Ook even voorstellen!
Ook even voorstellen!
Ik zit hier nu al tijdje maar heb mezelf nog geen eens goed voorgesteld
Ik heb een Bassie uit 2008 (ja een bassie )
Ik heb een bashan uit 2008 hij was geel maar nu heb ik gaandeweg alles aangepakt! Alle draagarmen lagers boutjes voor (rvs) vervangen.
Een nieuwe bullbar, nerfbar, uitlaat, handkappen, handgas geplaats,. powerfilter, tuning CDI EGR klep verwijdert Kortom een heerlijk lopende en naar mijn idee mooi uitziende snelle quad.
Het is geen standaard bassie meer ( geen rammels losvliegende onderdelen of als een voetzoeker over de weg meer)
Sven
Ik heb een Bassie uit 2008 (ja een bassie )
Ik heb een bashan uit 2008 hij was geel maar nu heb ik gaandeweg alles aangepakt! Alle draagarmen lagers boutjes voor (rvs) vervangen.
Een nieuwe bullbar, nerfbar, uitlaat, handkappen, handgas geplaats,. powerfilter, tuning CDI EGR klep verwijdert Kortom een heerlijk lopende en naar mijn idee mooi uitziende snelle quad.
Het is geen standaard bassie meer ( geen rammels losvliegende onderdelen of als een voetzoeker over de weg meer)
Sven
Laatst gewijzigd door slowstart op za 03 sep, 2011 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ook even voorstellen!
ziet er mooi uit heb zelf ook zo'n bumper op men bassie allen is mijn bassie tog iets pittiger als de jouwen dagt ik zo
Laatst gewijzigd door bashan259 op do 01 sep, 2011 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad ik zie genoeg dure raptor,s enz.. te koop staan van mensen die er al snel de brui aan geven. Ik weet nu dat ik een quad bezitten helemaal top vindt. En met een bassie is een ding zeker je leert snel sleutelen. (gelukkig ben ik er aardig handig in)
Maar ik ga een spaarrekening openen om volgend jaar toch wel een stap omhoog te kunnen gaan!
Een KTM dat lijkt mij wel erg gaaf! maar daar moet je toch wel diep in de buidel tasten
Maar ik ga een spaarrekening openen om volgend jaar toch wel een stap omhoog te kunnen gaan!
Een KTM dat lijkt mij wel erg gaaf! maar daar moet je toch wel diep in de buidel tasten
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
Ziet er goed uit , houd er wel rekening mee dat een RVS bout zwakker is dan een stale bout. dit omdat zachter materiaal is. je kunt dus niet zomaar overal een rvs bout in draaien.
maar voor de low-budget rijders is dat een leuke leer quad
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Mooie tip dankje! Ik heb ze zitten in de bumper/nerfbar/verlichting en kappen aansluitingen (die trilde allemaal los)sjmallie94 schreef:Ziet er goed uit , houd er wel rekening mee dat een RVS bout zwakker is dan een stale bout. dit omdat zachter materiaal is. je kunt dus niet zomaar overal een rvs bout in draaien.
Maar inderdaad rvs is zachter dat was ik alweer vergeten (school alweer een tijdje terug )
-
- Quadracer
- Contacteer:
welkom slowstartslowstart schreef:Mooie tip dankje! Ik heb ze zitten in de bumper/nerfbar/verlichting en kappen aansluitingen (die trilde allemaal los)sjmallie94 schreef:Ziet er goed uit , houd er wel rekening mee dat een RVS bout zwakker is dan een stale bout. dit omdat zachter materiaal is. je kunt dus niet zomaar overal een rvs bout in draaien.
Maar inderdaad rvs is zachter dat was ik alweer vergeten (school alweer een tijdje terug )
Wat ik altijd deed met die loskomende bouten ook andere in steken maar geen 8.8staal maar 16.9 fijne draad, die aanduiding staat op de kop van de bout. die zijn echt oer sterkt (gebruiken wij op het werk ook op de hei/boorstelling)
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
16,9 fijn draad Thanx for the tip!
Sven.
Sven.
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
16.9 bouten zijn wel heel erg sterk / en hebben ook een kost plaatje er bij staan. eigenlijk niet nodig.
als je niet meer wilt dat de bouten los komt , doe er een schijfje achter als mogelijkheid bestaat , dat zijn schijfjes, met 1 tandje in , werkt als een veer , of een schijfje met alleen maar tandjes zet zit vast in het materiaal zodat die niet meer lostrilt, dit werkt ook goed , en zouw het dan nog altijd zijn , dan kun je nogaltijd loctite borgmiddel er aan doen , groot flesje kost geloof ik wat van 20 euro , maar doe je lang mee , je goeft maar druppeltje op de bout te doen en komt niet meer los.
als je niet meer wilt dat de bouten los komt , doe er een schijfje achter als mogelijkheid bestaat , dat zijn schijfjes, met 1 tandje in , werkt als een veer , of een schijfje met alleen maar tandjes zet zit vast in het materiaal zodat die niet meer lostrilt, dit werkt ook goed , en zouw het dan nog altijd zijn , dan kun je nogaltijd loctite borgmiddel er aan doen , groot flesje kost geloof ik wat van 20 euro , maar doe je lang mee , je goeft maar druppeltje op de bout te doen en komt niet meer los.
Suzuki my way of life
Suzuki my way of life
Maar mocht je hem toch nog eens los moeten draaien en daarna weer aandraaien, maak dan eerst de schroefdraad schoon met een snijkussen. Want anders gaat de hele schroefdraad kapot met alle gevolgen van dien ....
w-tec club member
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
Mwa normaal met loctite borg middel mag dat geen probleem zijn , alleen is de werking niet meer 100 %
Suzuki my way of life
Suzuki my way of life
mooie quad ! ik heb zelf een redelijk kleine ( moet ook ergens mee beginne ) ik ben 14 :O de uitlaat heeft een erg mooie kleur
14 jaar en dan al een quad! Dat doe je goed man
Lekker veilig blijven rijden dan komt er vanzelf wel een grotere quad
Sven
Lekker veilig blijven rijden dan komt er vanzelf wel een grotere quad
Sven
hahaha dankje ben nu ook al een beetje aan t kijken voor een groteren maar daar moet je ook een rijbewijs b voor hebben toch?
Alleen als je op de openbare weg rijdt, en dat gaat pas vanaf je 18 bent, dus je mag eig met alles rijden zolang je maar van de openbare weg afblijft.
Yamaha YFZ480Build in progress