Ik wil binnenkort de vering van mijn 700 opnieuw instellen, hieronder een beschrijving hoe ik het wil gaan doen. Graag commentaar, want ik wil mijn veren niet verprutsen.
Hier de gegevens voor de YFM70RY 2009, mijn quad dus volgens mij.
1. Voorspanning
Eerst zet ik de voorspanning van de veren goed.
Achterveer: achter moet de veer 30% van de maximale veerweg inzakken als je erop zit. (bron:
http://www.quadforumbenelux.com/artikels/vering.htm) De maximale veerweg is 256mm.
Ik schuif dat rubbertje wat op de veer zit naar boven en ga voorzichtig op de quad zitten zoals ik normaal zit, dat rubbertje moet 76,8mm zakken.
Voorveren: Voor moet de veer 20% van de maximale veerweg inzakken als je erop zit. De maximale veerweg is 230mm. Door het zwarte kapje wat onder voor de veer zit is het volgens mij lastig om dat rubbertje ook te gebruiken. Ik probeer het, maar anders meet ik de veerlengte in rust en als ik op de quad zit, het verschil moet 46mm zijn.
Als deze maten niet kloppen bijstellen volgens volgende figuur
2. Ingaande demping, compression
Ik wil alles eerst instellen volgens standaardinstelling, dan weet ik zeker dat ik de goede uitgangssituatie heb.

Achterveer: Ik draai het bovenste schroefje met een schroevendraaier helemaal in, met de klok mee. Daarna 7 kliks (low=11, high=2) tegen de klok in (b-richting).
Voorveer: Ik draai het gele schroefje met een schroevendraaier helemaal in, met de klok mee (a-richting). Daarna draai ik het schroefje 6 kliks tegen de klok in. (low=10, high=2).
Uitgaande demping, rebound
Achterveer: Ik draai de onderste schroef met een schroevendraaier helemaal in, met de klok mee. Daarna 13 kliks tegen de klok in (b-richting).
Voorveer: Ik draai het boutje aan de onderkant van de veer helemaal in, met de klok mee (a-richting). Daarna draai ik het schroefje 12 kliks tegen de klok in.
@Ardjuh: Wat bedoel je met je dempingen loszetten?