yamah raptor 660 problemen!!!
-
- Toeschouwer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr 02 mar, 2012 18:51
yamah raptor 660 problemen!!!
ben hier nieuw! heb een yamaha raptor 660 bj 03 . vraagje! als ik opeens volgas geef! dan ploft hij en stottert. bij geleidelijk gas geven geen probleem. en bij stationeer eerst goed en dan opeens uit! ik meende de eerste keer dat hij was vast gelopen! zo klinkt hij dan ook. maar start dan ook weer snel. weet iemand wat dat kan zijn? mvg langen
Laatst gewijzigd door Boncari op di 06 mar, 2012 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar Sport Werkplaats
Reden: Verplaatst naar Sport Werkplaats
-
- Quadracer
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: za 09 apr, 2011 20:37
- Locatie: Zeeland met de zon aan de zee kant
- Contacteer:
Re: yamah raptor 660 problemen!!!
al eens een compressie test gedaan?
vocht in je tank gaat ie ook van sputteren
vocht in je tank gaat ie ook van sputteren
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
-
- Toeschouwer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr 02 mar, 2012 18:51
Re: yamah raptor 660 problemen!!!
nieuwe benziene en nee nog geen compressie test gedaan! maar voor 2 a 3 weken terug liep hij goed!boelie schreef:al eens een compressie test gedaan?
vocht in je tank gaat ie ook van sputteren
-
- Quadracer
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: za 09 apr, 2011 20:37
- Locatie: Zeeland met de zon aan de zee kant
- Contacteer:
Re: yamah raptor 660 problemen!!!
doe dat eerst eens. dan kun je dat tenminste uitsluiten dat het niet met je zuiger of kleppen te maken heeft.
Kijk ook eens of je bougie goed netjes vonkt?
Kijk ook eens of je bougie goed netjes vonkt?
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
-
- Toeschouwer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr 02 mar, 2012 18:51
Re: yamah raptor 660 problemen!!!
kan het ook zijn dat hij teweinig benziene krijgt? heb deze week nieuwe lucht filter erin gedaan. maar kan niets vinden een stelschroef of zo. waar ik hem meer benziene kan geven. mvgboelie schreef:doe dat eerst eens. dan kun je dat tenminste uitsluiten dat het niet met je zuiger of kleppen te maken heeft.
Kijk ook eens of je bougie goed netjes vonkt?
-
- Quadracer
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: za 09 apr, 2011 20:37
- Locatie: Zeeland met de zon aan de zee kant
- Contacteer:
Re: yamah raptor 660 problemen!!!
aaah kijk eens aan meer info volgende x ook erbij zeggen .
is het een origineel filter of een andere? heb je je filterbox open?dicht?
is het een origineel filter of een andere? heb je je filterbox open?dicht?
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
-
- Toeschouwer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr 02 mar, 2012 18:51
Re: yamah raptor 660 problemen!!!
de orgineele! die ik heb schoon gemaakt. want hij had ongeveer 6 a 7 maanden stil gestaan bij de vorige eigenaar. dus heb even alles nieuw gedaan olie. en koelsystem. en dus ook lucht filter schoongemaakt. mvgboelie schreef:aaah kijk eens aan meer info volgende x ook erbij zeggen .
is het een origineel filter of een andere? heb je je filterbox open?dicht?
-
- Quadracer
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: za 09 apr, 2011 20:37
- Locatie: Zeeland met de zon aan de zee kant
- Contacteer:
Re: yamah raptor 660 problemen!!!
ok heeft ie wel goed gedraaid ervoor?
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
-
- Toeschouwer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr 02 mar, 2012 18:51
Re: yamah raptor 660 problemen!!!
dat weet ik helaas niet echt! want ik had hem nog maar 1dag voor ik onderhoud heb gedaan. dus heb toen nog niet volgas gereden! maar volgens de vorige eigenaar liep hij goed! (is mijn oude baas en eigenlijk geloof ik hem wel) ik weet nog wel dat er uit de lucht filter vol met olie was. niet een beetje!!!! dus heb schoongemaakt met een sopje! goed laten drogen en toen terug. (bedankt voor de hulp!!!)boelie schreef:ok heeft ie wel goed gedraaid ervoor?
