olie verversen raptor 700
olie verversen raptor 700
ik zou graag vanavond mijn rappieke een onderhoudje geven
nu olieaflaten zie ik volledig zitten maar waar en hoeveel moet ik erin kappen???
ik heb hier al zo wat vanalles gelezen maar kweet nie wat het nu juist is...
greets en thanks voor de hulp heeee
nu olieaflaten zie ik volledig zitten maar waar en hoeveel moet ik erin kappen???
ik heb hier al zo wat vanalles gelezen maar kweet nie wat het nu juist is...
greets en thanks voor de hulp heeee
domma dual Exhaust system, power commander 5 with autotune, +3mm throttle body and stage 3 hotcam with fuel tech air filter and tube, 16-36 overbrenging
Re: olie verversen raptor 700
http://www.raptorforum.com/forums/showt ... hp?t=73976" onclick="window.open(this.href);return false;
Periodic oil replacement
Total amount
1.75 L (1.54 Imp qt, 1.85 US qt)
Quantity in oil tank
1.30 L (1.14 Imp qt, 1.37 US qt)
Quantity in crankcase
0.45 L (0.40 Imp qt, 0.48 US qt)
With oil filter element replacement
Total amount
1.85 L (1.63 Imp qt, 1.96 US qt)
Quantity in oil tank
Quantity in crankcase
0.55 L (0.48 Imp qt, 0.58 US qt)
Periodic oil replacement
Total amount
1.75 L (1.54 Imp qt, 1.85 US qt)
Quantity in oil tank
Quantity in crankcase
0.45 L (0.40 Imp qt, 0.48 US qt)
With oil filter element replacement
Total amount
1.85 L (1.63 Imp qt, 1.96 US qt)
Quantity in oil tank
Quantity in crankcase
0.55 L (0.48 Imp qt, 0.58 US qt)
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Dit bovenstaande staat inderdaad in de service manual.
Nu was ik gisteren bij mcg Racing en ze zeiden me dat er 2.10L in gaat. Dus nu begin ik even te twijfelen.
Als je doet zoals in de handleiding, dan zit je dus op 1,85L. (heb de oliefilter ook veranderd).
Hoeveel doen jullie in de crank case ? want dit is niet echt te controleren, of ben ik mis ?
Nu was ik gisteren bij mcg Racing en ze zeiden me dat er 2.10L in gaat. Dus nu begin ik even te twijfelen.
Als je doet zoals in de handleiding, dan zit je dus op 1,85L. (heb de oliefilter ook veranderd).
Hoeveel doen jullie in de crank case ? want dit is niet echt te controleren, of ben ik mis ?
Drive high so you can fly...
Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
Quad rijders Limburg:
ja ik hou de 1,85l aan.
De 2,10 heb ik ook al eens gedaan en als je dan gaat controleren is hij echt veel te vol.
Grtzzz
De 2,10 heb ik ook al eens gedaan en als je dan gaat controleren is hij echt veel te vol.
Grtzzz
Je neemt een potje en doet daar 0.45 of 0.55L in en dat giet je dan in je crank case?Kev006 schreef:Hoeveel doen jullie in de crank case ? want dit is niet echt te controleren, of ben ik mis ?
Ja zo ver was ik ook al . Maar ik bedoelde eigenlijk, hoe kan je hier controleren of er nog bij kan of dat je te weinig hebt in je crank case.Lazii schreef:Je neemt een potje en doet daar 0.45 of 0.55L in en dat giet je dan in je crank case?Kev006 schreef:Hoeveel doen jullie in de crank case ? want dit is niet echt te controleren, of ben ik mis ?
En dan was het belangrijkste of er wel werkelijk genoeg olie in zit als je maar 1,85L gebruikt. Omdat ze bij men dealer zeggen 2,10L gaat erin. Nja, dan begin ik me vragen te stellen... In het oliereservoir kan ik controleren of er voldoende in zit of niet. Maar in de crank case heb je geen peilstok
Drive high so you can fly...
Quad rijders Limburg:
Quad rijders Limburg:
Als je eerst alles vult zoals in het boekje en hem dan enkele minuutjes laat draaien is de olie al rondgezet, dus veronderstel ik dat alles dan genoeg olie heeft. Dan gewoon eens peilen en desnoods bijvullen als er te weinig in is.
