Cannondale = dood

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Cannondale = dood

Bericht door SlOoT »

Vandaag was ik ff aan't rijde, en na een 10-15 minuten begon dat ding inneens te stoteren en hij liep inneens heel zenuwachtig, ik dacht bij me zelf dat dat dus totaal niet goed was en wou dat ding dus uit zetten en dan maar naar de schuur duwen maar ik was al te laat, BAM dat ding kapt er zo mee. :shock: :shock:

Ik weet 100% zeker dat het de krukas is die naar de **** is. :( :(

Ik zal er dus graag een ander blok in willen hebben, een LC4 staat bovenaan mijn lijstje, en ik heb ook al vernomen dat er iemand is die een Dale heeft met een LC4 blok erin. :wink: :wink: :wink:

Maar een Zabel of MTH blok is ook wel interesant, ook ketting rechts maar wel 2-takt. Maar tijdens de nederlands kampioenschap zijspan heb ik dus al wel gezien dat zo'n Zabel blok super veel power heeft. :shock: :shock: :shock:

Begin volgend jaar wille we eigenlijk naar de crossbanen gaan en ook beetje wedstrijden gaan doen, dus we hebbe nog de hele herfst en winter om het voor elkaar te krijgen. :wink: :wink:
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

En de moraal is dus.......?

Gewoon LC4tje erin
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

precies, een LC4 erin zou toppie zijn. :wink:
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Nah, ik loop net ff naar de schuur om dat klote ding uit elkaar te halen en dacht, hmmm, ff proberen, ik start dat ding dus en inneens loopt ie weer....maar na 3 seconden slaat ie weer af. wat er nu aan de hand is weet ik niet, ik snap er niets meer van :? :? :?
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Als het de krukas zou zijn zou het blok helemaal vast zitten. Denk dat dit iets met ontsteking/benzine is
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Toen hij afsloeg ging hij niet meer rond toen ik hem wou starten. :? :? en nu wel :? :? Ik zit nu meer te denken aan benzine/lucht toevoer, of misschien eclectronica...
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Of zuiger zuigerveer probleem of kleppenketting of :

Heb dit in de scootertijd meegemaakt r was eens een jongen die een keiharde tuner was reedvalves snelle uitlaat ed. Toen ging hij een lage koppakkking monteren(meer compresie) maar na 5km super hoge toeren en dood. Hij zegt shit vastloper ontplofte kop pakking aaah en/of ik er even naar wilde kijken. Dus ik mijn beste gereedschapsetje paraatgelegt hij met een aanhanger scooter hier afgeleverd. Ik strip die scooter tot ik bij de cilinder kan komen trek de bougiedop los en zie het probleem al hij had de bougie niet goed vastgedraait en die was losgetrilt Weg compressie dus hoge toeren en dood.

Wel jammer voor je trouwens maar goed eigenlijk wist je dat het een kwestie van tijd was ik zou trouwens niet zo'n sidecar blok nemen maar lc4 is meer een gevoel als kennis maar goed.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

We hebbe de deksel van de vliegwiel eraf gehaald en toen via vliegwiel krukas rond gedraaid en er is dus toch iets aardig versleten/kapot daar binnen. We halen em binnenkort wel ff helemaal uit elkaar. :wink:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Zet die kut Cannondale bij het oud ijzer en koop een degelijke quad, dat is mijn mening hier over...
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

hey, zoek eens naar een VOR blok zijn nieuwe motos, degelijke blokken en zeer gedkoop en ook ketting rechts.
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

je weet toch waaraan je begint hé?want ik ben blij dat ik er niet aan begonnen ben want de problemen die daar bij allemaal komen kijken :shock:
ik wens je in ieder geval veel sleutelgenot toe en foto's posten hé
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

blast Racer AKA sdsracer schreef:hey, zoek eens naar een VOR blok zijn nieuwe motos, degelijke blokken en zeer gedkoop en ook ketting rechts.
Zou zeker geen VOR kopen, is mijn mening van die blokken is er te weinig volgens mij in Nederland.
Zabel zou ik ook niet doen, Die hebben te veel power onderin en maken weinig toeren, dus zou ik ook dan voor de LC4 gaan, hoewel ktm ook niet mijn favo is. Liever een 450 yamaha of honda eronder.

PS: ktm staat voor Korte termijn motor :lol:
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Weet iemand toevallig of een Honda CRF450 olie in het frame heeft ??
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

in het frame?
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Olie opslag bedoel je of niet? Maar dat kan je toch ook in een tankje doen, moet toch geen probleem zijn?
Plaats reactie