RuffRyder's Banshee (semi) rebuild
RuffRyder's Banshee (semi) rebuild
Eej mannen, nieuw op het forum hier omdat ik jullie ook even wil laten meekijken met mijn projectje en natuurlijk om jullie projectjes ook te bekijken. Heb net al even een beetje rondgekeken en heb al heel wat leuke dingen gezien, big up!
Ik heb zelf sinds 'n aantal jaren een `99 Banshee in goede staat met een originele blauwe look. Afgelopen jaar was ik deze look echter beu en ben ik langzaam begonnen aan wat modificaties, ik ga voor een custom streetlook.
Ben begonnen met de optiek, nu langzaam ook begonnen met de motor te upgraden.
Enkele mods tot nu toe:
* frame gepoedercoat (hamerslag)
* onderste a-armen, nerfbars, footpegs, heelguards, kentekenplaathouder en grabbar gepoedercoat (zwart)
* zwarte nerfbar netten
* weber verstelbare voorvering
* billet bumper zwart
* billet throttle en brake cover
* gepolijste velgen van een bombardier, en om die te laten passen:
* custom made aluminium schijven met juiste steekmaat voor achtervelgen
* ART spoorverbreders voor en achter (velgen hiervoor speciaal voor laten uitkronen om passend te krijgen)
* ART parking brake block off plate
* FMF fatty's
* twin-air filter
* custom zadelhoed met opgestickte vlammen
* led-verlichting armaturen voor en achter (nog monteren)
* unieke kappenset "aqua fuse" dipped, ed hardy design (nog monteren)
* carbon-look radiator kap (nog monteren)
* billet radiator cover (nog monteren)
* clutch cover met skull plate (nog monteren)
* nieuwe 30mm OKO carburateurs (nog monteren)
* billet oil dipstick (onderweg)
* zwarte Tag T2 fatbar (onderweg)
Ik moet nog enkele onderdelen gaan bestellen, maar wil 'm nu eerst rijklaar maken met de spullen die ik heb.
Zal ook even wat foto's posten gaandeweg. Hier alvast wat foto's die ik al op mijn pc heb staan van een tijdje terug, ben inmiddels iets verder; hij staat :
Hangend aan de ketting, bezig aan ophanging voorzijde
Showing some ass. Aan elke zijde komt het wiel een heel stuk naar buiten a.g.v. de spoorverbreders i.c.m. de alu schijf.
De voorvelgen heb ik omgedraaid; normaal valt de diepe kant v/d velg over de remklauwen heen. Nu heb ik de banden er andersom op gelegd en zit de diepe kant aan de buitenzijde. In combinatie met de spoorverbreders levert het een mooi resultaat...
Velgmaat achter 10" x 10J...
Ik zal dalijk ook even een foto maken van het pas binnen gekomen achterspatbord.
Ik heb zelf sinds 'n aantal jaren een `99 Banshee in goede staat met een originele blauwe look. Afgelopen jaar was ik deze look echter beu en ben ik langzaam begonnen aan wat modificaties, ik ga voor een custom streetlook.
Ben begonnen met de optiek, nu langzaam ook begonnen met de motor te upgraden.
Enkele mods tot nu toe:
* frame gepoedercoat (hamerslag)
* onderste a-armen, nerfbars, footpegs, heelguards, kentekenplaathouder en grabbar gepoedercoat (zwart)
* zwarte nerfbar netten
* weber verstelbare voorvering
* billet bumper zwart
* billet throttle en brake cover
* gepolijste velgen van een bombardier, en om die te laten passen:
* custom made aluminium schijven met juiste steekmaat voor achtervelgen
* ART spoorverbreders voor en achter (velgen hiervoor speciaal voor laten uitkronen om passend te krijgen)
* ART parking brake block off plate
* FMF fatty's
* twin-air filter
* custom zadelhoed met opgestickte vlammen
* led-verlichting armaturen voor en achter (nog monteren)
* unieke kappenset "aqua fuse" dipped, ed hardy design (nog monteren)
* carbon-look radiator kap (nog monteren)
* billet radiator cover (nog monteren)
* clutch cover met skull plate (nog monteren)
* nieuwe 30mm OKO carburateurs (nog monteren)
* billet oil dipstick (onderweg)
* zwarte Tag T2 fatbar (onderweg)
Ik moet nog enkele onderdelen gaan bestellen, maar wil 'm nu eerst rijklaar maken met de spullen die ik heb.
