lagers op da achter as

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

lagers op da achter as

Bericht door S.W.A.T. »

een klein vraagske ik heb juist mijn achter as uit genomen en mijn rolementen ter uit gedaan om te vervangen en daar zitten half geblindeerde rollagers in de buiten kant is dicht en de binnen kant is open en aan de binnen kant tussen die twee lagers inzit een bus en in die bus zat vermoedelijk vet in waar ik niet echt veel meer van terug vond :? maar de vraag is nu als ik er lagers in zet die aan bijde kant geblindeerd zijn moet er dan nog vet in die bus ik veronderstel van niet want dat vet kan dan toch niet meer in de lagers teregt komen of ben ik verkeert :?
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

heel juist.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

sg6 ik heb die tipes wat ge me heb gegeven op geschreven ga morgen er mee naar een zaak en neem de oude lagers mee maar voor die lagers aan de buiten kant zit iets van rubber moet ik die ook vervangen?
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

S.W.A.T. schreef:sg6 ik heb die tipes wat ge me heb gegeven op geschreven ga morgen er mee naar een zaak en neem de oude lagers mee maar voor die lagers aan de buiten kant zit iets van rubber moet ik die ook vervangen?

dit zijn stofafdichtingen en denk niet dat je dees gaat vinden alhoewel ik die wel zien liggen heb op het werk. Je kunt ze vervangen en indien je ze niet vervangt doe je rondom een beke vet rond waar de as doorkomt.
Vraag eens in de handel of ze zo een ringen hebben en laat dit me eens weten alsook de prijs ervan.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

ok zal ik doen en de nummer van de lager zal ik hier ook op het forum zetten is altijd handig als iemand het ook ooit moet vervangen :wink:
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

die stofringen moet je niet perse vervangen omwille dat je toch al afgesloten lagers steekt
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

het is al gefixt :lol: heb twee nieuwe lagers gezet geblindeerde 33euro en twee stofringen 7.50euro dus dat viel mee in prijs en het was twee keer niets dat zetten heb gelijk ook ineens nieuw keting en tandwielen vervangen en twee nieuw achter banden gezet :wink: de twee voorste had ik voorige week vervangen en in de week heb ik nieuw olie,oliefilter en nieuwe luchtfilter gezet dus nu kan ik weer een tijdje verder :wink:
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

welk type steekt er nu in en van welk merk??
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

van nsk bearings tip numer 6008ddu omdat een vriend van me werkt met die die steekt dien in de buatte van de saab en heb ze via die gast :wink:
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

aah alle dan.

voor de mensen die willen weten waarom die cijfers daarvoor staan awel ik ga het heeeeeel kort houden want de rest gade toch nie verstaan :lol: .

De 2 laatste cijfers moet je vermenigvuldigen met 5 en dan bekom je de diameter van de binneste ring. de asdikte in dit geval. Maar natuurlijk zitten er ook speciale gevallen tss. :wink:
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door S.W.A.T. »

ge moet het maar allemaal weten :wink:
Plaats reactie