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: yamah raptor 660 problemen!!!
handrem die blijft hangen vanachter aan de rem de kabel eens goed terug trekken
zit een contact in de handrem hendel die uw onsteking onderbreekt
zit een contact in de handrem hendel die uw onsteking onderbreekt
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Toeschouwer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr 02 mar, 2012 18:51
Re: yamah raptor 660 problemen!!!
ehhh oke! ik heb hem nog niet zo lang! maar ik heb geloof ik geen handrem! maar ik ga kijken!!!!yamahakoppel schreef:handrem die blijft hangen vanachter aan de rem de kabel eens goed terug trekken
zit een contact in de handrem hendel die uw onsteking onderbreekt
-
- Quadracer
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: za 09 apr, 2011 20:37
- Locatie: Zeeland met de zon aan de zee kant
- Contacteer:
Re: yamah raptor 660 problemen!!!
naar mijn weten heeft de 2003 geen parkeerremsensor(is me verteld op het raptorforum.com)
bij deze heb ik nog wat gezocht voor je de meest voorkomende 660 problemen (met stotteren enz.)
2) MY ENGINE IDLES GREAT BUT IT SPITS AND SPUTTERS WHEN I JUST BARELY PRESS ON THE THROTTLE
RPM limiters - Most 660s have three RPM limiters – Max RPM (which will not be dealt with here), Reverse RPM and Parking Brake (PB) RPM limiters. If either the reverse or the PB electrical circuits fail, these limiters will be invoked by the CDI and the engine will cough, spit, backfire, even die sometimes when the throttle is just barely applied.
Reverse limiter – The engine has a reverse switch, a small, circular 1 pin switch in the engine case just under the output sprocket. The switch button, which extends into the case, is depressed by the reverse gear moving into its operating position. This switch is normally closed (shorted to ground) EXCEPT when the bike is in reverse. A wire, GREEN with WHITE STRIPE leads from this switch up to the CDI.
The CDI (computer) looks at the reverse switch wire and if it is at ground, it assumes all is normal. If, however, the CDI sees that the reverse switch wire is NOT at ground, it assumes the bike is in reverse and it turns on the RPM limiter and the Reverse indicator light. Note: Early ‘01s do not have this limiter, late 01’s do. If you have it, you would know it from the limiting of RPM’s when in reverse.
Failure of the switch, unplugging the reverse switch wire, dirt or corrosion at the wire’s connection to the switch or if the wire is broken somewhere between the switch and the CDI will all fool the CDI into thinking the bike’s in reverse and turning on the RPM limiter AND the light.
IF your light blinks or flickers randomly (NOT at a fixed on/off rate), or is on all the time (assuming the bulb works), then this is likely your problem. Find the GREEN with WHITE STRIPE wire’s connection to the switch, unplug and clean all the connecting contacts, tighten the spring clamp in the connector and re-connect.
An option here is to just ground the GREEN with WHITE STRIPE wire to a clean spot on the frame or the battery negative terminal. This eliminates the possibility (assuming the wire is intact all the way back to the CDI) of this problem occurring again, BUT it also disables the reverse light. I have a sticky in the ‘660 Modifications’ section on how to lose the reverse limiter but keep the light. Look at it if you wish. It's here: http://www.raptorforum.com/forums/sh...ad.php?t=11734" onclick="window.open(this.href);return false;
BTW, another possible cause of this same issue (reverse limiter) is if the GREEN with WHITE STRIPE wire has broken somewhere along its path to the CDI. Look carefully at the wires, especially around the CDI and in the battery box to detect any possible damage. The reverse light should be on in this case (assuming the bulb and wiring to the bulb is ok).
