Warrior versnellingsbak????

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
rschoena
Toeschouwer
Toeschouwer

Warrior versnellingsbak????

Bericht door rschoena »

Hoi,

ben net een toerke gaan doen met mijn warrior, maar moest meteen mijn vrouw bellen om mij te komen oppikken. :(
Was kalm aan het rijden toen ik plots geen tractie meer had, dacht dat hij in neutraal stond , zo voelde het aan, meteen dacht ik dat de versnellingsbak naar de botten was, maar het rare is als hij stil staat en ik schakel dan kan ik hem niet vooruit duwen, dan voel ik de compressie van de motor, maat als ik probeer te vertrekken blijft hij gewoon stilstaan?????Begin nu te twijfelen dat de koppeling gesneuveld is.

Is er nog al iemand die zo iets voor gehad heeft? :cry: :cry:

Hopelijk is het niet te erg?Laat maar horen.
Ronny
mobydirk
Quad Master
Quad Master

Re: Warrior versnellingsbak????

Bericht door mobydirk »

misschien heb je een probleem met de koppeling?
dat daar iets stuk is
als je hem duwt dan zet je er natuurlijk maar een beetje kracht op
warrior gsxr 1000

Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Niet toevallig nieuwe olie in gedaan?
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
rschoena
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door rschoena »

Neen , geen nieuwe olie in gedaan, quad staat wel zeer lang stil en is nu terug in elkaars gestoken .
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

wilt hij in 4de versnelling of zo vertrekken ?
Misschien is er een schakelvork krom, 't lijkt of die gewoon uit versnelling schiet ?
rschoena
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door rschoena »

Heb net de carter opengedaan en de koppeling gedemonteerd. Niets te zien, weet het nu niet meer, vrees dat ik de motor zal moeten demonteren en dan volledig opendoen voor de versnellingsbak na te kijken. :? :?
Zal wel een eurotje gaan kosten vrees ik, en heb pas onkosten gedaan met hem terug in orde te zetten, nu weet ik weer waarom ik al jaren geen motor ofzo meer heb, 3u sleutelen voor 1u fun.

PFFFF en nu het mooie weer eraan komt

Ronny :cry: :cry:
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

ofwel beter sleutelen of iets minder fun hebben :wink:
rij al 4 jaar of 26.000km zonder zware stukken met mijne 700 en met mijn warrior had ik ook al veel km's eer ik een revisie liet doen na 8 of 9 jaar alleen had ik na 3000km trillingen van mijn blok zijn ze nu terug open aan het gooien voor controle ik hoop dat uw stukken mee gaan vallen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
rschoena
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door rschoena »

zal inderdaad terug sleutelen worden, alleen ben ik niet zo vertrouwd met de versnellingsbak en weet niet of ik hier zelf aan durf beginnen.
als ik de blok moet binnen doen kan ik waarschijnlijk beter een andere quad kopen, heb een tijdje terug een crossmotor binnen gedaan bij een garage , gelukkig was dat niet mijn rekening amaai, versnellingsbak revisie,+monteren 450€ .
Weet er toevallig iemand een adres in Belgisch Limburg waar ik hem eventueel kan binnen doen, of misschien is er iemand die mij verder kan helpen, tegen vergoeding natuurlijk......

Ronny
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

:? 450€ is toch niks voor een revisie versnellingsbak
daar kwam ik met werk uren alleen nog niet mee toe voor een revisie en tuning van mijn blok van mijn warrior van 2001
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

je kan hem eventueel binnendoen bij quadcentrale of mcg racing, als je het blok zelf al uit de quad haalt en daarna zelf monteert scheelt ook al weer een stuk in de kosten.
YannickC
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door YannickC »

rschoena schreef:zal inderdaad terug sleutelen worden, alleen ben ik niet zo vertrouwd met de versnellingsbak en weet niet of ik hier zelf aan durf beginnen.
als ik de blok moet binnen doen kan ik waarschijnlijk beter een andere quad kopen, heb een tijdje terug een crossmotor binnen gedaan bij een garage , gelukkig was dat niet mijn rekening amaai, versnellingsbak revisie,+monteren 450€ .
Weet er toevallig iemand een adres in Belgisch Limburg waar ik hem eventueel kan binnen doen, of misschien is er iemand die mij verder kan helpen, tegen vergoeding natuurlijk......

Ronny
Ik ga altijd bij deliegequads in merelbeke.
Het is voor jouw wel niet tegen de deur maar als je daar iets binnen steekt komt het gegarandeerd goed hersteld buiten zonder dat je gepluimd bent. In het begin dacht ik ook zelf veel te sleutelen, maar voor de prijzen die hij vraagt neem ik het zekere voor het onzekere en laat ik motorwerken liever door hun doen. Voor de rest doe ik natuurlijk veel zelf :)
- 2002 Yamaha Warrior 350
- 2002 Volvo v40 1.9dci 102pk
Plaats reactie