raptor 350 komt plots niet meer in toeren
-
- Toeschouwer
raptor 350 komt plots niet meer in toeren
hallo iedereen , eerst en vooral een zalige kerst.
ik ben zaterdag gaan rijden met de quad en hebben redelijk wat dom gedaan dus ferm zitten crossen in het veld.
de andere gasten die mee waren moesten gaan tanken dus wij gaan tanken ik moest niets doen.
ik legde de quad af en als ik hem terug aanlegde komt hij niet in toeren.
in ralentie ( stationair ) draaid hij mooi ik kan dus rijden maar kan niet over de 30 gaan hoe zou dat komen?
dat hij dat zo plots van 1 op 2 doet daar verstaa ik mij niet aan.
bedankt
ik ben zaterdag gaan rijden met de quad en hebben redelijk wat dom gedaan dus ferm zitten crossen in het veld.
de andere gasten die mee waren moesten gaan tanken dus wij gaan tanken ik moest niets doen.
ik legde de quad af en als ik hem terug aanlegde komt hij niet in toeren.
in ralentie ( stationair ) draaid hij mooi ik kan dus rijden maar kan niet over de 30 gaan hoe zou dat komen?
dat hij dat zo plots van 1 op 2 doet daar verstaa ik mij niet aan.
bedankt
- yamahakoppel
- Quad GOD
Re: raptor 350 komt plots niet meer in toeren
heb je uw handrem gebruikt gehad
kijk eens of uw handrem volledig los is want in het handvat aan het stuur zit een contact wat uw ontsteking begrenst als de handrem op staat. dus als deze niet 100% terug zit is het contact geschakeld trek uw handrem kabel aan uw achterrem eens met de hand terug
kijk eens of uw handrem volledig los is want in het handvat aan het stuur zit een contact wat uw ontsteking begrenst als de handrem op staat. dus als deze niet 100% terug zit is het contact geschakeld trek uw handrem kabel aan uw achterrem eens met de hand terug
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
-
- Toeschouwer
neen ik heb helemaal geen handrem op mijn quad...
het is niet dat de quad remt hoor zelf in zijn vrije versnelling komt hij niet op toeren als ik gas geef.
hij komt beetje per beetje op toeren en plots stopt het en komt hij niet hoger.
het is niet dat de quad remt hoor zelf in zijn vrije versnelling komt hij niet op toeren als ik gas geef.
hij komt beetje per beetje op toeren en plots stopt het en komt hij niet hoger.
- yamahakoppel
- Quad GOD
ik weet bij een warrior als de handrem slecht afstaat dat uw onsteking hapert dan is het gewoon handrem even terug trekken met de hand
bij een raptor 660 kan dit ook gebeuren
dus dacht misschiens bij een raptor 350 dat er ook een contact zat
bij een raptor 660 kan dit ook gebeuren
dus dacht misschiens bij een raptor 350 dat er ook een contact zat
Groetjes Kris
koppelings hendel aan het stuur zit een schakelaar zit die nog goed? wil er wel eens uitschuiven,gaat dan gelijk in toeren begrenser.
-
- Quadracer
Raptor 350 zonder handrem... lijkt me sterk..
Aan je remklauw vanachter wat op je remschijf staat, moet je eens aan het bovenste kabeltje trekken, naar de achterkant van de quad toe. Dan zou het opgelost moeten zijn..
Aan je remklauw vanachter wat op je remschijf staat, moet je eens aan het bovenste kabeltje trekken, naar de achterkant van de quad toe. Dan zou het opgelost moeten zijn..
Yamaha Raptor 660R!
-
- Toeschouwer
ooow ik zal eens naar de garage gaan en gelijk eens testen ik laat wat weten.Jeroen1991 schreef:Raptor 350 zonder handrem... lijkt me sterk..
bedankt !
-
- Quadracer
dit is hetzelfde wat yamahakoppel zei.
er is namelijk een soort veiligheid ingebouwd bij raptors zodat je niet op volle kracht kan rijden met je handrem op.
