Heeft iemand van jullie dit eerder ook gehad en is het eenvoudig te herstellen?
Hij zweet hier namenlijk na een ritje steeds een paar flinke druppels olie.
Ik had zelf al eens in de manual gebladerd maar helaas vind ik hier nergens iets over
De nieuwe simering is besteld maar een beetje ervaring/advies/tips zouden meer dan welkom zijn!
Het is overigens een LTZ uit `05
Groetjes Kevin.
Never drive faster then your guardian angel can fly...
het gaat hier toch over de oliekeering van de schakelas?
normaal als je het schakelpook eraf haalt dan kan je met een schroevendraaier de oude oliekeerring er uit halen en de nieuwe er terug in kloppen en de schakelpook terug monteren
ik heb eral zo een stuk of 8 vervangen>je alleen zien dat er achter die oliekeerring een rondsel zit dat er die terug geplaatst wordt bij het monteren en dat je de buitenkant niet beschadigd en dat de as zelf niet teveel is ingelopen>anders de dichting wat aanspannen.
barry9 schreef:het gaat hier toch over de oliekeering van de schakelas?
normaal als je het schakelpook eraf haalt dan kan je met een schroevendraaier de oude oliekeerring er uit halen en de nieuwe er terug in kloppen en de schakelpook terug monteren
Hey het komt niet van schakel pookje maar van het asje van het voortandwiel.
Is hier wel schoon geveegt maar dat hebben we gedaan om te kijken of daar echt vandaan kwam.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
die bus die over de secundaire as(uitgaande as ) zit eraf halen en dan kan je met een schroevendraaier die dichting eruit halen en een nieuwe terug erin kloppen>de bus eventje nazien of die geen grote inloopranden heeft anders ook mee vervangen of dichting aanspannen.
Ik zou vooral controleren of er geen speling zit op je aandrijfas!!!
Keerringen gaan zo altijd lekken , let wel dat je een rp keerring plaatst zodat je een stoflip hebt en er geen stof/vuil in je lager getrokken word
Aan de kleur te zien is het een viton keerring en die zijn geschikt voor hogere temperaturen maar vooral geschikt voor synthetische olie , dus geen standaard zwarte keerringen plaatsen die zijn zo weg gevreten
Is gewoon een advies!
Gr
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
das nog de orgineelen van suzuki zelf weet niet over welke quad jij het hebt. maar er zijn verschillende website's waar je orginele artikel nummers kunt krijgen voor ze orgineel te bestellen.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Als je dat doet is het geen probleem hoor , origineel is altijd goed
Als je kiest voor een industriele keerring die gewoon passen moet je een viton nemen.
Ik haal alles uit deze wereld omdat het veel geld scheelt
Gewoon een tip
Check goed je speling en of je as niet ingelopen is , is dat niet dan met een parker de keerring verwijderen
Ik zou geen schroevendraaier gaan gebruiken omdat je of het huis beschadigd en via de as zijde beschadig je je as
Als dit de enige optie is dan een botte ronde schroevendraaier gebruiken
Parker is nog het effectiefs maar niet te diep ( anders raak je de kooi van je lager) maar net door de keerringwand dan kun je hem met een tang er zo uit trekken
Succes
Yamaha blaster 2006 white
14t/40t
achterbrug 4"
Verhoogd stuur 3"
Trx 450 veren voor opnieuw geshimd , achter 125cc cross
spoorverbreders 2,5 cm voor /5cm achter
Goldspeed nerfbars
killswitch
innova's 18-10-11
Gepoorte cilinder
Wiseco zuiger pro lite
Afgevlakte cilinder kop 0,5mm
Van hasselt uitlaat
Open airbox
carburateur 28pwk
ja had idd gezien dat er lager meteen achter zit. ik denk niet dat het asje ingelopen is, teminste ik heb quad uit zelfde bouwjaar, heeft misschien paar km minder gelopen, maar denk eerder dat door troep komt die er zat, en er zit ook niet meer orginelen tandwiel op, misschien dat de vorge eigenaar daar wat mee geklooit heeft, want een ster was het niet, toen de kappen er af waren
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!