € smering is nog steeds minder dan de prijs van een goede revisie
mijn 2de quad ligt nu terug open na een revisie (3000km geleden) wegens trillingen maar daar zijn ze nog niet van mij af hoor ze doen het nu op hun gemak en tussen hun uren in ik geef ze alle tijd maar de prijs zal nog een disscussie worden garantie bestaat nog in mijn ogen. kwaliteit kost geld discusseer dan ook niet over een prijs als ze iets maken maar wil dan wel kwaliteit en garantie
wat is er vervangen? enkel krukas en krukas lagers? en versnellingsbak hoe was die? alle tanden gekraakt waardoor deze slecht lopen
roderen ooit al van gehoord? hoeveel km's sinds revisie? misschiens wat meer rijden zodat alle tandwielen terug wat ingelopen zijn op elkaar
dit is nu een reden waarom ik mijn onderhoud LAAT doen, mij zal zo iets NOOIT gebeuren, en als dit ooit in mijn garage zou gebeuren dan weet ik waar ik ga aankloppen
op mijn werk doe ik reparatie's en onderhoud van het hele machienepark, revisie van tandwielkasten en lagers en bussen dus technische kennis genoeg. maar toch sleutel ik niet aan mijn moterblok, onderhoud quad is volgens mij iets meer dan olie verversen en filters vervangen, nippels en ketting smeren om de X aantal km remblokken . een goede garage luisterd naar de noden van uw quad kleppen stellen carburator afregelen, injectie afstelling. natuurlijk luister en kijk ik mijn quad op tijd zelf na voor slijtage
ik heb nu 26.000 km ( laatste jaar heeft hij veel stil gestaan ) om de 2000 km binnen is dus 13 keer X € smering is nog steeds minder dan de prijs van een goede revisie
mijn 2de quad ligt nu terug open na een revisie (3000km geleden) wegens trillingen maar daar zijn ze nog niet van mij af hoor ze doen het nu op hun gemak en tussen hun uren in ik geef ze alle tijd maar de prijs zal nog een disscussie worden garantie bestaat nog in mijn ogen. kwaliteit kost geld discusseer dan ook niet over een prijs als ze iets maken maar wil dan wel kwaliteit en garantie
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Re: Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
Er staat 6000 km op en na het reviseren heb ik nu 300 km gereden. En ik onderhoud hem niet zelf maar de olie was gewoon op ik heb hem morgen net een jaar en hij heeft de winter stil gestaan en vorig jaar heeft motoport er nog olie in gedaan. En dit is gemaakt door Een quad bedrijf in medemblik.
Re: Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
Vervangen onderdelen zijn: krukas, krukaslagers en zuiger.
Re: Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
Het lijkt op een fout in de afstelling, maar ik zou er gewoon mee teruggaan.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
als de motor door olie gebrek is vast gelopen, kan het zo maar zijn dat er nog ergens wat niet 100% meer is
denk aan nokassen die vast lopen in de kop
of de nicasil wand van de cilinder die vol krassen staat
misschien is er ook wel een tandwiel v/d bak wat nu een beetje strak zit
denk aan nokassen die vast lopen in de kop
of de nicasil wand van de cilinder die vol krassen staat
misschien is er ook wel een tandwiel v/d bak wat nu een beetje strak zit
never drive faster then your angel can fly
Re: Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
Bedankt voor de reactie's
Dat hebben ze allemaal nagekeken waar ik bij was en dat zag er allemaal nog uit als nieuw. Alleen de krukas stond vast. De cilinder is gehoond uit voorzorg maar was ook weinig aan te zien en een nieuwe zuiger op maat maar misschien is de afstelling van de EMI controller niet helemaal goed. Ik hoorde dat hij nu meer brandstof nodig heeft dan eerst. Ik weet niet of dat waar is? En zijn er misschien andere dingen die afgesteld kunnen worden.
De monteur die het nu heeft gemaakt kan zon power Commander niet afstellen en hij zegt dat het legt aan de kilometer teller.
Hij zegt: " als het oranje lampje links gaat branden daarna gaat rood en dan springt hij in de toeren begrenzer.
Dat deed hij eerder nooit. Toen ging hij gewoon door. Hij reed toen ongeveer 130 tot 140 en nu loopt hij maar 118. Misschien moet het allemaal nog inlopen of is het de afstelling.
