LTZ 400 Iridium Sparkplug

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Suzuki Monster
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 mei, 2011 06:10
Locatie: Genk

LTZ 400 Iridium Sparkplug

Bericht door Suzuki Monster »

Zoals sommigen onder jullie al weten heb ik een klein ongeval gehad met een prikkeldraad. Alles is ondertussen al hersteld. Een sensor van mijn radiator was uitgescheurd en verschillende kabels aan mijn aan mijn stuur waren over.

Ik heb van de gelegenheid dat mijn kappen eraf lagen gebruik gemaakt om mijn bougie te vernieuwen. In de plaats van een gewone heb ik er een Iridium bougie ingestoken. Nu loopt mijn motor onzuiver, knalt hij uit de uitlaat en verzuipt hij regelmatig.
Ik vroeg mij af of dit met de bougie te maken heeft( heb ik nu misschien een kleinere sproeier nodig?) of kan het ook te maken hebben met het feit dat ik verschillende kabels ( onder andere die van de sensor aan mijn duimgas) met lusterklemmen heb doorverbonden?
Kristof/Ltz
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 65
Lid geworden op: di 22 feb, 2011 23:33

Re: LTZ 400 Iridium Sparkplug

Bericht door Kristof/Ltz »

Ik had vroeger in mijn ltz ook een ngk cr8eix iridium bougie zitten.

Nooit geen problemen mee gehad.
jakke_raptor
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 67
Lid geworden op: za 21 mar, 2009 19:00
Locatie: Hulshout

Re: LTZ 400 Iridium Sparkplug

Bericht door jakke_raptor »

ik ben bij mijn raptor ook overgeschakeld naar een iridium bougie en bij mij loopt hij zelfs beter, minder onregelmatig tov
de gewone bougie ! dus vermoed dat het prob ergens anders gaat zitten !
als de kappen er nog afliggen kan je mss de oude bougie nog eens terug proberen !

grtz
Suzuki Monster
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 mei, 2011 06:10
Locatie: Genk

Re: LTZ 400 Iridium Sparkplug

Bericht door Suzuki Monster »

Het probleem zat ergens in de bekabeling... alles nog eens opnieuw verbonden en toen liep hij weer vlotjes. Hierdoor ook te weten gekomen dat mijn batterij zijn beste tijd gehad heeft, dus maar direct een nieuwe besteld. Deze ingebouwd en toen wou ik hem starten om te testen, draait mijn startmotor toch wel niet dol. :x Hoor hem draaien, maar pakt ergens precies niet. Iemand hier ervaring mee?
Plaats reactie