kawasaki valt stil!
kawasaki valt stil!
hej iedereen,
ik heb onlangs mijn kawasaki ksf 250 ( bj2003 ) een grondige onderhoudsbeurt gegeven.
De bedoeling was alles goed te reinigen, een nieuw laagske verf op chassis en onderdelen (voor het zicht), de beschermkappen laten lassen, 4 nieuwe banden te kopen, nieuwe remschijven te steken, ...
Volgende onderdelen heb ik er stuk voor stuk afgehaald, gereinigd en opnieuw gespoten.
-luchtfilter,
-radiator
-carborateur ( niet gespoten)
nadien alles teruggeplaatst volgens het manual sheet van de kawasaki.
Resultaat = proper, lijkt 5 jaar jonger
MAAAAAAAR,
als ik hem start, met kickstarter, loopt hij eerst heel hevig, maar na 20 sec begint hij stiller en stiller te draaien tot hij uiteindelijk stopt.
Wat me ook is opgevallen is, dat ik hem nadien pas terug kan starten als hij afgekoelt is en dat de uitlaat (chasepijp) lichtjes rookt en stinkt (zal wrs de verf zijn, aangezien dit geen hittebestendige verf was.)
NU MIJN VRAAG: Waar kan dit aan liggen???????
hulp gevraagd!!
ik heb onlangs mijn kawasaki ksf 250 ( bj2003 ) een grondige onderhoudsbeurt gegeven.
De bedoeling was alles goed te reinigen, een nieuw laagske verf op chassis en onderdelen (voor het zicht), de beschermkappen laten lassen, 4 nieuwe banden te kopen, nieuwe remschijven te steken, ...
Volgende onderdelen heb ik er stuk voor stuk afgehaald, gereinigd en opnieuw gespoten.
-luchtfilter,
-radiator
-carborateur ( niet gespoten)
nadien alles teruggeplaatst volgens het manual sheet van de kawasaki.
Resultaat = proper, lijkt 5 jaar jonger
MAAAAAAAR,
als ik hem start, met kickstarter, loopt hij eerst heel hevig, maar na 20 sec begint hij stiller en stiller te draaien tot hij uiteindelijk stopt.
Wat me ook is opgevallen is, dat ik hem nadien pas terug kan starten als hij afgekoelt is en dat de uitlaat (chasepijp) lichtjes rookt en stinkt (zal wrs de verf zijn, aangezien dit geen hittebestendige verf was.)
NU MIJN VRAAG: Waar kan dit aan liggen???????
hulp gevraagd!!
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Re: kawasaki valt stil!
Dat roken is inderdaad je verf op de uitlaatbocht ( Zou niet lang blijven zitten als het geen hittebestendige is )
Maar heb je alles goed aangesloten , kijk alles nog een keer goed na.
Heb je geen valse lucht ergens? (Vooral bij de carb. )
Heb je de carb. goed inelkaar gezet en niet zomaar aan de stelschroeven gedraait?
Groeten.
Maar heb je alles goed aangesloten , kijk alles nog een keer goed na.
Heb je geen valse lucht ergens? (Vooral bij de carb. )
Heb je de carb. goed inelkaar gezet en niet zomaar aan de stelschroeven gedraait?
Groeten.
*Raptor700R 08
*Yamaha YZF426SM
*Full Carbon Yamaha YZFR1 20cm verlengd!!!
WWW.MCMOTOREN.NL
*Yamaha YZF426SM
*Full Carbon Yamaha YZFR1 20cm verlengd!!!
WWW.MCMOTOREN.NL
ik had wel 1 probleempke bij het uiteenhalen van de carborateur,
de "pilot screw", een kleine pinneke voor de klep binnenin de carborateur (waarvoor het ook moge zijn???) wou ik er uit draaien, maar deze draaide zot.
ik heb hem teruggedraaid en ongeveer op dezelfde hoogte vastgezet.
verder denk ik dat hij nergens vasle lucht pakt, maar hoe controleer ik dit goed?
kan het ook zijn dat mijn uitlaatklep vastloopt als hij warm is? (hoewel ik dit van te voren niet had)
grtn
de "pilot screw", een kleine pinneke voor de klep binnenin de carborateur (waarvoor het ook moge zijn???) wou ik er uit draaien, maar deze draaide zot.
ik heb hem teruggedraaid en ongeveer op dezelfde hoogte vastgezet.
verder denk ik dat hij nergens vasle lucht pakt, maar hoe controleer ik dit goed?
kan het ook zijn dat mijn uitlaatklep vastloopt als hij warm is? (hoewel ik dit van te voren niet had)
grtn
-
- Quadrider
Pilot screw is de luchtregelschroef meende ik.
na wat opzoekwerk => pilot screw = mengselverrijkingschroef. maar wat doet het? is het belangrijk? en wat met de juiste positie?
ik denk toch dat het probleem aan de carborateur ligt maja.
man man, waar ben ik aan begonnen ....
ik denk toch dat het probleem aan de carborateur ligt maja.
man man, waar ben ik aan begonnen ....
-
- Quadrider
Aggh dat hoort erbij
Maar ik denk dat je toch eens naar die schroef moet kijken, want het mengsel moet natuurlijk wel juist zijn.
Post anders eens een fotoke
Maar ik denk dat je toch eens naar die schroef moet kijken, want het mengsel moet natuurlijk wel juist zijn.
Post anders eens een fotoke
maar eigenlijk is het niet logisch dat het aan de carburator ligt, want ik krijg hem wel gestart.
Hij valt gewoon stil als hij warm wordt, wat me eerder doet denken aan het vastlopen van de uitlaatklep.
kan dit?
en zo ja, wat doe ik er aan?
Hij valt gewoon stil als hij warm wordt, wat me eerder doet denken aan het vastlopen van de uitlaatklep.
kan dit?
en zo ja, wat doe ik er aan?
kan toch de carburator zijn hoor
De mengsel vijs eens helemaal naar rechts draaien en dan stilletjes terugkeren ( links op draaien ) en regelen tot de motor goed draait ( een toerke of 2-3... )
De mengsel vijs eens helemaal naar rechts draaien en dan stilletjes terugkeren ( links op draaien ) en regelen tot de motor goed draait ( een toerke of 2-3... )
heb de carburator uiteen gehaald. er zat iets in een van de sproeiers. nadat ik ze gekuist heb liep hij weer lekker!
bedankt!
bedankt!