Dit in de vorm van een contactje, het "zwarte buisje", aan je koppelingshendel waar ook je handrem zit, als dit contactje niet volledig ingeduwd is door het volledig terugduwen van de "handrem-eenheid" komt je quad niet op toeren.
Je zou dus aan je handremkabel kunnen trekken aan je stuur, of aan de remklauw zelf zoals ik zei, of gewoon door de "handrem-eenheid" volledig terug naar binnen (naar rechts) te duwen.
er is namelijk een soort veiligheid ingebouwd bij raptors zodat je niet op volle kracht kan rijden met je handrem op.
Dit in de vorm van een contactje, het "zwarte buisje", aan je koppelingshendel waar ook je handrem zit, als dit contactje niet volledig ingeduwd is door het volledig terugduwen van de "handrem-eenheid" komt je quad niet op toeren.
Je zou dus aan je handremkabel kunnen trekken aan je stuur, of aan de remklauw zelf zoals ik zei, of gewoon door de "handrem-eenheid" volledig terug naar binnen (naar rechts) te duwen.
Yamaha Raptor 660R!
-
- Toeschouwer
maar ik versta niet die handrem hoe ziet dat eruit?Jeroen1991 schreef:dit is hetzelfde wat yamahakoppel zei.
ik heb enkel 1 hendel van de koppeling er staat daar niets bij of niets op of hoe dan ook ...
er staat daar geen brake of zo op...
op mijn remklauw lang achteren zie ik 1 kabel en dat is die van de olie...
daar is niets anders van kabel bij...
heb je een foto ofzo hoe dit eruit ziet die handrem?
- yamahakoppel
- Quad GOD
ik heb even zitten zoeken op google
uw remleiding komt in het midden van uw remklauw de leiding met die precies ijzeren veer rond, maar links aan de remklauw zit de handrem kabel deze moet volledig naar achter zijn
kan zijn dat deze verwijderd is en dan zit daar een block off plaat geschroeft
deze is van een ltz vond niet direct iets anders
is die zwarte plaat van silver- tec
op het stuur van een raptor 350 staat de zelfde handrem hendel als een raptor 700
weet dus eigenlijk niet of daar een schakelaar in zit gelijk een raptor 660 of de warrior zie wel dat deze eigenaar een kabel binder rond de hendel gedaan heeft
uw remleiding komt in het midden van uw remklauw de leiding met die precies ijzeren veer rond, maar links aan de remklauw zit de handrem kabel deze moet volledig naar achter zijn
kan zijn dat deze verwijderd is en dan zit daar een block off plaat geschroeft
deze is van een ltz vond niet direct iets anders
is die zwarte plaat van silver- tec
op het stuur van een raptor 350 staat de zelfde handrem hendel als een raptor 700
weet dus eigenlijk niet of daar een schakelaar in zit gelijk een raptor 660 of de warrior zie wel dat deze eigenaar een kabel binder rond de hendel gedaan heeft
Groetjes Kris
- Jason McCoy
- Quad GOD
klopt wat je zegt, volgens mij zit het bij een 350 anders.
Ik dacht dat je daar als je de koppeling inknijpt je er een soort palletje in kunt duwen waardoor je koppeling niet los gaat. Hierdoor kun je gas geven zoveel je wilt maar je rijd dan niet. Dit is overigens geen rem. Waar t wel voor dient weet ik niet precies.
Maar wat je zegt, hij komt niet op toeren? Wat doet hij wel? Gaat i knallen? Houd hij gewoon heel erg in?
Staat misschien je choke erop? Zit de ontluchtingslang van de tankdop helemaal vrij?
Zelf denk ik dat je even je carb moet ontluchten. Schroefje aan de onderkant losdraaien terwijl je benzinekraan openstaat en terwijl hij mooi doorloopt dat schroefje er weer in.
Een 350 heeft als het goed is een vacuum carb. Dit houd in dat wanneer er lucht in komt hij niet voldoende vol zit en dus als je gas geeft hij op een punt komt waar hij weinig bezine krijgt en dus niet wil optoeren. Dit gebeurd met regelmaat als je quad bijvoorbeeld op de kop heeft gelegen. Kan ook gebeuren als je tank leeg is, of bijna leeg is.
