Pagina 1 van 11
Scooter tuning
Geplaatst: wo 29 sep, 2004 19:09
door Mika
Ik weet het hier zijn andere fora voor maar misschien zitten hier nog mensen met roots in de scooter racing wereld
Ik heb een minarelli horizontaal met originele cilinder
Met kerst wil ik graag een Simonini 80cc race cilinder halen maar ik wil wat tips van kenners
Indien dit niet gewenst is op het forum had ik graag wat email adressen gehad zodat ik wat kan leren via msn bijvoorbeeld
mvg.
Geplaatst: wo 29 sep, 2004 19:11
door Frank MB
Hoe hard wil je en met wat voor budget, ik ken een paar mensen uit de racing wereld, just ask
Geplaatst: wo 29 sep, 2004 19:14
door Mika
Ik heb op een Polini EVO met getunde cilinder en uitlaat gereden en die ging best hard ! Volgens teller een top van zo'n 140 en autwheelie's aan alle snelheden
Dus het moet geen slome giet zijn, ik wil echt spul
Laten we zeggen dat budget voor bv cilinder, uitlaat en carb rond de 600euro is
Je mag me altijd eens wat adressen geven of meningen en voorkeuren
Geplaatst: wo 29 sep, 2004 19:15
door Frank MB
Ik zal het ff vragen, morgen hoor je meer
Geplaatst: wo 29 sep, 2004 19:17
door Franky
wat voor uitlaat heb je? zelf vind ik een JollyMoto wel goed
maar wat wil je eigenlijk dat er nog veranderd als ie al 140gaat?

Geplaatst: wo 29 sep, 2004 19:19
door Mika
Dat was niet de mijne spijtig genoeg
Ik heb nog altijd m'n standaard buis (onbegrensd) maar die begint stillaan na te talen
Ik zou een Yasuni Carrera 16 nemen met Simonini 80cc en een 24mm flatside carb van Mikuni
Misschien ook meteen ontsteking van Malossi maar denk dat dat niet nodig is
Geplaatst: wo 29 sep, 2004 19:20
door Frank MB
Ik zelf zou zeggen, een malossi mhr team speed, een yasuni c16 en een 24 of 26 mm vlakschuif carb. Dan houd je de meeste achter je.
Geplaatst: wo 29 sep, 2004 19:21
door Mika
Ja net wat ik dus in gedachten had maar alleen de cilinder twijfel ik over
Een Hebo Manston is mss ook een mogelijkehijd maar zo'n Italiaanse kit lijkt me nog vinniger
Geplaatst: wo 29 sep, 2004 19:27
door Frank MB
Malossi is eigenlijk het gruwelijkste wat je kan krijgen alleen niet betrouwbaar, je moet erg vaak een zuiger wisselen, dus dan zou een simo beter zijn. Maar moet je daarvoor niet je carter uitkotteren en een andere krukas monteren?
Een hebo manston zou ik niet doen, moet je meestal racebenzine tanken om het goed lopend te krijgen.
Geplaatst: wo 29 sep, 2004 19:28
door epix no-fear
Mika schreef:Dat was niet de mijne spijtig genoeg
Ik heb nog altijd m'n standaard buis (onbegrensd) maar die begint stillaan na te talen
Ik zou een Yasuni Carrera 16 nemen met Simonini 80cc en een 24mm flatside carb van Mikuni
Misschien ook meteen ontsteking van Malossi maar denk dat dat niet nodig is
dan moet je een binnen rotor ontsteking pakken dan word de trekkracht bijna verdubbeld

Geplaatst: wo 29 sep, 2004 19:29
door Mika
Ja zoiets bedoel ik tri z
Simonini hoeft geen aangepaste carters en zit een krukas bijgeleverd
Geplaatst: wo 29 sep, 2004 20:20
door bansheefreak
ga kijke op:
www.50cc.nl en
www.scoot-parts.nl . daar is het echt goedkoop. en ze leveren het ook nog goedkoop.
Geplaatst: do 30 sep, 2004 00:16
door Rik350
Volgens mij past 80 cc niet zo maar 70 wel maar dan moet je ook andere lagers op je krukas en big en small end nemen want de gaan niet tegen het 70 cc geweld opkunnen. bij de krukaslagers kan je de stofklepjes weghalen voor een beetje extra koeling maar eigenlijk moet je een racingkrukas nemen.
Geplaatst: do 30 sep, 2004 10:14
door Robby
voor die hebo zou ik echt niet gaan, zitten rap vol en dergelijke, zijn zeer goede uitlaten, maar dit steeds voor enkele weken. en voor scooter carbs moet je toch een gaan kijken bij delorto.
greetz
(heb zelf een track opgevoerd (voorganger van een next)) ging vetjes 120 en dee ook autowheelies, wel compleet polini gestoken + een cdi van malossi (je weet wel zo een afregelbare waarmee je ok 40 kon rijden)
Geplaatst: do 30 sep, 2004 15:00
door Rik350
Ik heb hier nog ergens een 19 mm delorto liggen volgens mij ik zal es zoeken die mag je voor weinig kopen als ik hem nog terugvind.