Nou de eerste onderdelen zijn vervangen/aangepast
Hebben achter nieuwe remblokken geplaatst, was ook wel hard nodig!! De remblokken waren volledig versleten, en het staal van de remblokken was zelfs al flinterdun geworden!! Remschijf is gelukkig nog wel goed. Remmen voor opnieuw afgesteld dus remt nu weer goed. Dat is ook wel weer 'n prettig idee!
We hadden besloten om de einddemper even een nieuw laagje verf te geven, heel blij mee dat we dat allebei mooier vonden en dus hadden los gehaald. Einddemper is ooit gescheurd geweest en de vorige eigenaar had er een nieuwe plaat op gelast waar de pijp+demper aan elkaar worden gekoppeld. Voor de bouten had hij netjes gaatjes geboord in die plaat, maar voor de uitlaat zelf had ie blijkbaar ook gewoon wat gaatjes geboord!! Even de vijl erbij gepakt en t gat is ruim 2x zo groot geworden, in dezelfde maat als van de pijp en de originele plaat van de demper, die zat er nog onder dus kon makkelijk die maat aan houden.
Luchtfilter hebben we vervangen dit maakte ook 'n wereld van verschil haha, t filter wat er in zat is denk ik nooit vervangen geweest dus de quad kan nu in elk geval normaal in en uit ademen
Last but not least: Nieuw koplampje erin, is 'n stuk feller dus we zien nu ook in het donker nog wat er voor de quad gebeurt!
Wilden nog even de knipperlichten vervangen maar had helaas verkeerde maat gehaald, evenals van de spiegel en nieuwe handvatten, dus die moet ik nog even omruilen. Wel hebben we zowat alle elektrische contacten los gehad en gereinigd want echt overal zat bagger tussen!
Resultaat van het schoonmaken en onderdelen vervangen is dat de quad in snelheid van zo'n 65-70km/h max naar 87km/h is gegaan en daarbij ook VEEL feller is met accelereren en ook goed remt. Voor het onderhoud kon ik in z'n 4 nog een klein beetje snelheid houden, maar in z'n 5 zakte die dan helemaal in. Nu kan ik in principe van 1 meteen naar 5 schakelen en trekt ie wel gewoon door. Al met al zijn we dus al een heel eind in de goede richting!
Moeten nog wel paar dingen doen, moet nog veeeel meer schoongemaakt worden, de uitlaat heeft ook bij de motor een lek zitten dus die moeten we even dichtlassen of een heeeel vriendelijk geprijsde sportuitlaat vinden, spiegel plaatsen, knipperlichtjes willen we alsnog even vervangen, nieuwe handguards monteren, koppelingshendel is onderweg en moet km teller op de quad zelf repareren of vervangen. Als hij vervangen moet worden twijfelen we nog tussen gewoon eenzelfde teller of meteen een digitale teller aan te schaffen. Dus we kunnen nog even door hobbyen!