versnellingsbak probleem ?
versnellingsbak probleem ?
na vorige week de koppelingsgreep van m'n quad (Yamaha Blaster, met 300 CC suzuki blok) te hebben vervangen ben ik dit weekend weer wezen crossen en merkte dat de quad niet soepel schakelde en ook niet boven de 3e versnelling kon komen. na nog een tijdje te hebben doorgereden, deed de quad het zo ineens niets meer, alsof je hem in vrij had gezet. Nu is het zo als je hem in de versnelling zet, hij wel toeren maakt, maar geen meter vooruit komt. Gisteren stond de quad overigens ook vast in een versnelling, maar toen kreeg ik hem er naar enig wrikken er wel weer uit en waren er verder geen problemen meer. Iemand enig idee waar dit probleem door zou kunnen komen ?
Groeten,
Groeten,
- yamahakoppel
- Quad GOD

Re: versnellingsbak probleem ?
je hebt de koppelings hendel vervangen zeg je hoe heb je de kabel afgeregeld moet altijd een paar mm los zitten
als de kabel te fel gespannen is heb je kans dat uw koppeling gaat slippen en dus zeer snel verslijt
heb je uw olie pijl eens gecontroleerd
als de kabel te fel gespannen is heb je kans dat uw koppeling gaat slippen en dus zeer snel verslijt
heb je uw olie pijl eens gecontroleerd
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
naar mijn idee is de koppelingshendel goed afgesteld en heb ik geen last van een slippende koppeling. net heb ik echter even het oliepeil gecheckt en kom er tot mn verbazing achter dat hij compleet droog stond, net nieuwe erin gegooid en in de eerste versnelling voel ik weer wat weerstand, maar wegrijden doet hij nog niet !
- yamahakoppel
- Quad GOD

stond hij volledig droog of wat hoeveel heb je moeten bij gooien en welke olie heb je gebruikt moet speciaal voor moto of quad zijn gewone olie voor in de auto is niet goed kan je koppeling van slippen
Groetjes Kris
Stond volledig droog, achteraf super dom van mezelf ! ik heb er net gewone olie in gegooid, omdat ik niet zo snel andere olie bij de hand had, maar ik zal morgen nieuwe moto/quad olie halen en de gewone olie aftappen. Kan het echter ook kwaad als er gewone olie in heeft gezeten ?
- yamahakoppel
- Quad GOD

het kan minder kwaad met verkeerde olie dan zonder olie
ik denk dat je best eens koppelings deksel afneemt om koppeling na te kijken. als je olie aflaat ook eens kijken of er misschiens ijzer vijlsel in de olie zit, als de olie er nu toch niet lang op zit gaat die nog mooi geel bruin van kleur zijn en ga je het ijzervijlsel normaal wel moeten zien zitten, als het er in zit
ik denk dat je best eens koppelings deksel afneemt om koppeling na te kijken. als je olie aflaat ook eens kijken of er misschiens ijzer vijlsel in de olie zit, als de olie er nu toch niet lang op zit gaat die nog mooi geel bruin van kleur zijn en ga je het ijzervijlsel normaal wel moeten zien zitten, als het er in zit
Groetjes Kris
oke, ik zal morgen de koppelingsdeksel er afhalen en eens kijken of het nog allemaal goed zit, ook vervang ik de olie. ik laat 't morgen wel weten ! Bedankt voor de reacties ! 
Doordat er dus geen olie meer inzat zijn de koppelingsplaatjes geheel opgefikt, dus die zijn aan vervanging toe !