YFZ 450 R
YFZ 450 R
Zoals sommige hier weten heb ik een quad gekocht. na een paar jaar op yamaha breeze te hebben gereden gewoon beetje af en toe. Mijn vader heeft uit hobby ontstaan buggy zaak. en reed dus ook vaak in de buggy's maar heb tog meer liefde voor de quad en wou een zwaardere. De keuze is gevallen op de 250
Ik heb op de quad een nieuwe bumper gezet en spoorverbreders voor en achter.
Ik wou er voor de lol en e.v.t een paar hobbywedstrijden een nummer erop maken.
Nu ben ik bezig met het maken van zo bordje, hieronder de foto's. Het bordje word nog zwart gespoten en het ijzer (de steun) ook. Wij hebben zelf een sticker apparaat dus zal zelf de cijfers stickers maken.
Ik heb op de quad een nieuwe bumper gezet en spoorverbreders voor en achter.
Ik wou er voor de lol en e.v.t een paar hobbywedstrijden een nummer erop maken.
Nu ben ik bezig met het maken van zo bordje, hieronder de foto's. Het bordje word nog zwart gespoten en het ijzer (de steun) ook. Wij hebben zelf een sticker apparaat dus zal zelf de cijfers stickers maken.
Laatst gewijzigd door ___EvW___ op wo 15 feb, 2012 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Yamaha raptor 250 SE
hahba ik heb het het zelfde gedaan met dat groene klemetje allen is er bij mij een ander steuntje opgelast ( het werkt trouwens prima)
Re: Yamaha raptor 250 SE
Oke, ik heb het zelf gelast
Wat heb jij eronder zitten tape?
Ik had eerst ook tape maar dat trok je helmaal die gleuven van die klem in en kon die nog wat bewegen, nu heb ik van een oude fietsband zo uitgeknipt dat die precies 1x om de stang gaat, en de fietsband is dus een geheel dus zal denk ik beter werken.
Wat heb jij eronder zitten tape?
Ik had eerst ook tape maar dat trok je helmaal die gleuven van die klem in en kon die nog wat bewegen, nu heb ik van een oude fietsband zo uitgeknipt dat die precies 1x om de stang gaat, en de fietsband is dus een geheel dus zal denk ik beter werken.
Re: Yamaha raptor 250 SE
ik heb gwn van die groenen blokjes wat jij oko hebt alleen dan 3 mm te klein dan 3 van die platje die er op vast draat waar van 2 haaks aanelkaar gelast natuurlijk dat klemmetje vast gezet met boutjes op me wheelie bar en dan het bordje er op met boutjes en nee ikheb er niks tussen gwn direckt er op en bij mij blijft hij gwn goed zitten
en ik heb het natuurlijk ook zelf gelast
en ik heb het natuurlijk ook zelf gelast
Re: Yamaha raptor 250 SE
Zo is die geworden, nu nog een keer stickers maken.
Re: Yamaha raptor 250 SE
Gisteren even gecrosst in het land. Mijn ketting stond waarsch te strak, en ben over een bultje gesprongen en toen is me ophanging op 4 plaatsen afgescheurd. Met het lassen heb ik hem wel goed dicht bij het materiaal gehouden zodat het wel goed hecht.
Laatst gewijzigd door ___EvW___ op zo 11 sep, 2011 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quadrider
- Berichten: 477
- Lid geworden op: zo 20 sep, 2009 11:02
- Locatie: noord brabant
Re: Yamaha raptor 250 SE
Die ophangpunten willen nogal eens scheuren ja, vooral bij het tandwiel. Maar zorg voortaan dat je ketting niet te strak staat, er mag best wat speling op zitten. En je moet je kettingspanning meten als je achterschokdemper zover mogelijk is ingedrukt.
Re: Yamaha raptor 250 SE
het is oej daas nie best maare ik vind het het eerlijk gezegt niet zo mooi gelast volgens mij is het met elecetrodes gedaan ik zou zo iets tig lassen maare eigenlijk had je ff die stukkies mooi schoon moeten slijpen en dan lassen en was het niet handiger geweest om ff alles te stripe en dan netjes te lassen ik wil je zkr iet afkraken hoor maar zie het meer als tips al wil je het bijv nog een keer echt netjes doen stuur dan maar ff een PB`tje dan leg ik wel ff uit hoe het mooi kan
Re: Yamaha raptor 250 SE
Ja, oke dat had ik ook gedaan, ik zat erop en me vader had de veer nog verder ingedrukt. Maar hij is waarsch weer verschoven met aandraaien ofwat.raptordegekste schreef:Die ophangpunten willen nogal eens scheuren ja, vooral bij het tandwiel. Maar zorg voortaan dat je ketting niet te strak staat, er mag best wat speling op zitten. En je moet je kettingspanning meten als je achterschokdemper zover mogelijk is ingedrukt.
