power commander 5 + autotune probleem
power commander 5 + autotune probleem
hello, ik heb vandaag mijn autotune geplaatst maar heb volgend probleem: als ik de pc aansluit en alle instellingen goed zet voor de autotune blijft de AFR op 00000 staan
het werkt dus nie das duidelijk
iemand enig idee
ik zie wel dat hij aangesloten is en dat ik zijn setup kan aanpasse
maar werken niets van
ik heb in mijn beide moto's een pc 3 zitte en de ene heeft een wideband enz enz en nog nooit 1 probleem gehad
tot nu...
het werkt dus nie das duidelijk
iemand enig idee
ik zie wel dat hij aangesloten is en dat ik zijn setup kan aanpasse
maar werken niets van
ik heb in mijn beide moto's een pc 3 zitte en de ene heeft een wideband enz enz en nog nooit 1 probleem gehad
tot nu...
domma dual Exhaust system, power commander 5 with autotune, +3mm throttle body and stage 3 hotcam with fuel tech air filter and tube, 16-36 overbrenging
Re: power commander 5 + autotune probleem
Misschien een domme opmerking, maar is je motor aan het draaien als je hem aansluit?
Of is de bedrading van de sonde wel goed aangesloten?
Of is de bedrading van de sonde wel goed aangesloten?
Heb je de zwarte terminator plug in de 2e poort van de autotune gestoken?
terminator plug????
heb ik nie zenne
heb ik nie zenne
domma dual Exhaust system, power commander 5 with autotune, +3mm throttle body and stage 3 hotcam with fuel tech air filter and tube, 16-36 overbrenging
OEEEEPSSSS had ik dus wel
ze zit er al in
morgen eens testen nu te laat kids slapen en met die doma's is de buurt wakker
greets en merci gasten
ze zit er al in
morgen eens testen nu te laat kids slapen en met die doma's is de buurt wakker
greets en merci gasten
gisteren getest ennnnnnn JAWEL het werkt
mijn dank is groot ....

mijn dank is groot ....
ik heb vandaag de eerste grote testrit gedaan
en als ik den pc aanskuit
zie ik dat er een trim tabel is die de autotune aanpast
ik het nu de bedoeling dat ik de map zelf aanpas en die trim map op nul zet
of moet dat anders
moet we zeggen dat het goed werkt precies
en als ik den pc aanskuit
zie ik dat er een trim tabel is die de autotune aanpast
ik het nu de bedoeling dat ik de map zelf aanpas en die trim map op nul zet
of moet dat anders
moet we zeggen dat het goed werkt precies
-
tjobbie
- Quadverslaafde

aansluiten en bij trims "accept all trims" aanklikken, nu spring de afr trim automatisch terug op 0.
hierna doe ik meestal nog send map maar of dat ook echt moet of dat ie ze direct op de weggeschreven map aanpast weet ik niet.
hierna doe ik meestal nog send map maar of dat ook echt moet of dat ie ze direct op de weggeschreven map aanpast weet ik niet.

734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
thanks, ik wist dat gij ging reageren....
heb ondertussen fofot's gepost hoe ik mijn sensor gemonteerd heb
greets en thanks for the reply
heb ondertussen fofot's gepost hoe ik mijn sensor gemonteerd heb
greets en thanks for the reply
-
tjobbie
- Quadverslaafde

tzijn er niet zoveel die ermee bezig zijn he' 

734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Als je het op deze manier doet maak je van je ''zelf gemaakte'' map eigenlijk de basis map.tjobbie schreef:aansluiten en bij trims "accept all trims" aanklikken, nu spring de afr trim automatisch terug op 0.
Om een veiligheid in te bouwen zou je nu de max. verrijkings/verarmings percentage kleiner kunnen maken,waardoor je een veiligheid inbouwt mocht er iets in je inspuiting/electronica fout gaan.
Staa wel op een maximum van 20%.
yfz450r Blauw/Wit 2012
-
tjobbie
- Quadverslaafde

nee hoor, als het goed is heeft ie z,n basismap er al instaan en deze map gaat hij trimmen met de waardes die hij in de target AFR table heeft opgegeven.yfz450 schreef:Als je het op deze manier doet maak je van je ''zelf gemaakte'' map eigenlijk de basis map.tjobbie schreef:aansluiten en bij trims "accept all trims" aanklikken, nu spring de afr trim automatisch terug op 0.
Om een veiligheid in te bouwen zou je nu de max. verrijkings/verarmings percentage kleiner kunnen maken,waardoor je een veiligheid inbouwt mocht er iets in je inspuiting/electronica fout gaan.
de eerste paar runs op 20% maken en daarna terugvoeren naar 5a10% voor finetunen en veiligheid.

tjobbie schreef:nee hoor, als het goed is heeft ie z,n basismap er al instaan en deze map gaat hij trimmen met de waardes die hij in de target AFR table heeft opgegeven.yfz450 schreef:Als je het op deze manier doet maak je van je ''zelf gemaakte'' map eigenlijk de basis map.tjobbie schreef:aansluiten en bij trims "accept all trims" aanklikken, nu spring de afr trim automatisch terug op 0.
de eerste paar runs op 20% maken en daarna terugvoeren naar 5a10% voor finetunen en veiligheid.
ja een basis map zit er al in.
de autotune gebruikt deze icm zijn opgegeven afr of er meer of minder brandstof in moet.
als je de trims accepteerd zou deze normaal dan de basismap worden en kun je de autotune terugzetten naar bv 5%
yfz450r Blauw/Wit 2012
-
tjobbie
- Quadverslaafde

klopt als een bus, de trims worden weggeschreven over je basismap, MAAR als je de trims accepteerd, word deze dan direct weggeschreven op de pc5 of zijn de trims geschreven op de pc die je dan alsnog naar de pc5 moet verzenden?
dit heb ik eerlijk gezegd nog niet uitgeprobeerdt maar zou makkelijk te controleren moeten zijn door de trims te accepteren, dan het programma te sluiten en opnieuw opstarten en kijken of de trims in de huidige map staan.
dit heb ik eerlijk gezegd nog niet uitgeprobeerdt maar zou makkelijk te controleren moeten zijn door de trims te accepteren, dan het programma te sluiten en opnieuw opstarten en kijken of de trims in de huidige map staan.

ik heb gisteren de trim aanvaard en nadien mijn map vergeleken met de base map en ik zag dat de trims exact waren afgetrokken of bijgeteld bij mijn map
werkt dus perfect.....
werkt dus perfect.....