Ltr 450 gekocht
-
- Toeschouwer
Ltr 450 gekocht
Hallo,
Ik ben zowat nieuw in het quad gebeuren, en heb mij eene ltr 450 gekocht
fijn machien, handgas, killswitch, verbrede achteras etc.. Loopt fijn.
Maar om dit fijn te blijven laten lopen had ik een paar vraagjes!
-Luchtfilter verschonen om de hoeveel tijd? (van moment dat hij vuiler word?)
-Olie en olie filter? om de hoeveel tijd moet ik deze vervangen? als ik ga rijden is het een uur, 2u op een circuit..
-ketting? gewoon afspuiten met luchtdrukken, wassen en invetten met wd40?
-zijn er nog andere dingen die ik in de gaten moet houden? voornaamste zijn zeker: - koelvloeistof?
remvloeistof, oliepijl? vergeet ik er nog?
graag een antwoordje , zou fijn zijn!
gr
Ik ben zowat nieuw in het quad gebeuren, en heb mij eene ltr 450 gekocht
fijn machien, handgas, killswitch, verbrede achteras etc.. Loopt fijn.
Maar om dit fijn te blijven laten lopen had ik een paar vraagjes!
-Luchtfilter verschonen om de hoeveel tijd? (van moment dat hij vuiler word?)
-Olie en olie filter? om de hoeveel tijd moet ik deze vervangen? als ik ga rijden is het een uur, 2u op een circuit..
-ketting? gewoon afspuiten met luchtdrukken, wassen en invetten met wd40?
-zijn er nog andere dingen die ik in de gaten moet houden? voornaamste zijn zeker: - koelvloeistof?
remvloeistof, oliepijl? vergeet ik er nog?
graag een antwoordje , zou fijn zijn!
gr
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Re: Ltr 450 gekocht
Welkom hier
LTR is een dikke quad
Maar om je ff op weg te helpen.
Luchtfilter: Bij gebruik op de straat is het cleanen van het filter pas om de paar duizend kilometer noodzakelijk / Bij het gebruik op de crossbaan zou ik na elke training / wedstrijd het filter even cleanen en opnieuw inolieen (Doe ik zelf altijd) , kleine moeite maar kan een hoop ellende voorkomen.
Voor de olie en filter zou je even in het werkplaatshandboek van een Suzuki LTR kijken , ligt er ook weer deels aan hoe zwaar je de quad belast natuurlijk. (Bij een 450 zou ik het zowiezo aanraden om de olie iets vaker te vervangen)
Ketting kan je (als hij extreem vol zand zit) met de hogedruk schoonspuiten , alleen is dit niet idiaal. (Hierna wel droogblazen met perslucht en vetten)
Als je geen O- of X-ring ketting hebt kan je hem wassen met diesel en een kwast.(Hierna weer vetten)
Als je wel een O- of X-ring ketting hebt met een doek afdoen en dan met luchtdruk schoonspuiten , daarna weer goed invetten met kettingspray die geschikt is voor O- of X-ring kettingen. ( Als je een O of een X-ring ketting hebt niet inspuiten met WD-40 o.i.d. dit vreet in de rubber ringen)
Belangrijkste: Controleer je oliepeil voor elke rit & Je koelvloeistof.
LTR is een dikke quad
Maar om je ff op weg te helpen.
Luchtfilter: Bij gebruik op de straat is het cleanen van het filter pas om de paar duizend kilometer noodzakelijk / Bij het gebruik op de crossbaan zou ik na elke training / wedstrijd het filter even cleanen en opnieuw inolieen (Doe ik zelf altijd) , kleine moeite maar kan een hoop ellende voorkomen.
Voor de olie en filter zou je even in het werkplaatshandboek van een Suzuki LTR kijken , ligt er ook weer deels aan hoe zwaar je de quad belast natuurlijk. (Bij een 450 zou ik het zowiezo aanraden om de olie iets vaker te vervangen)
Ketting kan je (als hij extreem vol zand zit) met de hogedruk schoonspuiten , alleen is dit niet idiaal. (Hierna wel droogblazen met perslucht en vetten)
Als je geen O- of X-ring ketting hebt kan je hem wassen met diesel en een kwast.(Hierna weer vetten)
Als je wel een O- of X-ring ketting hebt met een doek afdoen en dan met luchtdruk schoonspuiten , daarna weer goed invetten met kettingspray die geschikt is voor O- of X-ring kettingen. ( Als je een O of een X-ring ketting hebt niet inspuiten met WD-40 o.i.d. dit vreet in de rubber ringen)
Belangrijkste: Controleer je oliepeil voor elke rit & Je koelvloeistof.
*Raptor700R 08
*Yamaha YZF426SM
*Full Carbon Yamaha YZFR1 20cm verlengd!!!
WWW.MCMOTOREN.NL
*Yamaha YZF426SM
*Full Carbon Yamaha YZFR1 20cm verlengd!!!
