YFZ 450 zonder papieren
-
- Toeschouwer
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo 09 nov, 2011 13:02
- Locatie: Limburg
YFZ 450 zonder papieren
Ik heb particulier een yfz 450 gekocht zonder papieren.
Nu zou ik deze toch graag hebben maar hij is nog nooit op de straat geweest, ik neem contact op met D'ieteren en ze vertellen mij dat ze deze quad nooit hebben ingevoerd .
Hoe bekom ik nu een gelijkvormigheidsattest??? Het enige wat ik heb is het chassisnummer...
Nu zou ik deze toch graag hebben maar hij is nog nooit op de straat geweest, ik neem contact op met D'ieteren en ze vertellen mij dat ze deze quad nooit hebben ingevoerd .
Hoe bekom ik nu een gelijkvormigheidsattest??? Het enige wat ik heb is het chassisnummer...
1) Suzuki lt 50
2) Suzuki lt 80
3) CPI 250 XS
4) 2008 Yamaha YFZ 450
2) Suzuki lt 80
3) CPI 250 XS
4) 2008 Yamaha YFZ 450
Re: YFZ 450 zonder papieren
Laten homologeren? Ga even langs bij een dealer en vraag aan hem of hij m kan homologeren. Is wel niet goedkoop maar dan zou er een gelijkvormigheidsattest van krijgen dacht ik.
Yamaha YFZ480Build in progress
-
- Toeschouwer
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo 09 nov, 2011 13:02
- Locatie: Limburg
Re: YFZ 450 zonder papieren
Ok heel erg bedankt alvast, ik zal eens langsgaan.
Ik had gebeld naar quadshop maar ze wimpelden mij direct af .
Daarom dacht ik dat ik het mss zelf kon om te grote kosten te vermijden want hij is volledig in orde (stockmodel)
GRTZ
Ik had gebeld naar quadshop maar ze wimpelden mij direct af .
Daarom dacht ik dat ik het mss zelf kon om te grote kosten te vermijden want hij is volledig in orde (stockmodel)
GRTZ
1) Suzuki lt 50
2) Suzuki lt 80
3) CPI 250 XS
4) 2008 Yamaha YFZ 450
2) Suzuki lt 80
3) CPI 250 XS
4) 2008 Yamaha YFZ 450
Re: YFZ 450 zonder papieren
Als je bij quadshop geweest bent gok ik dat je van Limburg bent.
Ga eens langs bij Reytec in Paal, zeer vriendelijke mensen en heel goede service.
Ga eens langs bij Reytec in Paal, zeer vriendelijke mensen en heel goede service.
Yamaha YFZ480Build in progress
-
- Toeschouwer
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo 09 nov, 2011 13:02
- Locatie: Limburg
Re: YFZ 450 zonder papieren
Ja idd ben van limburg
Ik denk idd dat ik eens bij andere dealers ga kijken want quadshop het spijt me maar vriendelijk is anders.
Bedankt voor alle reacties ik dacht me content te kunnen doen op privé terrein maar met zo een beestje moet je gwn de straat op
Ik denk idd dat ik eens bij andere dealers ga kijken want quadshop het spijt me maar vriendelijk is anders.
Bedankt voor alle reacties ik dacht me content te kunnen doen op privé terrein maar met zo een beestje moet je gwn de straat op
1) Suzuki lt 50
2) Suzuki lt 80
3) CPI 250 XS
4) 2008 Yamaha YFZ 450
2) Suzuki lt 80
3) CPI 250 XS
4) 2008 Yamaha YFZ 450
Re: YFZ 450 zonder papieren
Hou je onderhoud dan goed in de gaten he! Een 450 is niet echt gemaakt voor enkel straat gebruik, maar als je er niet uitsluitend op de baan mee rijd is het niet zo erg.
Yamaha YFZ480Build in progress
-
- Toeschouwer
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo 09 nov, 2011 13:02
- Locatie: Limburg
Re: YFZ 450 zonder papieren
Ja ik cross hier vooral door de zandwegjes alleen soms kwade voetgangers maar de buurt kent me en vindt het niet erg . Mijn vorige was een CPI 250 XS maar heeft me in de steek gelaten motorblok gwn gescheurd . Heeft een yfz zoveel meer onderhoud nodig?
1) Suzuki lt 50
2) Suzuki lt 80
3) CPI 250 XS
4) 2008 Yamaha YFZ 450
2) Suzuki lt 80
3) CPI 250 XS
4) 2008 Yamaha YFZ 450
Re: YFZ 450 zonder papieren
De 450R alleszins wel. De gewone waarschijnlijk minder.
Hoop dat je homologatie lukt
Hoop dat je homologatie lukt
Re: YFZ 450 zonder papieren
gewone 450 ook hoor. Maar aangezien je niet echt crossparcours doet kan het wel wat langer. Olie en oliefilter zou ik zeggen rond 10-15u, luchtfilter gewoon zuivermaken als ie vuil is en piston, tja dat hang er natuurlijk vanaf... 80-90u zou ie toch kunnen halen als je gewoon rijdt... Heb er op amerikaans forum gezien die zelfs 125+ u reden met 1 piston, maar dan gaat je kracht afnemen.
Yamaha YFZ480Build in progress
Re: YFZ 450 zonder papieren
Mijn zuiger gaat er na dertig uur uit waarom omdat ik voor safe ga. Olie gaat er na 5 uur gewoon uit samen met het oliefilter kost iets meer in de maand maar kan uiteindelijk veel meer opleveren aan het eind van het seizoen. Ik zou er echt niet mee op straat gaan. Als ik iets wou hebben voor op straat kocht ik wel een raptor 700 minder onderhoud.
Vaeke ej te bange
-
- Toeschouwer
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo 09 nov, 2011 13:02
- Locatie: Limburg
Re: YFZ 450 zonder papieren
Ik zit relatief weinig op de weg maar om van veld te wisselen zit er altijd wel een stukje weg tussen daarom had ik hem toch graag in orde gehad
Piston eruit halen waarom dat? Moet je een nieuwe plaatsen dan? sorry maar ben redelijk newby als het op onderhoud aankomt. Ik rij sinds mijn 3 jaar maar onderhoud heb ik altijd eens per jaar bij dealer laten doen. Er is mij verteld dat als ik om het half jaar onderhoud laat doen het perfect in orde is ik rij namelijk gemiddeld maar kleine 2u per week.
Piston eruit halen waarom dat? Moet je een nieuwe plaatsen dan? sorry maar ben redelijk newby als het op onderhoud aankomt. Ik rij sinds mijn 3 jaar maar onderhoud heb ik altijd eens per jaar bij dealer laten doen. Er is mij verteld dat als ik om het half jaar onderhoud laat doen het perfect in orde is ik rij namelijk gemiddeld maar kleine 2u per week.
1) Suzuki lt 50
2) Suzuki lt 80
3) CPI 250 XS
4) 2008 Yamaha YFZ 450
2) Suzuki lt 80
3) CPI 250 XS
4) 2008 Yamaha YFZ 450
Re: YFZ 450 zonder papieren
Ja, dan kan het niet echt kwaad. Maar om de olie vervangen en een nieuw oliefiltertje te steke moet je geen prof mechaniker zijn hoor
De piston moet 'regelmatig' vervangen worden, want als ie er te lang inzit kan ie gaan kantellen waardoor je een vastloper krijg en dus je hele blok omzeep is (piston, krukas, cylinder,..) en daar zit je ook niet echt op te wachten.
De piston moet 'regelmatig' vervangen worden, want als ie er te lang inzit kan ie gaan kantellen waardoor je een vastloper krijg en dus je hele blok omzeep is (piston, krukas, cylinder,..) en daar zit je ook niet echt op te wachten.
Yamaha YFZ480Build in progress
Re: YFZ 450 zonder papieren
Ik zou de olie toch vaker verversen dan 1x per half jaar! Ook zou ik wel ieder half jaar een compressie meting doen.thespykiller schreef:Ik zit relatief weinig op de weg maar om van veld te wisselen zit er altijd wel een stukje weg tussen daarom had ik hem toch graag in orde gehad
Piston eruit halen waarom dat? Moet je een nieuwe plaatsen dan? sorry maar ben redelijk newby als het op onderhoud aankomt. Ik rij sinds mijn 3 jaar maar onderhoud heb ik altijd eens per jaar bij dealer laten doen. Er is mij verteld dat als ik om het half jaar onderhoud laat doen het perfect in orde is ik rij namelijk gemiddeld maar kleine 2u per week.
De luchtfilter moet je gewoon heel regelmatig controleren.
Als je dit doet, dan zit je wel goed voor recreatief gebruik.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Re: YFZ 450 zonder papieren
De service manual zegt om de zes maanden en één keer per jaar het filter. Just saying...
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: YFZ 450 zonder papieren
Ik wissel om de 1000 km met mijn 700 bij 50/50 cross/weggebruik.
De monteur kon bij het vervangen van de zuiger goed zien dat de quad goed onderhouden was. Bij 11000km zag alles er nog heel netjes uit!
Dus volgens mij is op tijd verversen wel erg belangrijk.
De monteur kon bij het vervangen van de zuiger goed zien dat de quad goed onderhouden was. Bij 11000km zag alles er nog heel netjes uit!
Dus volgens mij is op tijd verversen wel erg belangrijk.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700