Zal ook even wat foto's posten gaandeweg. Hier alvast wat foto's die ik al op mijn pc heb staan van een tijdje terug, ben inmiddels iets verder; hij staat :
Hangend aan de ketting, bezig aan ophanging voorzijde
Showing some ass. Aan elke zijde komt het wiel een heel stuk naar buiten a.g.v. de spoorverbreders i.c.m. de alu schijf.
De voorvelgen heb ik omgedraaid; normaal valt de diepe kant v/d velg over de remklauwen heen. Nu heb ik de banden er andersom op gelegd en zit de diepe kant aan de buitenzijde. In combinatie met de spoorverbreders levert het een mooi resultaat...
Velgmaat achter 10" x 10J...
Ik zal dalijk ook even een foto maken van het pas binnen gekomen achterspatbord.
Laatst gewijzigd door RuffRyder op vr 19 aug, 2011 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
///////////////////////////////Ride Or Die\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Re: RuffRyder's Banshee (semi) rebuilt
Thx mate, komt goedmaxxer schreef:
Suc6!
To be continued...
///////////////////////////////Ride Or Die\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Re: RuffRyder's Banshee (semi) rebuilt
Alweer een banshee
Deze ga ik zeker volgen.
Succes ermee
Deze ga ik zeker volgen.
Succes ermee
Yamaha banshee
Re: RuffRyder's Banshee (semi) rebuilt
Weer een Banshee-collega bij
Deze volg ik ook zeker!
Deze volg ik ook zeker!
Yamaha YFZ480Build in progress
Re: RuffRyder's Banshee (semi) rebuilt
Weer een Banshee-collega erbij!
Veel succes met je project.
Veel succes met je project.
Laatst gewijzigd door jenzie op vr 19 aug, 2011 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Yamaha Banshee 350 2011 (kleuren 2007)"Low-Rider"
Re: RuffRyder's Banshee (semi) rebuilt
jenzie schreef:Weer een banshee-collega erbij!
Veel succes met je project.
Idem !!
Re: RuffRyder's Banshee (semi) rebuilt
Thx collega's.
Ik heb afgelopen week de carburateurs en het achterspatbord binnen gekregen, net even een paar foto's van geschoten:
30MM OKO, eens kijken wat deze mij gaan brengen... Ben alleen aan het twijfelen of ik Boyesen reed valves op de originele cage ga zetten of dat ik toch de complete set V-Force3 voor deze carbs ga plaatsen, het blok zelf is namelijk nog vrij origineel. Wat is jullie mening? Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar de V3's, maar heb mijn twijfels of het wel zoveel meer uitmaakt t.o.v. de Boyesen valves met de huidige set-up...
hier ben ik blij mee, lang op moeten wachten: is 2 maanden onderweg geweest en gelukkig onbeschadigd aangekomen. De rest van de kappenset had ik al binnen maar heb ik niet bij de hand om even een foto van te maken, wordt iets voor later.
Uniek design voor een kappenset, leuk om te weten dat er maar één zo'n set op de wereld bestaat, ik zeg gangsterrrr
Is alleen moeilijk te fotograferen door de blanke lak en komt op de foto niet zo mooi tot uiting. In het echt is het veel duidelijker.
Vandaag heb ik wel even de tijd om de carbs er alvast op te schroeven, ik zal de fotocamera bij de hand houden.
Ik heb afgelopen week de carburateurs en het achterspatbord binnen gekregen, net even een paar foto's van geschoten:
30MM OKO, eens kijken wat deze mij gaan brengen... Ben alleen aan het twijfelen of ik Boyesen reed valves op de originele cage ga zetten of dat ik toch de complete set V-Force3 voor deze carbs ga plaatsen, het blok zelf is namelijk nog vrij origineel. Wat is jullie mening? Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar de V3's, maar heb mijn twijfels of het wel zoveel meer uitmaakt t.o.v. de Boyesen valves met de huidige set-up...
hier ben ik blij mee, lang op moeten wachten: is 2 maanden onderweg geweest en gelukkig onbeschadigd aangekomen. De rest van de kappenset had ik al binnen maar heb ik niet bij de hand om even een foto van te maken, wordt iets voor later.