WWW.MCMOTOREN.NL
-
- Quadrider
En post maar eens wat foto's!
welk jaar is je ltr450 ? Best altijd even checken of hij de versteviging in de versnellingsbak al heeft om later schade te voorkomen.
-
- Toeschouwer
Ok, olie is als ik het goed voor heb de 10w40, maakt het uit of je syntetische of minerale pakt? wat is het beste?
De luchtfilter die bekijk ik na elke rit of deze niet te vuil is, als dit het geval is breng ik hem binnen bij dt1 filters. dit gaat bij mij wel vaker het geval zijn denk ik, open luchtfilter, zit geen plaat meer tussen de zadel en de filter. (vorige eigenaar)
De olie zal ik dan ook controleren na elke rit, olie filterke, kan je deze ook zo bekijken? of moet dan heel de olie der al af? waarschijnlijk wel?
Morgen nog rem en koelvloeistof halen en dan nog olie. foto: van het rijden heb ik er nog geen achterbandjes hebben wel al wat geleden.
Nerbars zijn ook nog besteld, zo rijden is toch wat riskant.
De luchtfilter die bekijk ik na elke rit of deze niet te vuil is, als dit het geval is breng ik hem binnen bij dt1 filters. dit gaat bij mij wel vaker het geval zijn denk ik, open luchtfilter, zit geen plaat meer tussen de zadel en de filter. (vorige eigenaar)
De olie zal ik dan ook controleren na elke rit, olie filterke, kan je deze ook zo bekijken? of moet dan heel de olie der al af? waarschijnlijk wel?
Morgen nog rem en koelvloeistof halen en dan nog olie. foto: van het rijden heb ik er nog geen achterbandjes hebben wel al wat geleden.
Nerbars zijn ook nog besteld, zo rijden is toch wat riskant.
Laatst gewijzigd door Thomas_ltr450 op do 16 jun, 2011 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quadrider
Mooi ding, heb ze altijd skon gevonden die ltr's
Vette LTR! Als ik van jou was kocht ik me ook een Cherrybomb. Voor n €50 heb je er een en veranderd de instelling v/d injectie waardoor je meer pk heb, zeker als je luchtfilterdeksel eraf is en je de spark arrestor uit de uitlaat haalt!
Yamaha YFZ480Build in progress
-
- Quadfanaat
Hey mooi ding!!! Zit zelf te twijfellen tussen een Ltr 450 of een raptor 700 als volgende quad
Inbezit: eton vector 300 st
gehad: can-am rally 200
gehad: can-am rally 200
-
- Quadrider
je kan de oliefilter gewoon controleren als de olie er nog in zit. Gewoon het dekseltje eraf draaien. Er komt wel een beetje olie uit maar deze zou ik dan in een schoon bakje opvangen en er dan weer bovenlangs inschenken.
Btw mooie LTR. Veel plezier ermee!
Gr
Btw mooie LTR. Veel plezier ermee!
Gr
Weapon of Choice: Kawasaki KFX450R
-
- Toeschouwer
bedankt voor de reacties, ja cherry bomb zal er nog wel eens aankomen, nu is hij voorlopig al hevig genoeg
gr
gr
ja, zeker als het je eerste quad is, mijn neef heeft ook n LTR en ik moet zeggen, tis een bom!
Maar je bandjes zijn precies ook wel aan vernieuwing toe
Yamaha YFZ480Build in progress
-
- Toeschouwer
Ja dit weekend andere halen, maar ik zou totaal niet weten wat te leggen, van de eene kant wil ik in genk rijden, maar van de andere kant in lommel, olmen, budel kortom zware zand goede band tussenin? maar welke-Laurens- schreef:ja, zeker als het je eerste quad is, mijn neef heeft ook n LTR en ik moet zeggen, tis een bom!
iemand suggesties?
gr
Thomas_ltr450 schreef:Ja dit weekend andere halen, maar ik zou totaal niet weten wat te leggen, van de eene kant wil ik in genk rijden, maar van de andere kant in lommel, olmen, budel kortom zware zand goede band tussenin? maar welke-Laurens- schreef:ja, zeker als het je eerste quad is, mijn neef heeft ook n LTR en ik moet zeggen, tis een bom!
iemand suggesties?
gr
Kenda cutter? Of de kenda claw?
Ik rij zelf eigenlijk altijd op kenda banden, fijne en betaarbare band vind ik. En als je een keer over het asvalt gaat vliegen je de noppen ook nog niet gelijk om de oren
kenda cutters zijn volgens mij vrij zachte banden dus slijten bij weg gebruik best snel
Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
valt op zich best mee, heb ze zelf en rij regelmatig over het asvalt met deze banden en ook gerust driftend rotonde over en het verbaast me echt hoe lang deze het vol houden.Arx-17 schreef:kenda cutters zijn volgens mij vrij zachte banden dus slijten bij weg gebruik best snel
heb verschillende andere banden veeeel sneller weg gebrand.
en met deze banden kun je je vermogen wel kwijt in het zand...