Lijkt me bijna zeker dat dit je probleem is.
Ik dacht dat je daar als je de koppeling inknijpt je er een soort palletje in kunt duwen waardoor je koppeling niet los gaat. Hierdoor kun je gas geven zoveel je wilt maar je rijd dan niet. Dit is overigens geen rem. Waar t wel voor dient weet ik niet precies.
Maar wat je zegt, hij komt niet op toeren? Wat doet hij wel? Gaat i knallen? Houd hij gewoon heel erg in?
Staat misschien je choke erop? Zit de ontluchtingslang van de tankdop helemaal vrij?
Zelf denk ik dat je even je carb moet ontluchten. Schroefje aan de onderkant losdraaien terwijl je benzinekraan openstaat en terwijl hij mooi doorloopt dat schroefje er weer in.
Een 350 heeft als het goed is een vacuum carb. Dit houd in dat wanneer er lucht in komt hij niet voldoende vol zit en dus als je gas geeft hij op een punt komt waar hij weinig bezine krijgt en dus niet wil optoeren. Dit gebeurd met regelmaat als je quad bijvoorbeeld op de kop heeft gelegen. Kan ook gebeuren als je tank leeg is, of bijna leeg is.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Toeschouwer
bedankt voor de reactie en de mooie foto!!Jason McCoy schreef:klopt wat je zegt, volgens mij zit het bij een 350 anders.
ik heb geen zo'n kabeltje op de quad zitten er zit namelijk zo'n plaatje dus vooraan heb alles nog eens flink bekeken en zie helemaal niets.
nu Jason McCoy , wat ik zeg dat hij niet op toeren kom als hij in zijn vrije versnelling staat. kan ik volgas geven en gaat hij niet in overtoeren. dus neem nu bij een auto dat je gas volledig induuwd maakt hij, neem nu vb hé aan 7000 toeren overtoeren wel ik kan mijn quad tot ongeveer 5000 trekken en daar stopt hij ( om maar iets te zeggen ). dus kan ik hem niet verder in toeren brengen. daarom vind ik het dus raar met die verhaaltjes dat ik hier hoor het is wel net alsof hij ergens stopt want dit is echt wel zo.
knallen doet hij niet echt hij zou eens durven ploffen maar echt niet vaak.
choke staat niet open en de ontluchting is ook inorde.
wat die vacuum betreft dit is zo ik heb ook al zitten kijken er zit daar zo een zwart plastiekje in een soort klep dus de volgorde is ( inlaat , gasklep , en dan heb je die vacuumklep ) maar hoe werkt die?
dus moet ik mijn carburateur eens ontluchten?
zal ik morgen eens proberen en iets laten weten.
want het probleem is raar hé met dat ik de quad stil legde begon dit probleem ervoor had ik helemaal niets van problemen ermee.
alvast bedankt hé !
als de schakelaar op de koppeling stuk is ,krijg je hem niet gestart als ie in versnelling staat,
op de achteruit hendel onder de benzinetank zit ook een schakelaar,als deze onderbroken is zit je meet een toerentalbegrenzing( dan denkt je cdi dat ie in zen achteruit staat)
ik zou daar is naar kijken,die zit met een klein kruisschroefje vast onder een rubberkapje op de hendel, die verbinding daar durft wel eens af te breken.
greetz
op de achteruit hendel onder de benzinetank zit ook een schakelaar,als deze onderbroken is zit je meet een toerentalbegrenzing( dan denkt je cdi dat ie in zen achteruit staat)
ik zou daar is naar kijken,die zit met een klein kruisschroefje vast onder een rubberkapje op de hendel, die verbinding daar durft wel eens af te breken.
greetz
- Jason McCoy
- Quad GOD
Ik gok dat je carb ff ontluvht moet worde.
Euh als een quad in zn achteruit staat dan is i in toeren begrenst?? Mijne niet hoor
Euh als een quad in zn achteruit staat dan is i in toeren begrenst?? Mijne niet hoor
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
Dan klopt er wat niet , bij alle quads zit op de achteruit een toeren begrensor
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!