Laurens' Banshee Rebuild Project - Up. P33
Laurens' Banshee Rebuild Project - Up. P33
Hallo allemaal
Ik zal eerst beginnen met mezelf voor te stellen voor degene die me nog niet kennen.
Ik ben Laurens, 16j, en woon in Meeuwen (Meeuwen-Gruitrode) in Belgisch Limburg.
Ik heb onlangs mn 2008 Suzuki LTZ400 verkocht omdat ik iets anders wou.
Ik rij al 6 jaar met quads en heb al heel wat materiaal gehad.
Ik zag een tijdje geleden 2 Yamaha Banshee's staan voor een mooie prijs, en na dit even besproken te hebben met mn vader zijn we dan vandaag eens gaan kijken.
Na 175KM ( ) gereden te hebben kwamen we aan.
De beide quads starten goed en rijden ook mooi, maar er is echter nogal wat werk aan.
Het zijn 2 blauwe Banshee's, een van 1998 en een van 2000
De '98 is in betere staat, maar de '00 is minder goed.
Maar even genoeg gezeverd, eerst tijd voor wat foto's!
Mijn Banshee ('98)
Vader's Banshee ('00)
Onderweg naar huis (Gemaakt met mn gsm, dus niet de beste kwaliteit)
Terug thuis hebben we dan besloten om ze meteen te testen, dus crosspak aan en gassen met dat ding!
In het begin is het wel wennen, zeker omdat we allebei 4t gewoon zijn en dit is toch heel wat anders, zo'n 2cyl 2t!
Ze deden het beide redelijk goed, er moet natuurlijk nog wat aan gesleuteld worden om het goed te krijgen, maar de blokjes zijn eig nog super!
Het uiterlijk is wat anders.. De helft van de schroeven missen, er is veel lak van de kader, a-armen en achterbrug, en onderhoud hebben de vorige eigenaars niet echt naar gekeken..
Wat foto's hierbij:
De luchtfilter
De kettingbeschermer is zo krom als iets en de ketting is ook niet meer wat hij geweest is en is ook niet echt aangespannen
Maar al bij al was het toch een tof ritje!
Onderweg naar huis, ong nog een 1.5km hadden we al ons eerste probleempje
Ik was een uitlaat verloren!
De uitlaten waren al hennig verroest, en nu was het beugeltje afgescheurd, waardoor hij was losgekomen, maar er komen toch andere uitlaten op!
Zo, dat was het voor nu, morgen mss al wat spullen halen voor een groot onderhoud te doen.
De rebuild van de mijne is voor na het bouwverlof, als mn vader terug aan het werken is heb ik tijd genoeg.
Ik zal eerst beginnen met mezelf voor te stellen voor degene die me nog niet kennen.
Ik ben Laurens, 16j, en woon in Meeuwen (Meeuwen-Gruitrode) in Belgisch Limburg.
Ik heb onlangs mn 2008 Suzuki LTZ400 verkocht omdat ik iets anders wou.
Ik rij al 6 jaar met quads en heb al heel wat materiaal gehad.
Ik zag een tijdje geleden 2 Yamaha Banshee's staan voor een mooie prijs, en na dit even besproken te hebben met mn vader zijn we dan vandaag eens gaan kijken.
Na 175KM ( ) gereden te hebben kwamen we aan.
De beide quads starten goed en rijden ook mooi, maar er is echter nogal wat werk aan.
Het zijn 2 blauwe Banshee's, een van 1998 en een van 2000
De '98 is in betere staat, maar de '00 is minder goed.
Maar even genoeg gezeverd, eerst tijd voor wat foto's!
Mijn Banshee ('98)
Vader's Banshee ('00)
Onderweg naar huis (Gemaakt met mn gsm, dus niet de beste kwaliteit)
Terug thuis hebben we dan besloten om ze meteen te testen, dus crosspak aan en gassen met dat ding!
In het begin is het wel wennen, zeker omdat we allebei 4t gewoon zijn en dit is toch heel wat anders, zo'n 2cyl 2t!
Ze deden het beide redelijk goed, er moet natuurlijk nog wat aan gesleuteld worden om het goed te krijgen, maar de blokjes zijn eig nog super!
Het uiterlijk is wat anders.. De helft van de schroeven missen, er is veel lak van de kader, a-armen en achterbrug, en onderhoud hebben de vorige eigenaars niet echt naar gekeken..
Wat foto's hierbij:
De luchtfilter
De kettingbeschermer is zo krom als iets en de ketting is ook niet meer wat hij geweest is en is ook niet echt aangespannen
Maar al bij al was het toch een tof ritje!
Onderweg naar huis, ong nog een 1.5km hadden we al ons eerste probleempje
Ik was een uitlaat verloren!
De uitlaten waren al hennig verroest, en nu was het beugeltje afgescheurd, waardoor hij was losgekomen, maar er komen toch andere uitlaten op!
