koso RX2

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
geoffrey83
Toeschouwer
Toeschouwer

koso RX2

Bericht door geoffrey83 »

Graag had ik een koso rx2 geplaatst op mijn raptor 700. Wie kan er mij helpen met welke onderdelen ik allemaal moet bestellen zodat alle functies werken? Waar op te letten bij aansluiting en instelling? Waar het best te bestellen?

Groeten
geoffrey83
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: koso RX2

Niemand die kan helpen?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

ik had m,n spulletjes gehaald bij speed-parts.nl goede service. zag alleen dat de website eruit ligt?

bij een koso kitje krijg je de sensors bij alleen zul je misschien nog een paar adapters nodig hebben om ze op te installeren.
deze kun je ook vaak bij dezelfde winkels bestellen.
voor de rest gewoon goed lezen en de tijd ervoor nemen.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
geoffrey83
Toeschouwer
Toeschouwer

Heb jij de olietemperatuur ook op het oliereservoir aangesloten? Ivm dichting en ijzervijlsel in het carter. Hoe werkt de benzinemeter? extraatjes voor?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

geoffrey83 schreef:Heb jij de olietemperatuur ook op het oliereservoir aangesloten? Ivm dichting en ijzervijlsel in het carter. Hoe werkt de benzinemeter? extraatjes voor?
nee, ik heb alleen de water temperatuur aangesloten en moet zeggen dat het al veel nut heeft gehad.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Lazii
Quadrider
Quadrider

Bericht door Lazii »

geoffrey83 schreef:Heb jij de olietemperatuur ook op het oliereservoir aangesloten? Ivm dichting en ijzervijlsel in het carter. Hoe werkt de benzinemeter? extraatjes voor?
Ik heb de oliesensor op het reservoir aangesloten. Moet je wel zelf een busje maken en erop lassen. Natuurlijk na dit alles eens goed kuisen dat er geen afval in blijft liggen.

En de benzinemeter werkt met een vlotter. Iets dat een raptor niet heeft (de mijne toch niet). Maar dat ga ik deze winter zelf proberen te fixen.

Watersensor zou ik er ook bij opzetten. Je kan nooit genoeg informatie hebben :p Die zat bij mij wel niet bij in het pakket. Dus veel kans dat je die apart gaat moeten bijkopen.

Ik heb de mijne bij Jenzie gekocht en die heeft het ook aangesloten. En het werkt nog altijd zeer goed :duimhoog:
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

benzine meter heb ik ook aangesloten alleen heb ik er wat aanpassingen voor moeten maken.
de mijne geeft gewoon vol aan tot het fabrieks brandstof ledje aangaat, dan geeft de teller leeg aan en begint ie te knipperen dat je moet tanken.
oftewel heb je geen echt brandstof niveau meter maar gewoon vol of tanken aub. hihi.
AfbeeldingAfbeelding
micky010
Quadrider
Quadrider

Bericht door micky010 »

Nee tjobbie dat licht aan je motor 8)
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

oh hihi, is het dat?! :lol:
AfbeeldingAfbeelding
geoffrey83
Toeschouwer
Toeschouwer

alvast bedankt he jongens. Voor de watertemperatuursensor hoe groot is die huls ? Is dat 35mm??
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

geoffrey83 schreef:alvast bedankt he jongens. Voor de watertemperatuursensor hoe groot is die huls ? Is dat 35mm??
22mm :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Timmeh89
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Timmeh89 »

Ik heb ook zo'n rx2 op me quad heb zelf beugeltje gemaakt voor de wielsensor, adaptertje voor watertemperatuur, ben laatst bezig geweest met de RPM draad. Alleen de benzine meter durf ik nog niet aan te sluiten.

Staat iets op me papier van: The fuel sensor is electronic type, please don't parallel connection with the original- otherwise the fuel gauge won't display. The wrong installation of the fuel wiring may cause the meter break.

Hoe hebben jullie dit gemaakt dan?
Raptor 700 SE
Timmeh89
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Timmeh89 »

Kan iemand me hiermee helpen??

alvast bedankt! Groeten
Raptor 700 SE
Lazii
Quadrider
Quadrider

Bericht door Lazii »

Ik heb hem momenteel niet aangesloten. Ben van plan er eens zelf een vlotter in te bouwen. Ik dacht dat tjobbie de ori heeft aangesloten. De meter blijft vol tot de sensor een signaal geeft en dan geeft je meter een lager peil aan dacht ik. Het zou dus gewoon 2 standen hebben. Vol en bijna leeg.
Timmeh89
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Timmeh89 »

Oke, ja dat zou ook nog wel is kunnen als je beetje technisch bent moet dat wel gaan! Ik denk dat ik hem voorlopig nog maar even los laat liggen voor dat ik de teller opblaas ofzo haha iig bedankt!
Raptor 700 SE
Plaats reactie