Uniek design voor een kappenset, leuk om te weten dat er maar één zo'n set op de wereld bestaat, ik zeg gangsterrrr
Is alleen moeilijk te fotograferen door de blanke lak en komt op de foto niet zo mooi tot uiting. In het echt is het veel duidelijker.
Vandaag heb ik wel even de tijd om de carbs er alvast op te schroeven, ik zal de fotocamera bij de hand houden.
///////////////////////////////Ride Or Die\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Re: RuffRyder's Banshee (semi) rebuild
Als je blok volledig standaard is zou ik eerder de standaard carburatoren laten zitten en enkel de sproeiers aanpassen.
De grotere carburatoren zou ik pas plaatsen als je je cilinderinhoud gaat vergroten.
Wat je wel kan doen is boyessen of V-Force 3 reeds plaatsen,deze geven een snellere gasrespons.
Ik ga ook pas naar grotere carburatoren als mijn Big Bore kit binnen is.
De grotere carburatoren zou ik pas plaatsen als je je cilinderinhoud gaat vergroten.
Wat je wel kan doen is boyessen of V-Force 3 reeds plaatsen,deze geven een snellere gasrespons.
Ik ga ook pas naar grotere carburatoren als mijn Big Bore kit binnen is.
Yamaha Banshee 350 2011 (kleuren 2007)"Low-Rider"
Re: RuffRyder's Banshee (semi) rebuild
Heb op advies van een Banshee expert deze carbs aangeschaft. Hij zei dat je tot 30mm kan gaan zonder dat je verder al te veel dient aan te passen en toch een leuke vermogenswinst kan verkrijgen. Boven deze 30mm heb je volkomen gelijk Jenzie, dan werken ze alleen maar goed als je de cilinderinhoud vergroot.jenzie schreef:Als je blok volledig standaard is zou ik eerder de standaard carburatoren laten zitten en enkel de sproeiers aanpassen.
De grotere carburatoren zou ik pas plaatsen als je je cilinderinhoud gaat vergroten.
Wat je wel kan doen is boyessen of V-Force 3 reeds plaatsen,deze geven een snellere gasrespons.
Ik ga ook pas naar grotere carburatoren als mijn Big Bore kit binnen is.
Ik heb de carbs vanmiddag gemonteerd en n kleine proefrit gemaakt, resultaat is 100%!
Volgende stap wordt dan toch de vforce3 reed cages, in de tussentijd even de juiste afstelling vinden. In afwachting op VF3 ga ik de led-verlichting en de kappenset monteren. De fatbar komt 1 dezer dagen ook binnen dus die gaat er dan ook meteen op.
Zal morgen n paar pics plaatsen zoals die vandaag erbij stond.
@Jenzie: ben benieuwd naar je BBkit kerel, hou me op de hoogte!
///////////////////////////////Ride Or Die\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Re: RuffRyder's Banshee (semi) rebuild
Ja man, thx! Die set is echt gruwelijk.maxxer schreef:Die kappenset is geweldig
///////////////////////////////Ride Or Die\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Re: RuffRyder's Banshee (semi) rebuild
Montage nieuwe carburateurs
Wielen wat opgepoetst
Ander koppelingsdeksel, die wat erop zit is iets beschadigd.
De originele oliepeilstok van kunststof had ik het schroefdraad van kapot gedraaid, dus meteen maar een nieuwe billet van aluminium besteld en binnengekregen.
Up next: Verlichting monteren voor en achter.
Wielen wat opgepoetst
Ander koppelingsdeksel, die wat erop zit is iets beschadigd.
De originele oliepeilstok van kunststof had ik het schroefdraad van kapot gedraaid, dus meteen maar een nieuwe billet van aluminium besteld en binnengekregen.
Up next: Verlichting monteren voor en achter.
///////////////////////////////Ride Or Die\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Re: RuffRyder's Banshee (semi) rebuild
staat wel super ruig
wielen omgedraait en verbreders
maar wat zal dat waardeloos sturen
wielen omgedraait en verbreders
maar wat zal dat waardeloos sturen
never drive faster then your angel can fly