Tja is ook niet zo mooi nee maar nu is het wel van heel dichtbij gefotografeerd, maar als je er weer dezelfde kleur overheen doet zie je het bijna niet. En anders moest ik alles erafhalen dat had ik er ook niet voor over.sander.w schreef:het is oej daas nie best maare ik vind het het eerlijk gezegt niet zo mooi gelast volgens mij is het met elecetrodes gedaan ik zou zo iets tig lassen maare eigenlijk had je ff die stukkies mooi schoon moeten slijpen en dan lassen en was het niet handiger geweest om ff alles te stripe en dan netjes te lassen ik wil je zkr iet afkraken hoor maar zie het meer als tips al wil je het bijv nog een keer echt netjes doen stuur dan maar ff een PB`tje dan leg ik wel ff uit hoe het mooi kan
Re: Yamaha raptor 250 SE
Koppeling was binnen gisteren, meteen er weer opgezet en de speling van de hendel goed gezet. Nu rijd die weer goed. Ketting nu ook goed gesteld met spanband me quad naar beneden getrokken en er toen nog eens opgedrukt wat al niet meer wou, en had nog wat speling
Vanavond eens even goed testen.
Vanavond eens even goed testen.
Re: Yamaha raptor 250 SE
zie ik hem nou te koop staan op marktplaats ? zo ja wat komt der voor in de plaats
Re: Yamaha raptor 250 SE
Ha, nee dat is niet mijne
Re: Yamaha raptor 250 SE
ow oke hij leek er zo veel op dus ik dacht hij gaat wat zwaarders kope maar ben je nog niks van plan kwa andere quad ???
-
- Quadrider
- Berichten: 462
- Lid geworden op: ma 08 feb, 2010 17:45
- Locatie: Hoekse waard
Re: Yamaha raptor 250 SE
Hee hallo..
Ik zie net je topic staan en zie bij de eerste fotos hoe je dat nummerbordje hebt gemaakt. Ziet er leuk en profi uit .... maar ik zou hem er snel afhalen als ik jou was!
Zoals jij dat hebt gedaan met dat ijzer is levensgevaarlijk, zeker op wedstrijden. Als je een rare smak maakt of er klapt iemand achterop dat heb je grote kans dat je serieus gewond raakt door dat stuk uitstekend ijzer.
Heb het al bij meer mensen gezien.
Zie je het al voor je, dat stuk ijzer in je achterste of bij je achterligger door zn helm? Je kan hem beter even aanpassen zodat je dat blokje zelf als klem gebruikt voor je bordje ofzoiets.
wel vette Raptor btw.
Tip maar een tip, succes
Ik zie net je topic staan en zie bij de eerste fotos hoe je dat nummerbordje hebt gemaakt. Ziet er leuk en profi uit .... maar ik zou hem er snel afhalen als ik jou was!
Zoals jij dat hebt gedaan met dat ijzer is levensgevaarlijk, zeker op wedstrijden. Als je een rare smak maakt of er klapt iemand achterop dat heb je grote kans dat je serieus gewond raakt door dat stuk uitstekend ijzer.
Heb het al bij meer mensen gezien.
Zie je het al voor je, dat stuk ijzer in je achterste of bij je achterligger door zn helm? Je kan hem beter even aanpassen zodat je dat blokje zelf als klem gebruikt voor je bordje ofzoiets.
wel vette Raptor btw.
Tip maar een tip, succes
2008 Raptor700SE Road use -SOLD.....damned!
2006 Honda TRX450R-HRC MX use full rebuild 2011
2011 sponsor: DFR @ dirtfiendracing.com
Crossbaan Maasvlakte crew"Wil ik net plankgas....is het hout op!"
Reparatie vuistregel:Zodra je handen onder het vet en de olie zitten...gaat je neus jeuken en moet je naar de WC
2006 Honda TRX450R-HRC MX use full rebuild 2011
2011 sponsor: DFR @ dirtfiendracing.com
Crossbaan Maasvlakte crew"Wil ik net plankgas....is het hout op!"
Reparatie vuistregel:Zodra je handen onder het vet en de olie zitten...gaat je neus jeuken en moet je naar de WC
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
Re: Yamaha raptor 250 SE
het plaatje foto 4/5 wit en foto 6 zwart is kunstof, alleen de steun van plaatje is van ijzer
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!