Parking Brake limiter – The 660 has a switch up on the clutch perch dedicated to sensing when the parking brake has been engaged. (I believe that some or all ‘05s do not have this). When the parking brake is on, the switch is engaged (closed) and shorts two wires together – GREEN with YELLOW STRIPE and BLACK. These wires come from the harness to a connector and then to the switch. The black wire is ground. The CDI looks at the GREEN with YELLOW STRIPE wire and if it senses it at ground, it turns on the RPM limiter. If you are feeling the symptoms described, spitting, sputtering, etc., but it can not be explained by the reverse switch issues mentioned above, it may be the PB switch.
Simply unplug the PB switch connector to eliminate this as a possible cause of your problem. The connecter is white, has two pins, has BLACK and BLACK wires coming in one side and GREEN with YELLOW STRIPE and BLACK wires coming in the other side. The connector is hidden up behind the left headlight near the radiator. A sticky with some pictures regarding the PB switch and it's removal is here in the forum: http://www.raptorforum.com/forums/showthread.php?t=9356" onclick="window.open(this.href);return false;
Water and dirt, if allowed entry to this now unplugged connector, can short across the pins and cause the limiter to come on again. To prevent this, seal the connector (the one with the GREEN with YELLOW STRIPE wire that leads to the harness) with silicone caulk or equivalent to keep out all foreign debris.
BTW, another possible cause of this same issue is if the GREEN with YELLOW STRIPE wire has chafed and is shorting to ground somewhere along its path to the CDI. Look carefully at the wires, especially around the CDI and in the battery box to detect any possible damage.
kijk ook eens hier-------->http://www.raptorforum.com/forums/showt ... hp?t=60922
suc 6
bij deze heb ik nog wat gezocht voor je de meest voorkomende 660 problemen (met stotteren enz.)
2) MY ENGINE IDLES GREAT BUT IT SPITS AND SPUTTERS WHEN I JUST BARELY PRESS ON THE THROTTLE
RPM limiters - Most 660s have three RPM limiters – Max RPM (which will not be dealt with here), Reverse RPM and Parking Brake (PB) RPM limiters. If either the reverse or the PB electrical circuits fail, these limiters will be invoked by the CDI and the engine will cough, spit, backfire, even die sometimes when the throttle is just barely applied.
Reverse limiter – The engine has a reverse switch, a small, circular 1 pin switch in the engine case just under the output sprocket. The switch button, which extends into the case, is depressed by the reverse gear moving into its operating position. This switch is normally closed (shorted to ground) EXCEPT when the bike is in reverse. A wire, GREEN with WHITE STRIPE leads from this switch up to the CDI.
The CDI (computer) looks at the reverse switch wire and if it is at ground, it assumes all is normal. If, however, the CDI sees that the reverse switch wire is NOT at ground, it assumes the bike is in reverse and it turns on the RPM limiter and the Reverse indicator light. Note: Early ‘01s do not have this limiter, late 01’s do. If you have it, you would know it from the limiting of RPM’s when in reverse.
Failure of the switch, unplugging the reverse switch wire, dirt or corrosion at the wire’s connection to the switch or if the wire is broken somewhere between the switch and the CDI will all fool the CDI into thinking the bike’s in reverse and turning on the RPM limiter AND the light.
IF your light blinks or flickers randomly (NOT at a fixed on/off rate), or is on all the time (assuming the bulb works), then this is likely your problem. Find the GREEN with WHITE STRIPE wire’s connection to the switch, unplug and clean all the connecting contacts, tighten the spring clamp in the connector and re-connect.
An option here is to just ground the GREEN with WHITE STRIPE wire to a clean spot on the frame or the battery negative terminal. This eliminates the possibility (assuming the wire is intact all the way back to the CDI) of this problem occurring again, BUT it also disables the reverse light. I have a sticky in the ‘660 Modifications’ section on how to lose the reverse limiter but keep the light. Look at it if you wish. It's here: http://www.raptorforum.com/forums/sh...ad.php?t=11734" onclick="window.open(this.href);return false;
BTW, another possible cause of this same issue (reverse limiter) is if the GREEN with WHITE STRIPE wire has broken somewhere along its path to the CDI. Look carefully at the wires, especially around the CDI and in the battery box to detect any possible damage. The reverse light should be on in this case (assuming the bulb and wiring to the bulb is ok).
