Benzine octaangetal

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner

Benzine octaangetal

Bericht door ___EvW___ »

Bij de YFZ 450 R, staat op een plaatje dat er ongelood superbenzine in moet, met minstens een octaangetal van 97.

Nu kun je bij shell volgensmij alleen euro 95 en v-power halen. Bij de v-power staat: 95, ongelood.

Wat doen jullie er altijd in?
yfz450
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: Benzine octaangetal

Bericht door yfz450 »

ZOu altijd 98 octaan gebruiken.
Staat er niet voor niets op.
Ga je 95 gebruiken heb je eerder kans op pingelen en zeker bij een opgevoerde motor wordt deze te warm.
Als je goed zoekt ving je nog wel 98,je ziet het in ieder geval weer bij meer pompen,aangezien er tegenwoordig ook auto's zijn die zelfs weer op 98 moeten.
yfz450r Blauw/Wit 2012
boelie
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door boelie »

rij wat verder en tank octaan 98!
of je moet er zelf octaan bijmengen maar let op je verhouding.
Ik heb wel eens iemand gezien die aspen 4takt erin gooide of het goed is weet ik niet(das benzine voor ketting zagen)
heeft een octaan gehalte van 99!!
je hebt ook aspen voor in de racerij en das 102 octaan

persoonlijk is 98 wel het verstandigst denk ik.
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ___EvW___ »

ja idd, daarom was het mij vraag ook.

Ik heb op google al wel wat gevonden dat hier in Nederland het octaangetal van v-power eigenlijk 97 is, maar dat het als 95 word aangegeven omdat het niet erkent is in Nederland. Maar eens navragen bij de pomp dus!
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ___EvW___ »

boelie schreef:rij wat verder en tank octaan 98!
of je moet er zelf octaan bijmengen maar let op je verhouding.
Ik heb wel eens iemand gezien die aspen 4takt erin gooide of het goed is weet ik niet(das benzine voor ketting zagen)
heeft een octaan gehalte van 99!!
je hebt ook aspen voor in de racerij en das 102 octaan

persoonlijk is 98 wel het verstandigst denk ik.
Oke :wink:
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

je kan beter een flesje octaan boester kopen gebruik ik ook altijd voor mn blaster. over brandstof is al veel gesproken maar wat ik weet is dat 98 heel weinig meer getankt word en v power ook niet dat je daarom beter verse 95 kan gebruiken en dan gewoon octaan boester er bij

aspen is goed spul maar ook erg duur dit kan je het beste gebruiken vlak voor dat je quad in winterslaap gaat deze benzine
blijft langer goed zodat na de winter je quad gelijk weer goed start
craptor
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door craptor »

of race bezine ,die is verkrijgbaar in elk octaan gehalte wat je wilt :wink:
wel ook een pittig prijsje
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ___EvW___ »

bonzaiking schreef:je kan beter een flesje octaan boester kopen gebruik ik ook altijd voor mn blaster. over brandstof is al veel gesproken maar wat ik weet is dat 98 heel weinig meer getankt word en v power ook niet dat je daarom beter verse 95 kan gebruiken en dan gewoon octaan boester er bij

aspen is goed spul maar ook erg duur dit kan je het beste gebruiken vlak voor dat je quad in winterslaap gaat deze benzine
Oke ;) Ja hier kun je bij de Shell nog gewoon v-power tanken. Ik kan dan toch beter v-power doen met wat octaan booster erin, ipv euro 95. want hoorde dat v-power een betere verbranding heeft. En in de v-power zit een synthetische olie die zorgt voor het schoonbranden van de kleppen.
boelie
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door boelie »

nou ik geloof die vehaaltjes niet hoor. want dat is allemaal gemaakt voor een beter milieu :)
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

___EvW___ schreef:
bonzaiking schreef:je kan beter een flesje octaan boester kopen gebruik ik ook altijd voor mn blaster. over brandstof is al veel gesproken maar wat ik weet is dat 98 heel weinig meer getankt word en v power ook niet dat je daarom beter verse 95 kan gebruiken en dan gewoon octaan boester er bij

Oke ;) Ja hier kun je bij de Shell nog gewoon v-power tanken. Ik kan dan toch beter v-power doen met wat octaan booster erin, ipv euro 95. want hoorde dat v-power een betere verbranding heeft. En in de v-power zit een synthetische olie die zorgt voor het schoonbranden van de kleppen.

die mooie verhalen moet je niet geloven iemand die ik ken heeft een kennis die rijd op een vrachtwagen van shell die gooien ze gewoon vol met 95 en dan 1 :shock: literfles vol spul erdoor en je hebt v power
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

V-power heeft een hoger octaan dan 95 hoor. Tevens reinigt dit ook je injectoren (indien aanwezig) Zelfde geldt voor BP Ultimate, dit zijn allemaal vervangers voor de oude euro 98, octaan is hier dan ook gelijk aan.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
boelie
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door boelie »

nee jason geloof me dat is geen 98 !
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Klopt maar in euro 95 zit ook geen octaan 95 hoor. Quads zouden in theorie prima lopen op v-power. Maar dan moet i daar wel op afgesteld staan.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
___EvW___
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ___EvW___ »

Wat is nu het beste dan ??
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider