Laurens' Banshee Rebuild Project - Up. P33
Laurens' Banshee Rebuild Project - Up. P33
Hallo allemaal
Ik zal eerst beginnen met mezelf voor te stellen voor degene die me nog niet kennen.
Ik ben Laurens, 16j, en woon in Meeuwen (Meeuwen-Gruitrode) in Belgisch Limburg.
Ik heb onlangs mn 2008 Suzuki LTZ400 verkocht omdat ik iets anders wou.
Ik rij al 6 jaar met quads en heb al heel wat materiaal gehad.
Ik zag een tijdje geleden 2 Yamaha Banshee's staan voor een mooie prijs, en na dit even besproken te hebben met mn vader zijn we dan vandaag eens gaan kijken.
Na 175KM ( ) gereden te hebben kwamen we aan.
De beide quads starten goed en rijden ook mooi, maar er is echter nogal wat werk aan.
Het zijn 2 blauwe Banshee's, een van 1998 en een van 2000
De '98 is in betere staat, maar de '00 is minder goed.
Maar even genoeg gezeverd, eerst tijd voor wat foto's!
Mijn Banshee ('98)
Vader's Banshee ('00)
Onderweg naar huis (Gemaakt met mn gsm, dus niet de beste kwaliteit)
Terug thuis hebben we dan besloten om ze meteen te testen, dus crosspak aan en gassen met dat ding!
In het begin is het wel wennen, zeker omdat we allebei 4t gewoon zijn en dit is toch heel wat anders, zo'n 2cyl 2t!
Ze deden het beide redelijk goed, er moet natuurlijk nog wat aan gesleuteld worden om het goed te krijgen, maar de blokjes zijn eig nog super!
Het uiterlijk is wat anders.. De helft van de schroeven missen, er is veel lak van de kader, a-armen en achterbrug, en onderhoud hebben de vorige eigenaars niet echt naar gekeken..
Wat foto's hierbij:
De luchtfilter
De kettingbeschermer is zo krom als iets en de ketting is ook niet meer wat hij geweest is en is ook niet echt aangespannen
Maar al bij al was het toch een tof ritje!
Onderweg naar huis, ong nog een 1.5km hadden we al ons eerste probleempje
Ik was een uitlaat verloren!
De uitlaten waren al hennig verroest, en nu was het beugeltje afgescheurd, waardoor hij was losgekomen, maar er komen toch andere uitlaten op!