Dat hebben ze allemaal nagekeken waar ik bij was en dat zag er allemaal nog uit als nieuw. Alleen de krukas stond vast. De cilinder is gehoond uit voorzorg maar was ook weinig aan te zien en een nieuwe zuiger op maat maar misschien is de afstelling van de EMI controller niet helemaal goed. Ik hoorde dat hij nu meer brandstof nodig heeft dan eerst. Ik weet niet of dat waar is? En zijn er misschien andere dingen die afgesteld kunnen worden.
De monteur die het nu heeft gemaakt kan zon power Commander niet afstellen en hij zegt dat het legt aan de kilometer teller.
Hij zegt: " als het oranje lampje links gaat branden daarna gaat rood en dan springt hij in de toeren begrenzer.
Dat deed hij eerder nooit. Toen ging hij gewoon door. Hij reed toen ongeveer 130 tot 140 en nu loopt hij maar 118. Misschien moet het allemaal nog inlopen of is het de afstelling.
Re: Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
lijkt me sterk dat hij opnieuw afgesteld moet worden
als er allemaal standaard onderdelen zijn gebruikt, is alles het zelfde als voor de revisie
misschien was je speedsensor wel losgekoppeld en heeft de monteur dit weer hersteld
als er allemaal standaard onderdelen zijn gebruikt, is alles het zelfde als voor de revisie
misschien was je speedsensor wel losgekoppeld en heeft de monteur dit weer hersteld
never drive faster then your angel can fly
Re: Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
Die oranje en rode lampjes klinken als de LED-jes van een Trailtech Vapor dashboardje, die kun je zelf instellen dat ze gaan branden bij een toerental naar keuze. Vrij zinloze optie want normaal gesproken weet je echt wel wanneer je op moet schakelen. Die LED-jes hebben dus niets met de toerenbegrenzer te maken.
Als het geen echte monteur is dan snap ik wel dat hij een Power Commander instellen moeilijk vind, maar als ik het zo lees dan zijn er helemaal geen onderdelen vervangen die er voor zorgen dat je quad nu opeens een armer of rijker mengsel nodig zou hebben.
Als het geen echte monteur is dan snap ik wel dat hij een Power Commander instellen moeilijk vind, maar als ik het zo lees dan zijn er helemaal geen onderdelen vervangen die er voor zorgen dat je quad nu opeens een armer of rijker mengsel nodig zou hebben.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
Hij heeft wel een quad winkel. Maar hoe kan het dan dat hij inhoud boven de95 ligt het dan aan de montage? Of bedoel je dat ie nog ingereden moet worden jazzy en dat het dus vanzelf wel beter word ?
Re: Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
Hey hier zie ik iets wat ik soms bij mijn warrior ook herken.
Ik heb hem al 20x na laten kijken door verschillende.
Het voelt indd ( bij mij in laatste versnelling alleen en dan rond de 90 )
Net alsof hij vast hangt. af en toe zoon schokje.
De ene keer heb ik er totaal geen last van de andere keer wel.
Mocht je eruit komen hoor ik het graag.
Ik heb hem al 20x na laten kijken door verschillende.
Het voelt indd ( bij mij in laatste versnelling alleen en dan rond de 90 )
Net alsof hij vast hangt. af en toe zoon schokje.
De ene keer heb ik er totaal geen last van de andere keer wel.
Mocht je eruit komen hoor ik het graag.
Re: Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
Jazzy schreef: Als het geen echte monteur is dan snap ik wel dat hij een Power Commander instellen moeilijk vind, maar als ik het zo lees dan zijn er helemaal geen onderdelen vervangen die er voor zorgen dat je quad nu opeens een armer of rijker mengsel nodig zou hebben.
wie heeft het over een power commander
misschien zit die er wel geeneens op
dan valt het niet mee om iets aan je A-F te regelen
never drive faster then your angel can fly
Re: Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
Dat zegt Wieringer in het bericht boven jouw vorige post. Ik vind het maar een vaag verhaal, heb zo mijn twijfels bij de monteur.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Raptor 700 laten reviseren. Loopt niet meer als ervoor.
Ik ook en idd er zit een power commander op zoals eerder beschreven staat. En een dubbele dmc uitlaat. Maar ja ik ga wel ff rijden nog. Want er blijkt geen logische verklaring voor te zijn.