Parking Brake limiter – The 660 has a switch up on the clutch perch dedicated to sensing when the parking brake has been engaged. (I believe that some or all ‘05s do not have this). When the parking brake is on, the switch is engaged (closed) and shorts two wires together – GREEN with YELLOW STRIPE and BLACK. These wires come from the harness to a connector and then to the switch. The black wire is ground. The CDI looks at the GREEN with YELLOW STRIPE wire and if it senses it at ground, it turns on the RPM limiter. If you are feeling the symptoms described, spitting, sputtering, etc., but it can not be explained by the reverse switch issues mentioned above, it may be the PB switch.
Simply unplug the PB switch connector to eliminate this as a possible cause of your problem. The connecter is white, has two pins, has BLACK and BLACK wires coming in one side and GREEN with YELLOW STRIPE and BLACK wires coming in the other side. The connector is hidden up behind the left headlight near the radiator. A sticky with some pictures regarding the PB switch and it's removal is here in the forum: http://www.raptorforum.com/forums/showthread.php?t=9356" onclick="window.open(this.href);return false;
Water and dirt, if allowed entry to this now unplugged connector, can short across the pins and cause the limiter to come on again. To prevent this, seal the connector (the one with the GREEN with YELLOW STRIPE wire that leads to the harness) with silicone caulk or equivalent to keep out all foreign debris.
BTW, another possible cause of this same issue is if the GREEN with YELLOW STRIPE wire has chafed and is shorting to ground somewhere along its path to the CDI. Look carefully at the wires, especially around the CDI and in the battery box to detect any possible damage.
kijk ook eens hier-------->http://www.raptorforum.com/forums/showt ... hp?t=60922
suc 6
http://www.quadforumbenelux.com/garage_vehicle.php?mode=view_own_vehicle&CID=1309
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: yamah raptor 660 problemen!!!
over jaars modellen of laat tijdig ingeschreven kan allemaal
ik heb een 2002 gehad en die had het dus en was gewoon een mogelijkheid van zijn probleem. als de handrem bv. verwijderd is kan het contact nog bedient worden zit in de hendel
normaal voor uw handrem op te zetten moet je een pin aan de koppelingshendel induwen en dan koppeling inknijpen kijk eens of dat stukje met de pin volledig op zijn plaats zit anders daar eens tegen duwen
ik heb een 2002 gehad en die had het dus en was gewoon een mogelijkheid van zijn probleem. als de handrem bv. verwijderd is kan het contact nog bedient worden zit in de hendel
normaal voor uw handrem op te zetten moet je een pin aan de koppelingshendel induwen en dan koppeling inknijpen kijk eens of dat stukje met de pin volledig op zijn plaats zit anders daar eens tegen duwen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Toeschouwer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr 02 mar, 2012 18:51
Re: yamah raptor 660 problemen!!!
oke! zal morgen even kijken! want wordt nu wat moeilijk zo met lampje. maar echt top van jullie!! voor de reactie!!! en meld mij morgen of ik het heb gevonden.yamahakoppel schreef:over jaars modellen of laat tijdig ingeschreven kan allemaal
ik heb een 2002 gehad en die had het dus en was gewoon een mogelijkheid van zijn probleem. als de handrem bv. verwijderd is kan het contact nog bedient worden zit in de hendel
normaal voor uw handrem op te zetten moet je een pin aan de koppelingshendel induwen en dan koppeling inknijpen kijk eens of dat stukje met de pin volledig op zijn plaats zit anders daar eens tegen duwen
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: yamah raptor 660 problemen!!!
als je antwoord direct na een antwoord moet je niet quote tenzij het een paar berichten verder is
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !