cf moto x6
cf moto x6
zijn er meer mensen op dit forum met een cf x5 of x6 ik wil meer trekkracht top snelheid is wel goed zo
90 95 is hard zat heb zelf een x6
Re: cf moto x6
Knal er de motor van een bmw x6 in haha dan heb je wel genoeg trekkracht
-
- Toeschouwer
hobbits schreef:zijn er meer mensen op dit forum met een cf x5 of x6 ik wil meer trekkracht top snelheid is wel goed zo
heb een x8 gekocht
hey ik ben ook in het bezit van de cf moto en een beetje aan het rond kijken hier op het forum. alleen jammer dat er weinig info is over de cf moto x6 voor tips en tricks en of modificatie.
ik heb van de week hitte werende tape besteld die ik om de uitlaat heen ga wikkelen om de stralings warmte wat te beperken want ik vind dat je best veel hitte voelt van de uitlaat tijdens het rijden. laat nog wel wten hoe dat gaat bevallen.
ook had ik eens een topic gelezen over de gates belt ter vervanging van de orginele wat ook veel beter zou rijden en de quad wat beter reageert op het gas
en hier en daar lees ik ook wat over een powerbox chip maar dat wordt me allemaal net iets te technisch
laat maar ff weten als jij al wat wijzer ben of intresante tips hebt
groeten Eric
ik heb van de week hitte werende tape besteld die ik om de uitlaat heen ga wikkelen om de stralings warmte wat te beperken want ik vind dat je best veel hitte voelt van de uitlaat tijdens het rijden. laat nog wel wten hoe dat gaat bevallen.
ook had ik eens een topic gelezen over de gates belt ter vervanging van de orginele wat ook veel beter zou rijden en de quad wat beter reageert op het gas
en hier en daar lees ik ook wat over een powerbox chip maar dat wordt me allemaal net iets te technisch
laat maar ff weten als jij al wat wijzer ben of intresante tips hebt
groeten Eric
Om de uitlaat heenwikkelen? Is het daarvoor wel bedoeld....? Is het niet om je kappen te beschermen tegen de hitte en smelten? Je uitlaat moet zijn warmte ook kwijt kunnen en dat ga je zo afschermen. Lijkt mij niet bevorderlijk, maar ik kan er naast zitten.gowest schreef:
de tape is speciaal daarvoor gemaakt om de hitte uitstraling te beperken.
schijnt ook een betere flow te geven staat tenmiste bij de omschrijving. we gaan het wel zien wat er gebeurt.
lees :Hittewerende tape om rond de uitlaat te wikkelen. Door deze tape daalt niet alleen de temperatuur in de motorruimte, maar wordt de snelheid van de uitlaatgassen ook hoger gehouden wat resulteert in een betere loop van de motor.
Deze tape is verkrijgbaar in normale keramische tape 50mm breed 10 meter lang of 30 meter lang, maar ook in een tape die met grafiet is behandeld waardoor de werking nog iets beter is. Ook deze tape is verkrijgbaar in 10 meter en 30 meter lengte met een breedte van 50mm.
schijnt ook een betere flow te geven staat tenmiste bij de omschrijving. we gaan het wel zien wat er gebeurt.
lees :Hittewerende tape om rond de uitlaat te wikkelen. Door deze tape daalt niet alleen de temperatuur in de motorruimte, maar wordt de snelheid van de uitlaatgassen ook hoger gehouden wat resulteert in een betere loop van de motor.
Deze tape is verkrijgbaar in normale keramische tape 50mm breed 10 meter lang of 30 meter lang, maar ook in een tape die met grafiet is behandeld waardoor de werking nog iets beter is. Ook deze tape is verkrijgbaar in 10 meter en 30 meter lengte met een breedte van 50mm.
Hoi,
voor de CF moto & Goes Quads kun je koppelingsets bestellen.
Ik heb ze gehaald bij quadonderdelen.nl
met een V-belt erbij krijg je echt meer koppel.
voor de CF moto & Goes Quads kun je koppelingsets bestellen.
Ik heb ze gehaald bij quadonderdelen.nl
met een V-belt erbij krijg je echt meer koppel.
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
lijkt me wel wat ja en welk merk belt zet je er dan in ik had gehoord dat de gates het beste was?!
en kan je dat makkelijk zelf doen of heb je er speciale gereedschappen voor nodig?
en kan je dat makkelijk zelf doen of heb je er speciale gereedschappen voor nodig?
Indien je graag problemen wilt met een gescheurde uitlaat of iets dergelijks moet je zeker en vast de uitlaat intapen. De uitlaat gaat zijn hitte niet kwijt raken met alle gevolgen van dien. Beste CF belt is gates.
inmiddels zit de tape lekker om de uitlaat heen en het lijkt tot nu toe wel goed te gaan de stralings warmte is minder en daar ging het mij voornamelijk om.
de tape word in allerlei toepassingen gebruikt en ik ben van mening dat het zeker geen kwaad kan , tijd zal het leren ik hou jullie wel op de hoogte.
had ook wel een foto willen plaatsen maar dat is me nog niet gelukt.
wat betreft de gates belt is er al iemand die daadwerkelijk die belt in zijn cf heeft gedaan en zo ja scheelt het echt veel ?
want dan zou ik het ook wel willen doen .
nog ff een vraagje betreft olie verbruik is er een makkelijke manier om dit te controleren want via de vuldop zie je ook niet zo veel.
en wat zou de beste olie zijn voor deze quad ik had eerder al eens gelezen dat de olie die er inzit niet echt goed is.
allle tips zijn welkom
groeten Eric
de tape word in allerlei toepassingen gebruikt en ik ben van mening dat het zeker geen kwaad kan , tijd zal het leren ik hou jullie wel op de hoogte.
had ook wel een foto willen plaatsen maar dat is me nog niet gelukt.
wat betreft de gates belt is er al iemand die daadwerkelijk die belt in zijn cf heeft gedaan en zo ja scheelt het echt veel ?
want dan zou ik het ook wel willen doen .
nog ff een vraagje betreft olie verbruik is er een makkelijke manier om dit te controleren want via de vuldop zie je ook niet zo veel.
en wat zou de beste olie zijn voor deze quad ik had eerder al eens gelezen dat de olie die er inzit niet echt goed is.
allle tips zijn welkom
groeten Eric
Met de gates riem scheelt het veel, heb nog vrienden met deze riem en zijn super tevreden. Olie motul 10w40.
Is dit dan alleen een riem, of hoe werkt dit?libie schreef:Met de gates riem scheelt het veel, heb nog vrienden met deze riem en zijn super tevreden. Olie motul 10w40.
Vario beschermkap (rechts als je op de quad zit) afnemen, linker poulie afnemen. Dan kan je de riem wegnemen en nieuwe op de poulie leggen. Poulie terug monteren en kap er terug op. Voor het verwijderen van de poulie heb je een bouloneuse nodig voor het losmaken van de moer.
bouloneuse ?? wat is dit in het nederlands ? poulie trekker mischien?( ff gegoogeld en de vertaling is moeraanzetter \ ik denk dat je een slagmoersleutel bedoelt.)
is de kap en de poulie er wel makkelijk af te halen?
groeten
is de kap en de poulie er wel makkelijk af te halen?
groeten
Inderdaad slagmoersleutel. Bij sommige kan je eventjes sukkelen om de moer los te krijgen bij de andere gaat dit vlot. Poulie trekker voor de poulie van de as te trekken. Normaal gezien lukt dit bij de meeste wel zonder al te veel problemen.