Zo, dat was het voor nu, morgen mss al wat spullen halen voor een groot onderhoud te doen.
De rebuild van de mijne is voor na het bouwverlof, als mn vader terug aan het werken is heb ik tijd genoeg.
Laatst gewijzigd door -Laurens- op ma 21 okt, 2013 15:18, 31 keer totaal gewijzigd.
Yamaha YFZ480Build in progress
Re: Laurens' Yamaha Banshee Rebuild Project
ga ik zeker en vast volgen
en de plannen die je hebt zien er goed uit
en de plannen die je hebt zien er goed uit
suzuki ltz 400 special edition
-
- Quad Master
Aha, het is een banshee geworden
Ze kunnen beude precies wel een rebuild gebruiken... zeker als je er eens mee op circuit zou gaan... die ophanging kan beter Zorg maar dat je veel pullekes olie en benzine hebt staan, die dingen hebben dorst
Ze kunnen beude precies wel een rebuild gebruiken... zeker als je er eens mee op circuit zou gaan... die ophanging kan beter Zorg maar dat je veel pullekes olie en benzine hebt staan, die dingen hebben dorst
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
- FLIPmode
- Quadracer
- Contacteer:
Hey Laurens mooie machines!
Wel beetje voorzichtig daar opt militair domein hé (ben daar ook al eens militairen tegen gekomen en was net op tijd weg)
Wel beetje voorzichtig daar opt militair domein hé (ben daar ook al eens militairen tegen gekomen en was net op tijd weg)
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
ja, er is wat werk aan, maar dat is net het leuke eraan!Belgian Pro schreef:Aha, het is een banshee geworden
En ja, dat ze dorst hebben heb ik al gemerkt!
Bedankt!FLIPmode schreef:Hey Laurens mooie machines!
Ja, het is op de brandweg, maar normaal komen we daar juist langs (loopt een bos langs en wat velden) maar gisteren waren we daar even gestopt wat we normaal niet doen, maar we zijn altijd voorzichtig!
@Robin95: indd, het was ook de mijne, en ik moet zeggen, ze zijn gewoon super!
Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
Proficiat met jullie Banshee's,
tof dat er weer 2 banshee-eigenaars bij gekomen zijn.
tof dat er weer 2 banshee-eigenaars bij gekomen zijn.
Yamaha Banshee 350 2011 (kleuren 2007)"Low-Rider"
@Jenzie: Bedankt man! Ik ben er ook trots op, in een keer 2 Banshee's in de garage is toch er leuk
Zo, tijd voor een eerste kleine update;
We zijn vandaag even naar de Quadshop geweest en heb versnellingsbakolie (Putoline), een luchtfilter (DT1) en ook nieuwe handschoenen (Fox Dirtraw) gekocht.
Dan ben ik 'even' (3u ong) naar achter geweest en heb de luchtfilterbak zuiver gemaakt.
Deze was zo smerig als iets en op de bodem lag wel zeker 1cm rotzooi en vuiligheid.
Dit eenmaal klaar zag het er al weer veel beter uit:
Uiteindelijk lagen ze allebei al half uit elkaar, dus morgen terug in elkaar zetten en mss nog een ritje maken!
We zijn vandaag even naar de Quadshop geweest en heb versnellingsbakolie (Putoline), een luchtfilter (DT1) en ook nieuwe handschoenen (Fox Dirtraw) gekocht.
Dan ben ik 'even' (3u ong) naar achter geweest en heb de luchtfilterbak zuiver gemaakt.
Deze was zo smerig als iets en op de bodem lag wel zeker 1cm rotzooi en vuiligheid.
Dit eenmaal klaar zag het er al weer veel beter uit:
Uiteindelijk lagen ze allebei al half uit elkaar, dus morgen terug in elkaar zetten en mss nog een ritje maken!
heb je er eigelijk serieuze plannen voor? wil je er een lowrider van maken of hem klaarmaken voor te racen
<3 Yamaha Raptor 350 <3
sowieso off road, want er zitten geen papieren bij :/
Maar er komen een stel dikke uitlaten onder en mss ook nog verbrede a-armen en beter vering, maar er gaat hoofdzakelijk off road en cross mee gereden worden
Maar er komen een stel dikke uitlaten onder en mss ook nog verbrede a-armen en beter vering, maar er gaat hoofdzakelijk off road en cross mee gereden worden
Hmm de banshee is en blijft een dikke crosser, maaruh, aangezien zijn reputatie etc. Lijkt het je niet handig om eerst eens dat blok open te gooien kijken of alles nog in goede staat is eer je dadelijk brokken rijdt?
Altans dat zou ik doen. Het is in ieder geval geen warrior die wel wat kan hebben
Altans dat zou ik doen. Het is in ieder geval geen warrior die wel wat kan hebben