Zo doe ik het tenminste.
Zo doe ik het tenminste.
hallo allemaal.
Heb sinds kort ook de olie proberen te verversen, oliefilter ook maar gelijk vervangen.
nou heb ik de aflaatbout van het moterblok met gevoel vast gedraaid ipv momentsleutel.
Draait deze bout gewoon door? bij mij wel
ik heb niet veel kracht gebruikt. maar ben bang dat ik te ver heb doorgedraaid. hij lekt ook olie daar. al is het om de 5 minuten een drup. heb een bakje eronder geplaatst en na drie dagen lag er een dun laagje olie in
Het zit me niet lekker.
iemand een oplossing?
Heb sinds kort ook de olie proberen te verversen, oliefilter ook maar gelijk vervangen.
nou heb ik de aflaatbout van het moterblok met gevoel vast gedraaid ipv momentsleutel.
ik heb niet veel kracht gebruikt. maar ben bang dat ik te ver heb doorgedraaid. hij lekt ook olie daar. al is het om de 5 minuten een drup. heb een bakje eronder geplaatst en na drie dagen lag er een dun laagje olie in
Het zit me niet lekker.
iemand een oplossing?
-
- Quadracer
- Contacteer:
das niet zo mooi ferry.Ferrrrry schreef:hallo allemaal.
Het zit me niet lekker.
iemand een oplossing?
misschien een beetje teflon tape over je schroefdraad en aandraaien
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
- yamahakoppel
- Quad GOD
stop eens terug uit pakken, uw olie opvangen in een zuivere bak zodat je deze ook terug kunt gebruiken ( giet die door een trechter met een laag keukenrol papier in is ook direct al het mogelijke vuil eruit )
en dan zie je of uw draad beschadigd is 99% is de draad in uw blok kapot, is alluminium
en dan zie je of uw draad beschadigd is 99% is de draad in uw blok kapot, is alluminium
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Ik geloof dat er ook een soort van "kit" bestaat om dit op te lossen, mocht de schroefdraad volledig kapot zijn.
Bij het laatste onderhoud van mijn quad was dit het geval (maar lekte nog niet) en mijn dealer kon dat perfect oplossen zij hij, maar heb ondertussen de quad verkocht aan mijn dealer,dus ik weet niet hoe hij dit heeft klaargespeeld.
Grtz Dirk
Bij het laatste onderhoud van mijn quad was dit het geval (maar lekte nog niet) en mijn dealer kon dat perfect oplossen zij hij, maar heb ondertussen de quad verkocht aan mijn dealer,dus ik weet niet hoe hij dit heeft klaargespeeld.
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Veel voorkomend probleem, heb het ook al aan de hand gehad (maar niet met mijn olieschroef)
Teflon heeft bij mij goed geholpen maar helemaal dicht krijg je hem hier niet mee vrees ik..
Teflon heeft bij mij goed geholpen maar helemaal dicht krijg je hem hier niet mee vrees ik..
Aeon Cobra 50cc
Je kan er ook een oversize bout voor kopen. Hoe het juist werkt weet ik niet, zijn volgens mij net iets groter (of een maatje groter) en zijn zelftappend. Zou het zelf ook moeten doen. Bij mijn laatste onderhoud ook gezien dat de dealer er iets had aangedaan omdat die doordraait.
-
- Quadracer
- Contacteer:
Lazii schreef:Je kan er ook een oversize bout voor kopen. Hoe het juist werkt weet ik niet, zijn volgens mij net iets groter (of een maatje groter) en zijn zelftappend. Zou het zelf ook moeten doen. Bij mijn laatste onderhoud ook gezien dat de dealer er iets had aangedaan omdat die doordraait.
Een zelftappende! dan zit je met al die shit in je carter als je dat niet goed reinigd!!
die kun je er niet zomaar indraaien hoor , Ik zou dat never nooit niet doen.
kun je het misschien oplossen met een dikkere koperen ring tussen je bout en blok misschien dat ie dan wel pakt??
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
goed schoonmaken en ontvetten en dan loctite 542 hydraulic sealant op de bout doen, blijft goed zitten. Gebruik nooit teflon voor zulke dingen, want teflon heeft als eigenschap dat het wil oplossen in bepaalde olien